Jump to content

Remake till GTA 3, Vice City & San Andreas 11:e November


knurra
 Share

Recommended Posts

Såg ingen annan tråd om detta och för den delen ingen forumssektion, så jag gör min comeback här efter ett antal år och försöker väcka liv i forumet samtidigt. Vad tror ni om detta? Är det köpvärt eller ej? Att spela dessa klassiker i GTA V stil för ynka 600:- vore ju ganska fett. Orolig dock att det låga priset innebär att det inte kommer vara nån större förbättring. Skitsamma! Vad tror ni? Känns som detta kan bli riktigt riktigt bra eller en besvikelse. No in between.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, okka skrev:

Tjena Knurra! Jag är ingen syrsa! Jag är pepp! Vilka konsoler? Kommer jag kunna lira det på Xbox One?

xoxo

Attsikens, jag har påbörjat en tråd men ärligt talat inte kommit längre än att kasta in en trailer som placeholder.

Ja, det släpps till XBO, Xbox S|X, PS4, PS5, PC och jag undrar om inte Switch var med också?

För min del blir det nog inget köp. Jag har spelat alla rätt så nyligen och jag är ärligt talat inte fantastiskt begeistrad i hur det ser ut. Jag tycker det är lite väl dyrt också, 650 spänn? Nä, det kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig blir det på PS4 i vilket fall. Frågan är bara om det är köpvärt eller ej. Försöker hitta gameplay videos på youtube men allt verkar bara vara modifierade versioner av originalen och alltså inte DE. Men om kontrollerna är som i GTA V och grafiken är åt det hållet kan det nog bli ett köp. Och vore de som i RDR2 då skulle jag inte tveka en sekund 😜

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, knurra skrev:

För mig blir det på PS4 i vilket fall. Frågan är bara om det är köpvärt eller ej. Försöker hitta gameplay videos på youtube men allt verkar bara vara modifierade versioner av originalen och alltså inte DE. Men om kontrollerna är som i GTA V och grafiken är åt det hållet kan det nog bli ett köp. Och vore de som i RDR2 då skulle jag inte tveka en sekund 😜

Du menar att du inte sett den riktiga trailern? Det blir absolut ingen GTA V-grafik. Det är snarare nåt upphottat från 2008 att förvänta sig.

 

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är egentligen ganska pepp på detta och 650 är några hundralappar för mycket, men skulle absolut kunna vara värt det om det blir bra. Men det jag sett I trailern imponerar inte när jag vet vad grafikmoddar kan göra sedan 15 år tillbaka. Avvaktar recensioner (och att jag får en plats i henne där jag kan ställa upp datorn) innan jag tar mig an dessa spel. Vid det laget är nog priset mer överkomligt också. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-11-02 at 20:39, Henkibojj skrev:

Du menar att du inte sett den riktiga trailern? Det blir absolut ingen GTA V-grafik. Det är snarare nåt upphottat från 2008 att förvänta sig.

 

Trailern har jag sett. Men skulle behöva se mer och framförallt kolla gameplay innan jag bestämmer mig. Nåväl, får kolla omdömen osv efter release

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13 timmar sedan, knurra skrev:

Bröder! Snart är tiden kommen, bara två dagar kvar. Ska vi göra som på den gamla goda tiden (2004) och skriva en detaljerad historia om vad vi ska göra under hela releasedagen? ☺️

Oooh! Det där minns jag! ^_^ Dock för GTA IV och inte nåt annat, men jag har för mig att jag läste SA-tråden efteråt nån gång.

Jag kommer nog inte göra så mycket på releasen eftersom jag inte köper det 😛

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2021-11-09 at 19:13, knurra skrev:

Bröder! Snart är tiden kommen, bara två dagar kvar. Ska vi göra som på den gamla goda tiden (2004) och skriva en detaljerad historia om vad vi ska göra under hela releasedagen? ☺️

Haha, det var tider det. Vilken underbar stämning det var på forumet inför releaser!
Inte lika lätt att vara exalterad nästan 20 år senare, speciellt inte när man fått barn och varenda timme måste prioriteras :wacko:

Men ska självklart skaffa det och spela lite då och då. Nostalgikänslor för GTA3 och VC är ju helt otroliga. Lite rädd för att bli besviken dock.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11/11/2021 at 08:48, Hultenius skrev:

fått barn

Heyy, det har du inte sagt! Grattis! :)

-

Som jag trodde har de gått fram med machete på soundtracket, men det verkar inte vara fullt så illa som jag trodde. Synd på Billie Jean och Japanese Boy dock, men det är nog dem som jag känner mest för. Hellraiser är dock ikonisk för SA, så det är ju synd. Märkligt också att de inte fick licenser till Love Fist, som ju är ett parodiband de själva har skapat.

