Jump to content

Remake till GTA 3, Vice City & San Andreas 11:e November


knurra
 Share

Recommended Posts

41 minuter sedan, okka skrev:

Jag blev pepp på att återbesöka GTA: San Andreas av hela den här karusellen. 

Istället för att köpa denna omtvistade "remaster"-produkt, gjorde jag istället vad varje vettig människa borde göra: grävde fram mitt gamla PS2 och spelade originalet istället.

Det är värt det. Det håller. Visst, skivan är jäkligt repig och det tar sin tid. Konsolen låter som ett odjur. Men det är originalet som är "The Definite Edition".

xoxox o!

Efter två lagningar av moderkortet och en lagning av bluraylasern har jag pensionerat min original-PS3-modell, den som klarar PS2-skivor, och ställt den hos päronen. Jag minns inte hur eller när, men nån gång köpte jag mig visst GTA: SA till PS2 trots att jag aldrig ägt någon. Närhelst jag kommer hem till föräldrarna och har lite tid över spelar jag några uppdrag i taget. Förra gången kom jag till San Fiero och förr eller senare kommer jag att ha spelat klart hela spelet "the way it's meant to be played". Det känns märkligt stort, på nåt sätt, trots att jag klarat det två-tre gånger på PC förr :)

Även GTA IV tycker jag känns bäst på PS3 trots att jag antar att PC-versionen jag spelat borde vara bättre, och då körde jag ändå med kontroll på PC. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-11-16 at 22:44, VickeX skrev:

Jag var redan deprimerad, och att se den här respektlösheten Rockstar och Grove St Games haft för den legendariska älskade trilogin hade bara det räckt att gå från eufori    till depression.

Hoppas Någonting gott kommer ur den här skiten.

Kunde inte sagt det bättre. Lirade 2 uppdrag i gta 3, kört drygt halva vice city och san andreas har jag inte ens behagat pröva. Kunde haft roligare för pengarna och ändå hade jag inga höga förväntningar 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Citera

 

A Note from the Rockstar Games Team RE: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

November 19, 2021

Hi everyone,

We want to provide an update regarding the unexpected technical issues that came to light as part of the launch of Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition.

Firstly, we want to sincerely apologize to everyone who has encountered issues playing these games.

The Grand Theft Auto series — and the games that make up this iconic trilogy — are as special to us as we know they are to fans around the world. The updated versions of these classic games did not launch in a state that meets our own standards of quality, or the standards our fans have come to expect.

We have ongoing plans to address the technical issues and to improve each game going forward. With each planned update, the games will reach the level of quality that they deserve to be.

A new Title Update is on the way in the coming days for all versions of Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition that will address a number of issues. We will update everyone as soon as it is live.

In the meantime, it pains us to mention that we are hearing reports of members of the development teams being harassed on social media. We would kindly ask our community to please maintain a respectful and civil discourse around this release as we work through these issues.

While one of the goals of the Definitive Editions was to allow players to enjoy these games on modern platforms for many years to come, we also understand that some of you would still like to have the previous classic versions available for purchase.

We will be adding the classic PC versions of Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, and Grand Theft Auto: San Andreas back to the Rockstar Store shortly as a bundle. Additionally, everyone who has purchased Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition for PC from the Rockstar Store through June 30, 2022, will receive these classic versions in their Rockstar Games Launcher library at no additional cost.
We will update everyone as soon as these are back in the Rockstar Store.

Once again, we'd like to thank everyone for their patience and understanding while we work through these updates to ensure these games meet everyone's justifiably high standards.

Sincerely,
Rockstar Games

 

https://www.rockstargames.com/newswire/article/393o373751k48k/a-note-from-the-rockstar-games-team-re-grand-theft-auto-the-trilogy-th

Skönt att se att de gamla versionerna kommer tillbaka till butikerna, även om det är som ett bundle jag inte tror kommer ha samma låga pris ihop/per styck som innan de drogs in och detta släpptes istället. Jag såg till att tanka hem de tre spelen från mitt konto innan det togs bort, ifall det skulle visa sig att även de som köpt spelet tvingades använda Trilogy istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Köpte trilogin och har 100%-at trean och Vice City so far. Jag är absolut inte besviken. Går man bara in med inställningen att det är en reMASTER och inte en reMAKE så tror jag att man får en ganska tydlig bild av hur det kommer se ut och bli. Klart det kan bugga lite, men jag är ca 60 speltimmar in och har ännu inte stött på någonting som påverkar så pass mycket att det gör upplevelsen till det sämre. Visst, priset är något högt, men det är jag ändå beredd att betala för att få uppleva de (hutlöst många hundra) timmar jag spenderade på dessa spel i mina yngre tonår på en modern konsol.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Hello! Nu när jag har en datorhörna igen drog jag mig denna tråd till minnes. Är det någon som vet om det kommit lite schyssta patchar etc. sedan release för att få spelet i bättre grafiskt skick?

Edit: verkar som att det var en större patch i början av året och att ryktet är att det kommer någon mer framöver: 

 

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Kebab skrev:

Hello! Nu när jag har en datorhörna igen drog jag mig denna tråd till minnes. Är det någon som vet om det kommit lite schyssta patchar etc. sedan release för att få spelet i bättre grafiskt skick?

Edit: verkar som att det var en större patch i början av året och att ryktet är att det kommer någon mer framöver:

Jag är inte direkt insatt men jag har förstått att det patchats till ett mer acceptabelt tillstånd numera. Själv är jag dock tveksam till hela idén, meningen är väl att uppleva dåtiden som den var. Det är möjligt att jag skulle ändra mig om jag körde detta nuförtiden, men jag har nyligen spelat originalen så jag är inte så sugen på att prova igen än på ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...