Jump to content

Anledningen till att jag är inaktiv


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Hej,

Som ni kanske märkt har jag inte varit aktiv på ca 2 veckor. Jag har inte skrivit några nyheter, postat några inlägg eller svarat på PM eller email. Anledningen till detta är att min pappa - helt oväntat och på tok för tidigt i livet - dog av en hjärtinfarkt för exakt två veckor sedan. Jag fick veta om att han blivit tagen till akuten när jag stod i en stor festkö, ca 10 mil från akutmottagningen. Jag försökte ta mig hem så fort som möjligt, men då jag kom fram var det redan försent, för längesen.

Det har varit mycket sorgarbete sedan dess och man tänker på mycket, så mycket att man måste droga ner sig själv för att ens kunna sova. Om man själv inte varit med om något liknande är det svårt att förstå. Har fått ett enormt stöd (större än vad jag någonsin väntat mig) från släkt, kompisar och vänner. Men sorgen kan inte förändra det som inträffat och imorgon kommer begravning hållas som avskedsceremoni.

Då jag inte har några syskon är min familj så liten en familj kan bli just nu. Och då jag praktiskt sett (men inte juridiskt) blivit villaägare, sommarstugeägare, bilägare och båtägare har jag också massor annat att tänka på just nu. Bilen ska in till bilprovningen, det är snart dags att ta upp båten, sommarstugan ska stängas för säsongen (för alltid?) + tömmas på vatten, vissa saker (både inomhus och utomhus) måste oljas in etc etc etc etc etc. Det går många tankar i huvudet, saker som man annars inte behövt bry sig om.

Allt detta tillsammans med studier, fritid, GTAsajten och nedsatt arbetstempo går inte ihop. Jag har redan satt ner min studietid med 4h/dag inom de två kommande månaderna, men det räcker inte. Jag måste därför spara in tid på GTAsajten. Det jag gör här är massivt med arbete för i stort sett ingenting. Jag får inga pengar, ingen bättre hälsa eller något att skryta om på krogen, bara jobb jobb och åter jobb.

Jag vill dock inte bara lämna över GTAsajten till någon annan eller sälja den. Det ligger mer än bara "GTAsajten" bakom allt arbete. För att lösa detta måste jag därmed "säga upp mig" från vissa områden av sajten. Jag uppskattar mitt totala arbete på GTAsajten till följande:

80% Forumet

10% Nyheter

10% Utveckling

Vilket gör att jag troligtvis hoppar av forumet och fortsätter arbeta mer på själva sajten, GTAsajtens hjärta. Hur forumet i framtiden ska organiseras orkar jag inte tänka på just nu. Kanske behöver vi en ny forum-admin och några nya moderatorer? Det hela kommer att bestämmas senare.

Under tiden (och förmodligen även efter) kommer jag vara inloggad lite då och då, men ni kan inte räkna med att jag besvarar frågor varken i forumet eller via PM. Om det är något viktigt så skicka mail till webmaster@gtasajten.com. Alla mail som skickas till denna adress kommer att sorteras in automatiskt och gör det lättare för mig att upptäcka era mail. Börjar ni dessutom ämnesraden/subject med "AKUT: " kommer mailen upptäckas ännu tydligare.

Tack för mig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag vet inte vad man ska säga, då jag aldrig varit med om något som kan mäta sig med din olycka, men jag stöttar dig till hundra procent ändå. Starkt av dig att ens orka sköta sidan i sig så snart efter att detta har hänt, och jag tycker inte du ska göra mer än du klarar av. Tror nog att de flesta här kommer att förstå...

Lycka till, och stå på dig. Det kan bara bli bättre, och sorgen kommer att gå över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beklagar verkligen sorgen.

Kan dock inte känna hur du känner dig, men inom en själv just nu, när man tänker på hur någon annan mår, så känns det inte särskilt bra.

Tror jag talar för alla att vi stöttar dig till 110% och det är mycket starkt av dig att fortsätta driva gtasajten trots detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...