Jump to content

Anti-Aliasing


Ma__Cipriani
 Share

Recommended Posts

Vet inte hur jag ska googla för att få fram svaret så jag ser om någon här kan hjälpa mig. Helt enkelt, jag maxar alla inställningar i grafikkortet och det ser bra ut i spelet, men när jag filmar så verkar det inte alls fungera. Vad är det jag har eller inte har ställt in som gör att det blir så? Filmar med Fraps.

Print-screen i spelet:

2w3nk8y.jpg

Print-screen från den inspelade filen:

311mkj6.jpg

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Eh, det vet jag inte...jag har inställt på Full-size i Fraps men utöver det har jag ingen aning hur man kontrollerar sådant. Filmerna blir 1920x1080 som jag har inställt i spelet. Kan det ha att göra med vilken storlek jag har på skärmen? Återigen, totalt borta gällande sådant. Jag ska prova att ställa in upplösningen så som skärmen är.

E: Nope, det fungerade inte.

Provat Bandicam. Same shit.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Problemet löst! Fick lite "experthjälp" och det var helt enkelt bara att inte köra FXAA utan bara MFAA och spelet ser exakt lika bra ut och inspelningarna visar på god AA-aktivitet. 

Kan tydligen ha något att göra med att Fraps filmar snabbare än grafikkortet jobbar så nu vet man kanske lite mer till nästa problem :)

Lösning 2: Shadowplay tycks klara av båda inställningarna samtidigt...

 

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du tittar på båda bilderna i helskärm, ser du att den ena Tommy är väldigt kantig och den andra är inte det ;)

Jag ser ingen skillnad över huvud taget förutom att det finns en prick på hotellet längst till höger samt en mås i ena bilden men inte den andra. Båda är tagna i fel aspect ratio, staketet är skitfult på båda bilderna och Tommys högra överarm sticker utanför skjortan på en fläck.

Är det den röda balkens omärkbara pixlighet som problemet gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser ingen skillnad över huvud taget förutom att det finns en prick på hotellet längst till höger samt en mås i ena bilden men inte den andra. Båda är tagna i fel aspect ratio, staketet är skitfult på båda bilderna och Tommys högra överarm sticker utanför skjortan på en fläck.

Är det den röda balkens omärkbara pixlighet som problemet gäller?

På den röda balken som pekar snett uppåt till höger syns det absolut bäst. Ett tips annars är att öppna båda bilderna i varsin flik och ctrl + tab:a emellan för att se skillnader mellan två bilder om man inte hittar det direkt själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...