Full artikel här.

Citera

 

The full list of songs missing from Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition is as follows: Vice City – missing from Definitive Edition     

 

  • Wow – Kate Bush    
  • Bark at the Moon – Ozzy Osbourne    
  • Rockit – Herbie Hancock    
  • Looking for the Perfect Beat – Afrika Bambaataa and The Soul Sonic Force    
  • The Smurf – Tyrone Brunson    
  • Wanna Be Startin’ Somethin’ – Michael Jackson   
  • Billie Jean – Michael Jackson    
  • Running with the Night – Lionel Richie   
  •   Añunga Ñunga – Irakere    
  • Fist Fury – Love Fist    
  • Cars – Gary Numan    
  • Poison Arrow – ABC    
  • Obsession – Animotion    
  • Video Killed the Radio Star – The Buggles    
  • Japanese Boy – Aneka    
  • Steppin’ Out – Joe Jackson    
  • One Thing Leads to Another – The Fixx    
  • Pump Me Up – Trouble Funk    
  • Get It Girl – 2 Live Crew    
  • A Gozar Con Mi Combo – Cachao 

 

San Andreas – missing from Definitive Edition

 

  • Yum Yum (Gimme Some) – Fatback Band    
  • You Dropped a Bomb on Me – Gap Band    
  • Running Away – Roy Ayers    
  • Runnin’ Down a Dream – Tom Petty    
  • Woman to Woman – Joe Cocker    
  • Don’t Let It Go to Your Head – Black Harmony    
  • Ring My Bell – Blood Sisters    
  • I Don’t Give a Fuck – 2Pac feat. Pogo    
  • Express Yourself – N.W.A.    
  • Hellraiser – Ozzy Osbourne    
  • Killing in the Name – Rage Against the Machine    
  • Express Yourself – Charles Wright & the Watts 103rd Street Rhythm Band    
  • Rock Creek Park – The Blackbyrds    
  • Funky President (People It’s Bad) – James Brown    
  • The Payback – James Brown    
  • The Grunt – The JB’s    
  • Loopzilla – George Clinton    
  • Soul Power’ 74 – Maceo & The Macks

 

Det är åtminstone inte lika illa som när de slaktade 70% av Liberty Rock Radio i GTA IV. Fy fasiken vad nöjd jag är med att ha spelet i fysisk utgåva, så att man har låtarna inbrända i skivan och helt enkelt kan låta bli att patcha spelet med låtblockering. Det är mycket svårare om man köper digitalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte det. Bara lirat trean och vc såhär långt. Hade extremt låga förväntningar så är egentligen inte besviken. Även om jag TYVÄRR hade hoppats på mer 😐

Vad musiken beträffar är jag glad att de iallafall har hits som ”Dance hall days” och ”Push it to the limit” kvar ☺️

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan rätt ordentligt säkert säga att det inte blir nåt köp för mig.

Det är tråkigt att se att till och med produkter som inte har nån som helst releasehype omkring sig pressas igenom utan att ta hänsyn till hur slutprodukten ser ut. De har alla pengar i världen och egentligen även all tid i världen, därför att ingen förväntat sig en remake av dessa spel, så en plötslig annonsering om a att detta kommer hade lika gärna kunnat ske i juni nästa år,med release nån månad senare. Bägge skedde detta år med kort intervall, och det hade inte behövts.

Det får mig att undra om GTA 6 ens kommer att bli en bra produkt. Ja, självklart har de jobbat på det i många år men när de väl sagt när det kommer är då de flesta misstag görs och de stressar ihop det sista bara för att de nu lagt korten på bordet. Dröj ett år extra och säg det när det är färdigt, istället. Hela historien kring GTA Online och RDO gör att jag tappat lusten för spelen och definitivt min beundran för företaget, särskilt med hur de behandlar sin personal. Å andra sidan har ju Både Sam Houser och Lazlow lämnat företaget, så hur blir det med manus (sämre?) och personalpolitiken (bättre?). Vem vet. Klart är att Trilogy, som väntat, blev en skräpprodukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev pepp på att återbesöka GTA: San Andreas av hela den här karusellen. 

Istället för att köpa denna omtvistade "remaster"-produkt, gjorde jag istället vad varje vettig människa borde göra: grävde fram mitt gamla PS2 och spelade originalet istället.

Det är värt det. Det håller. Visst, skivan är jäkligt repig och det tar sin tid. Konsolen låter som ett odjur. Men det är originalet som är "The Definite Edition".

xoxox o!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...