Jump to content

Eldfara!


Mr Mister
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hehe gör en "molotov cocktail" (en sån som finns i Gta3 och VC)

Instruktioner:

Fyll en Glasflaska med bensin...

Tejpa sedan fast en torr trasa där korken ska sitta

Tänd på trasan å kasta iväg :shifty:

vad händer om man låter låter den stå? när man har tänt på den alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hehe gör en "molotov cocktail" (en sån som finns i Gta3 och VC)

Instruktioner:

Fyll en Glasflaska med bensin...

Tejpa sedan fast en torr trasa där korken ska sitta

Tänd på trasan å kasta iväg :shifty:

bättre att låta korken sitta kvar, och knyta trasan runt flaskhalsen... mycket säkrare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I lördags stack jag och mina polare ut i skogen och skulle lunta lite. Ni vet hur det är när pyromanen inom en börjar skrika. Vi tände på en liten grästova och lät det brinna lite. Kanske lite för länge, för efter några sekunder hade vi förlorat kontrollen över elden och vi försökte släcka den med granris (vi var fyra stycken), men det gick inte, utan vi stack och ringde brandkåren. Efter en stund snackande, bestämde vi oss att sticka tillbaka och försöka släcka elden. Då hade det brunnit ganska mycket, minst 35 meter i diameter, men eftersom det bara var gräs så brann det bara i kanterna. Vi slog och slog med våra granris och vi lyckades begränsa elden så att den inte spreds sig så mycket mer. Men elden nådde en hög med grenar och pinnar som började brinna. Då kom det två brandmän med varsitt skaft med en trasa längst ut. Vi fick blöta trasorna. Efter 10 minuter brann det fortfarande, men bara i grenhögen. Då kom det en brandbil som var tvungen att köra över ett staket för att komma dit, eftersom det var en bit in i skogen. Sen samtalade vi med en brandman och erkände att det var vi, men eftersom vi hade hjälpt till så bra med att släcka elden, så fick vi gå, men det ser ut som ett helvete där nu.

Dessutom var min kemilärare där och kollade på branden :shifty:. Min uppmaning till er alla är att inte lunta så mycket nu när det är så torrt.

aj då så illa det kan gå

hehe jag och två kompisar var ute ida och ''grillade'' lite i skogen en parfym burk ihop tejpad med en plast flaska med bensin jä*vla fin smäll med ett litet eld klot och sen när vi hällde lite bensin på en mousse burk så hände det inget på typ 10 min så jag gick fram och petade på den med en pinne och skulle släcka det som fortfarande brann men då kaboooom burken flög i väg ca 10 meter jag var ca en halvmeter ifrån burken när den sprängdes hm det var ju inte det smartaste jag gjort och nu luktar min jacka lite hm mousse :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

......

rättelse... vad händer om man låter låter den stå och sen springer iväg? när man har tänt på den alltså... sprängs den ändå?

Nej det gör dom inte. Bensinen tänds på när flaskan krossas.

En gång när jag var mindre kastade min kompis brorsas kompis ett "Minibi" mot oss "småttingar" för att vi var störande. Det träffade inte oss men det kom på marken och började brinna som f*n fast dom min kompis brorsa och hans kompis släckte det med stora grenar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bättre att låta korken sitta kvar, och knyta trasan runt flaskhalsen... mycket säkrare

Fel det med..

För det första så ska man dränka in trasan i fotogen..

Aldrig att den kommer fortsätta brinna när du kastar flaskan..

För det andra så ska man sätta trasan mitt över hålet och sedan sätta en träkork(eller gummi) i hålet så att inget läcker ut och tända på..

Sen är det bara att kasta och se förödelsen..

Jag och två polare(säger inte deras namn) råkade "provkasta" inne i en fabrik som inte såg så fin ut..

Som tur var va vi inte straffmyndiga och skadorna var inte så stora så polisen gjorde inget.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aj då så illa det kan gå

hehe jag och två kompisar var ute ida och ''grillade'' lite i skogen en parfym burk ihop tejpad med en plast flaska med bensin jä*vla fin smäll med ett litet eld klot och sen när vi hällde lite bensin på en mousse burk så hände det inget på typ 10 min så jag gick fram och petade på den med en pinne och skulle släcka det som fortfarande brann men då kaboooom burken flög i väg ca 10 meter jag var ca en halvmeter ifrån burken när den sprängdes hm det var ju inte det smartaste jag gjort och nu luktar min jacka lite hm mousse :angry:

Det har jag och mina polare också gjort! Ballt eldklot! Men en gång sprängde den inte. Då gick jag fram till den tills jag stod ca en meter ifrån den. Gissa om det kändes i trumhinnorna när den sedan sprängdes! :angry: Men det var ett bra tag sen. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag och mina polare också gjort! Ballt eldklot! Men en gång sprängde den inte. Då gick jag fram till den tills jag stod ca en meter ifrån den. Gissa om det kändes i trumhinnorna när den sedan sprängdes! :blink: Men det var ett bra tag sen. -_-

jag har gjort många molotovs men jag har alldrig hört dom smälla!! det e ju inge bomb det enda som låter e ju när flaska går sönder...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag och mina kusiner inklusive syster var hos ett grannhus som var övergivet så hittade jag en burk för rostmedel. Dum som jag var så tog jag en yxa som jag hittade. Jag tog och högg en gång i den. Sen högg jag en gång till och kabom så var hela jag grå :P . Sen var jag tvungen att berätta för min morsa varför hela jag var grå. Nu har folk flyttat in där och deras stenmur är fortfarande grå.

Redigerad av Hoggert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De hände för mig me :wacko: Ja och en kompis va ute...

Han hade tändare med sig, och tände eld på ett par torra löv...

Och sen släckte han, för det tyckte han va kul...

Och så gjorde han de igen, och sen en gång till...

Men då fick han rök i ansiktet, och kunde inte släcka elden, så jag fick hjälpa till, men de gick åt helvete..

Jag fick hämta storebrorsan och syrran, och vi lyckades släcka elden, som tur var

men de såg krisigt ut, och de kunde ha gått riktigt illa...

Gö de inte...

Ni kanske tänker "äh, ni e klantiga, de där händer aldrig mig", men JO!!!

När som helst händer det!!!! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har jag och mina polare också gjort! Ballt eldklot! Men en gång sprängde den inte. Då gick jag fram till den tills jag stod ca en meter ifrån den. Gissa om det kändes i trumhinnorna när den sedan sprängdes! :D Men det var ett bra tag sen. :D

Fy fan va ni e klantiga!!!! :wacko::huh::lol::lol:

Ni e värre än mig!!!

Sitter här och asgarvar!!!! :lol:^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...