Jump to content

Elpriser - Dagens snackis!


StellHell
 Share

Recommended Posts

16 timmar sedan, Kebab skrev:

Känns som jag skrivit detta någonstans redan, men min dator har varit inpackad i förrådet i ca 14 månader och jag saknar den som fan.

 

Med andra ord spelas ingenting nu, utöver Settlers of Catan på mobilen då och då. ^_^

 

Får hoppas att vi hittar ett bra hus att flytta till snart! 

image.png.3bed14cf7f0ab049fd493b052f851123.png

Vet inte om du vill hitta ett hus. Inte kul att vara husägare just nu.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

22 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Pga elpriser, eller annat? De går nog ner snart. Tror inte att drömmen om ett hus ska behöva grusas för att man råkar ha rätt dyr elräkning första halvåret/kvartalet som nyinflyttad.

"Rätt dyrt" och "snart går över". Med rådande politik så lär vi inte se någon nedgång av elpriserna i närtid. Snittpriset för december låg 250% högre än medel dom senaste åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, eXotic skrev:

Vad betalade ni per kwh i december? Vi har bundet på 62 öre så vi klarade oss bra, inte mer än den vanliga ökningen pga kylan och mörkret.

Jag har haft ett kass avtal i två år som jag inte gjort något åt pga ork. Det slog väl ut på cirka fem spänn kilowatten sammanlagt men jag bytte till nåt i din prisklass inalles redan innan nyheterna började prata om priser, så jag kanske band i grevens tid. Jag bor dock i lägenhet med värmen inkluderad, så jag står bara för egen belysning, kök och nöjesapparater. Brukar snitta 90 kWh/månad, ofta längre men lika ofta högre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

18 timmar sedan, eXotic skrev:

Vad betalade ni per kwh i december? Vi har bundet på 62 öre så vi klarade oss bra, inte mer än den vanliga ökningen pga kylan och mörkret.

December hade snittpris på 195öre/kWh enligt fakturan.image.thumb.png.aa1c96b0bda28a2b80d2719dc5660530.png

 

Mitt största problem är hur oplaneringsbar vardagen blir just nu. När priset kan pendla mellan 18-253öre/kWh mellan dagarna.

image.thumb.png.710aa9c836e291c25ed3ab0ce3619032.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fick nyss min första faktura med det nya bolaget. 68 spänn, till skillnad från de 250+ det varit i två år. Det är lite sorgligt, man går och snålar på sina pengar när det kommer till att köpa nya prylar och man väntar gärna tills priset gått ner lite så att det ska "kännas" bättre, men det hade kommit gratis om man tog tag i andra saker som kostar pengar helt i onödan varje månad.


Det blev dock inte den jättesänkning som jag hade hoppats på eftersom nätavgiften ligger kvar med ytterligare ca 175 spänn trots att de sa "inklusive allt" på elskling. Utifrån att de har min adress eller åtminstone postnummer trodde jag att de hade tagit med den i beräkningarna, men tydligen inte. 250 är ju bättre än 600, men inte så lågt som 80 :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...