Jump to content

Forumgala 2006


Vice.
 Share

Recommended Posts

FORUMGALA 2006!!!

Okej, slutet av året börjar närma sig och för att inte vara ute i sista minuten bör detta börja planeras.

Tycker att vi skall göra lite anorlunda i år, bla. för att undvika fusk. (2 accounts tex)

Så här tycker jag det bör se ut:

De nominerade röstas fram av oss forumiter gemensamt.

Därefter skickar medlemarna mail till mig med er röst på vinnaren.

Galan kommer alltså att gå igenom tre steg:

Steg ett:

En tråd skapas och vi nominerar medlemar till de olika kategorierna

Steg två:

4:a av de som fått flest nomineringar i varje kategori går vidare.

Steg tre:

Medlemarna skickar mail med sin röst på vinnaren/na, till mail adressen xxx@xxx.com

Priset: Jag har funderat på det ett tag, och det bästa jag kommer på är att vi skapar en "gtasajten-buckla" som kommer att sättas in i intervjun i "Möt forumiten". Vi måste alltså efterlysa någon som har skills i det där ritprogrammet ni använder.

De olika gatogerierna man kan nomineras i är:

  • "Årets hjälpsammaste forumit"

  • "Årets trevligaste forumit"

  • "Årets Admin/Moderator"

  • "Årets spammare"

  • "Årets nykomling"

  • "Årets avatar"

  • "Årets signatur"

  • "Skaparen av Årets tråd"

  • "Årets mest respekterade medlem"

  • "Årets mest ägda medlem"

  • "Årets roligaste medlem"

  • "Årets roligaste intervju"

  • "Årets hederspris" (den forumit som har bidragit mest tillatt förbättra forumet)

  • "Årets buse. (som bör skärpa till sig lite)"

  • "Årets lol, från dagens lol."

  • "Årets citat"

  • "Årets Comeback"

  • "Årets offtopic tråd"

  • "Årets gräl"

  • "Årets debattör"

  • "Årets konstnär"

  • "Årets skribent"

Vinnarna utses den 11/12-06

Gärna lite åsikter om förslaget, och om jag har glömt någon kategori. :ermm:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 134
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Årets citat. Alltså något roligt som någon har sagt.

Årets lol, från dagens lol.

Toppen. Jag lägger till det när jag kommer hem. (Är på jobb)

Men jag skulle vilja ha svar på hur ni tycker upplägget är. Är detta en bra ide att genomföra det på?!

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa tycker jag inte är acceptabla. Det är både kränkande och negativt att bli "vinnare" i en utav de kategorierna. Varför jag gnäller är för att jag kommer att vinna i minst 1 utav dessa, vilket jag inte skulle uppskatta. Antar att jag har fler som vet med sig att de kan komma långt i någon utav nämna kategorier på min sida. Sålänge dessa är med så är jag inte med i tävligen.

"Årets spammare"

"Årets buse. (som bör skärpa till sig lite)"

Det är precis som att idol skulle börja med "vi söker Sveriges sämsta artist" - kul.

Plocka därför bort dessa.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME: De var med förra året, men du har rätt. De går fet bort.

Tackelberry: (kul att se dig) Vinnarna utses 20 dagar innan året tar slut. Precis som förra årets gala. Vi kan skjuta på det lite till men sedan kommer vi in i julen mer och då är det svårare att få ihop. Jag röstarn för att vi bibehåller den utsatta tiden.

Fortfarande, är detta systemet bra, med jury osv!?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa tycker jag inte är acceptabla. Det är både kränkande och negativt att bli "vinnare" i en utav de kategorierna. Varför jag gnäller är för att jag kommer att vinna i minst 1 utav dessa, vilket jag inte skulle uppskatta. Antar att jag har fler som vet med sig att de kan komma långt i någon utav nämna kategorier på min sida. Sålänge dessa är med så är jag inte med i tävligen.

"Årets spammare"

"Årets buse. (som bör skärpa till sig lite)"

Det är precis som att idol skulle börja med "vi söker Sveriges sämsta artist" - kul.

Plocka därför bort dessa.

Men jag vill också ha pris :ermm:

Men om dom vinner så kan dom ju få ha sina medaljer under hela tjugohundrasju eller tills dom själva väljer att plocka bort dom.

"§ 1.2 Är röstningen lika, alltå fem mot fem, är orföranden den som avgör vilken sida som vinner."

Är det inte bättre att ha ett ojämnt antal jurymedlemmar istället? Annars kan det ju bli "favorisering" ifrån ordförandens sida, även fastän ordförande redan har lag sin röst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag vill också ha pris :ermm:

Men om dom vinner så kan dom ju få ha sina medaljer under hela tjugohundrasju eller tills dom själva väljer att plocka bort dom.

"§ 1.2 Är röstningen lika, alltå fem mot fem, är orföranden den som avgör vilken sida som vinner."

Är det inte bättre att ha ett ojämnt antal jurymedlemmar istället? Annars kan det ju bli "favorisering" ifrån ordförandens sida, även fastän ordförande redan har lag sin röst.

Okej, kanska sant. Vi lägger till en till medlem.

Kan någon/alla mods tycka till om de vill ställa upp.

Ny tanke, kanske för stor jury!? Vad sägs om 2 moderatorer och 3 medlemmar, istället?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...