Jump to content

Lowriders kommer nästa vecka!


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

För dem som tycker att GTA: San Andreas bästa egenskaper låg i modshopen kommer nu en glädjande nyhet: Los Santos Customs får konkurrens av Benny's Original Motor Works, beläget mitt i city, som kommer erbjuda rejäla lowriders för alla PC-, Xbox One och PS4-spelare.

lowrider6.jpg

Eftersom vi vet att det finns en hel del hängivna moddare därute som ändrat GTA-bilar sedan 2003, borde det här vara en väldigt välkommen uppdatering. Jag själv kommer nog inte leka så mycket med just lowriders, men det är roligt att se att det tillkommer väldigt mycket nya paintjobs att beställa.

Undrar om man kan cruisa in med vilken bil som helst? Lowrider-hydraulik på Insurgent eller Sandking XL, någon? :D

Uppdateringen släpps på tisdag.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh YES! Fan, hoppas man kommer kunna köpa ett fjärde garage framöver... Hoppas jag kan göra lowrider av min Blista/Blista Compact.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/52515/gta-online-lowriders-coming-next-week-october-20th

Jajjemän, du kommer kunna ha ett maximum på 40 bilar med den nu kommande fjärde lägenheten/garaget.

With next week’s release of GTA Online: Lowriders for PS4, Xbox One and PC – lovers of cars and customization all across Los Santos and Blaine County will have a suite of brand new options and a new place to go get them. Introducing Benny’s Original Motor Works, a new customs shop in downtown Strawberry that offers a huge range of lowrider customizations that can turn your classic junker into a high-spec, tricked-out king of the streets.

Visit Benny’s website via the shortcut on your in-game phone to choose from a half-dozen select customizable vehicles – then bring them down to the man himself for an upgrade that unlocks new custom lowrider mods. Deck out your engine block with covers and air filters, coat your interiors with velour, leather and patterns, choose custom colors and designs for your dials, or add a new steering wheel and custom shift levers. Give your ride lift with hydraulics - the more powerful the pumps, the higher you can bounce. And boost your stereo’s performance with new speakers and subs in the back. 

Then, meet up with friends and fellow car enthusiasts to show off your new rides – use the Player Interaction Menu while inside or outside the car to open up the vehicle doors, hood and trunk, switch on the engine to flash your neons and bump your favorite radio station for all to admire. Crew car shows are about to go next level.

And keep an eye out for calls and texts from Lamar – he’s making moves of his own through a series of new missions and he’s going to need your help. You’ll want to hit up your trusted allies, wheelmen, and sharpshooters for backup too, as things are going to get hectic.

 

Get stocked with the fully automatic Machine Pistol or Machete from Ammu-Nation. The upwardly mobile can also expand their garage space and fleet of vehicles with the addition of the oft-requested fourth purchasable property. There’s also tons of new clothing, hair and accessory options as well as 3 new Adversary Modes and more.

GTA Online: Lowriders arrives for PS4, Xbox One and PC as an automatic update on Tuesday, October 20th. See more screens from next week’s update below.

Jag har redan en high-end-lägenhet, ett litet skyffe i Grapeseed (som är perfekt beläget till flygplatsen) och ett trevligt ställe i Paleto Bay. Egentligen vet jag inte vad mitt fjärde ställe skulle kunna vara för något. Troligen något med bra läge, för jag har inte fyllt i närheten av de 20 bilar jag redan nu har plats för.

Men, det är klart, om inte alltför lång stund har jag 30 miljoner på kontot så det kanske ändrar sig :mf_doof:

EDIT: Oj, det verkar som att de mod-bara bilarna bara är sex stycken till antalet och måste köpas från den specifika hemsidan. Bummer :mellow: Hoppas att man åtminstone kan sno dem på gatan. Om jag känner hemsidorna rätt så lär de ta 200 000 för en vanlig bil, med modbarhet som enda undantag.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 

Jajjemän, du kommer kunna ha ett maximum på 40 bilar med den nu kommande fjärde lägenheten/garaget.

Jag har redan en high-end-lägenhet, ett litet skyffe i Grapeseed (som är perfekt beläget till flygplatsen) och ett trevligt ställe i Paleto Bay. Egentligen vet jag inte vad mitt fjärde ställe skulle kunna vara för något. Troligen något med bra läge, för jag har inte fyllt i närheten av de 20 bilar jag redan nu har plats för.

Men, det är klart, om inte alltför lång stund har jag 30 miljoner på kontot så det kanske ändrar sig :mf_doof:

EDIT: Oj, det verkar som att de mod-bara bilarna bara är sex stycken till antalet och måste köpas från den specifika hemsidan. Bummer :mellow: Hoppas att man åtminstone kan sno dem på gatan. Om jag känner hemsidorna rätt så lär de ta 200 000 för en vanlig bil, med modbarhet som enda undantag.

Nice! Själv har jag alla tre (lyx)lägenheter i samma byggnad. Har flyttat runt en del nu, men tyckte det var smidigast att ha alla bilar på samma ställe. :P Eftersom de olika bilarna är det enda jag styr med online sedan många månader tillbaka så börjar det bli fullt i garaget... Ska bli fint att utöka.

 

Edit: På samma tema. Vad säger ryktestelegrafen om mansions? Kommer det bli en verklighet?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: På samma tema. Vad säger ryktestelegrafen om mansions? Kommer det bli en verklighet?

Knappast, om de inte fortfarande har en SP DLC på G. Annars kommer de troligtvis i GTA 6.

Tänkte skriva att de nya modsen och paintjobsen bara kommer finnas för de modbara bilarna (varav majoriteten verkar vara bilar som redan finns i spelet), men det hade du redan insett Henkibojj. Hoppas iaf att några anda bilar kommer att kunna utnyttja det nya stället för att få lite nya mods, eller paintjobs. Om inte nu så kanske i nästa uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Knappast, om de inte fortfarande har en SP DLC på G. Annars kommer de troligtvis i GTA 6.

Tänkte skriva att de nya modsen och paintjobsen bara kommer finnas för de modbara bilarna (varav majoriteten verkar vara bilar som redan finns i spelet), men det hade du redan insett Henkibojj. Hoppas iaf att några anda bilar kommer att kunna utnyttja det nya stället för att få lite nya mods, eller paintjobs. Om inte nu så kanske i nästa uppdatering?

Det känns ju inte omöjligt att åstadkomma möjligheten till att måla även standardbilar med nya mönster, men nyheten uttalade sig inte om det.  Snarare att det inte kommer att gå. :( 

Hur blir det för oss offline-spelare? Inget nytt garage va?

Har ingen aning om det men det är väl fortfarande bara ett garage som är tillgängligt, va? Jag har aldrig förstått mig på mekanismen där. Är det sex bilar som är max och sen måste man rensa? Alla specialbilar då, i rullisten?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sjukt taggad, att få köra Faction och Savanna (Ingen savanna är med verkar det som) igen kommer bli så nice! Hoppas dock att alla bilar kan få lite nya styling-alternativ. Men chansen är väl rätt liten att det blir så.

Om uppdragen så känns det som något heist liknande. Cutscenes och 4 player co-op. Ska bli intressant! 

Väntar fortfarande på skägg-uppdateringen dock. Rockstar hade sin chans med "I'm not a hipster".

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...