Jump to content

Dump, skrivbord


KalleR
 Share

Recommended Posts

Skaffade Windows 8 Pro igår och tycker det flyter på väldigt bra. Starttiden, wow alltså.. Klickade på powerknappen och var inne i windows på 8 sek. :D

Det här är faktiskt inget nytt för Windows 8, även fast det har optimerats lite. Det är en vanlig hederlig Hibernate (ram-minnet sparas på hårddisken), men de har kamoflerat den i Shut down-knappen. För en vanlig avstängning, håll inne shift när du trycker på Shut down.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestämde mig för att uppgradera jag med. Ren installation. Lite måste man vänja sig såklart, men förbättringarna i grunden är väldigt trevliga att ta emot. Aktivitetshanteraren, bättre kopiering och explorers snabbgenvägar som man snabbt kan gömma undan när man aktiverat dem.

Nu har man ju två skrivbord dessutom. :P

Ett tips om du saknar Startmenyn så borde du skaffa Pokki!

dump_1241791_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här är faktiskt inget nytt för Windows 8, även fast det har optimerats lite. Det är en vanlig hederlig Hibernate (ram-minnet sparas på hårddisken), men de har kamoflerat den i Shut down-knappen. För en vanlig avstängning, håll inne shift när du trycker på Shut down.

Har du koll på om de använder Hibernate, sleep eller hybrid sleep? Windows har ju åtminstone sedan Vista inte haft Hibernate som standard utan haft hybrid sleep.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du koll på om de använder Hibernate, sleep eller hybrid sleep? Windows har ju åtminstone sedan Vista inte haft Hibernate som standard utan haft hybrid sleep.

Jajo det stämmer, Win8 använder såvitt jag vet Hybrid Boot vilket är ungefär som Hibernate men lagrar mindre på hårddisken. Bara att googla om man vill veta mer yes_1207142_1.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

L1N5g_1242939_0.jpg

Drog in Elementary OS: Luna på laptopen. En linuxdist som bygger på Ubuntu. Gillar det starkt. Känns snyggt och genomtänkt.

Till skillnad från Ubuntu är det från första början anpassat till en skrivbordsmiljö (pantheon) som inte får en att rycka loss håret i ren frustration (looking at you, Unity).

http://elementaryos.org/ ifall jag råkade intressera någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • Hultenius changed the title to Dump, skrivbord

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...