Jump to content

Dagens lokaltidningsbesvikelse


Kebab
 Share

Recommended Posts

I den här tråden postar vi dåliga tidningsartiklar, ris- och ros-utnämningar och Facebook-kommentarer som byfånarna runtom i länet gör angående dessa "nyheter".

Referens: http://www.det-blev-ingen-cd.com/

-------------

En mamma sitter på bussen och lyssnar på musik. Hennes barn för oväsen. Eftersom hon inte hör någonting säger en medresenär till mamman att Busschauffören har sagt att hon får kliva av ifall hon inte tystar ungen. Mamman ringde givetvis kundtjänst direkt och personen hon pratade med blev "chockad".

Rubriken: BUSSCHAUFFÖREN HOTADE SLÄNGA AV RONJA OCH HENNES DOTTER

Artikeln: http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/busschauffor-hotade-slanga-av-ronja-och-hennes-dotter-6862322-artikel.aspx (Självklart med en lite deppig bild på offren!)

Några av kommentarerna:

Vad har hänt med den del i samhället som skall vara service inriktade och förstående???? Hur ska samhället bli om det fortsätter så här :cry:

Vissa ska verkligen inte köra buss. Har man sånt jobb får man tåla lite

Busschaufförer är inte friska i huvudet, kör som idioter å tycker att dom har förkörsrätt överallt, tillbaka med dom till sitt ursprung, nu är vi i Sverige , o sen så ska man vara snäll mot barnen det är ju vår framtid
Redigerad av Kebab
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Märkte precis att bloggen inte verkar existera längre. Tråkigt! Minns en favorit där en äldre dam klagade på oväsen om nätterna från något bygge i närheten. På bilden står hon på en brygga (på dagen) och håller för öronen. Kommentarerna var guld. Minns framförallt en person som påpekade "Varför står hon och håller för öronen om de bara väsnas på nätterna? Är det i förebyggande syfte kanske"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...
  • 4 months later...

747.JPG

Norrköpings flygplats är inte certifierad att ta emot så stora plan som ett jumbojet (747) men ikväll landade en bjässe lastad med 12 travhästar som skulle direkt till Solvalla. Anledningen att de valde denna flygplats var att de skulle slippa fara med kreaturen ända från Göteborg. Någon lokaltidningsbesvikelse handlar det inte om, snarare en hype som befäster att Norrköping är just den håla de påstår att de inte är.

http://nt.se/nyheter/norrkoping/live-jatteplanet-landar-i-norrkoping-om4149528.aspx

Inlfygningsvideo (lite ball måste jag erkänna, men vardagsmat egentligen)
Webbtidningen sände live och intervjuade folk som var inblandade, oavsett hur mycket de visste om saker.

Visst, det är skillnad på en 737 och en 747, men herregud, det är bara att ta sig till grannstaden Linköping där Helikopterflottiljen lågflyger Blackhawk varje dag och där JAS Gripen byggs och flygtestas i timtal flera dagar i månaden.

Norrköping får nöja sig med en hästtransport :D

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Sådant här är bland det bästa jag vet alltså. Snubbe parkerar längre än han betalt för - skriver arg insändare.

 

 

Citera

 

Jan Hagblom, Vreta kloster

06:00 | 2017-08-08

ORDET FRITT Vi besökte häromdagen Bergs slussar för att roa oss med bland annat äventyrsgolf. Vädret var inte det bästa och på parkeringen fanns därför gott om lediga platser. Vi betalade vår avgift i god ordning för rimlig parkeringstid för en golfrunda. Golfen tog lite längre tid än normalt på grund av diverse regnskurar, så vi måste göra några avbrott medan vi väntade under tak. Efter avslutat golfspel och en glass avfärd hemåt.

Då råkade tiden för parkeringen ha gått ut med några minuter. Straffbot! 400 kronor extra, förutom de cirka 300 kronor som vi lagt ned på golf och glass. Fyrahundra riksdaler! Och detta är ju i princip ej förhandlingsbart! Dessutom skall summan betalas in inom åtta dagar – annars extra avgift! Verksamheten är outsourcad till ett företag vid namn QPark.

Utan uppsåt och med en, möjligen, normal inställning att man skall göra rätt för sig, påförs man alltså en summa som någon instans (tjänsteman eller eventuellt en robot) har fastställt. På vilka grunder? Vad är det som kostar fyrahundra kronor?

Kanske kan man i framtiden få uppleva ett arrangemang så att man istället betalar vid utfarten för den faktiska tid som man har utnyttjat parkeringen som det är på andra platser – i och för sig avgränsade sådana, men idéer tycks det ju finnas gott om i kommunen. För det här är trakasseri mot ärligt folk. Det räcker väl att man tar ut parkeringsavgift dygnet runt, året runt, när man samtidigt vill ha så många besökare och så mycket inkomstbringande aktiviteter som möjligt nere vid gästhamnen. Girigheten driver Kanalbolaget till rena övergreppen!

Jag kräver nu och härmed Kanalbolaget på 500 kronor som ersättning för förstörd nattsömn på grund av ilska under två nätter. Beloppet fastställer jag själv och är inte förhandlingsbart! Jag kommer att meddela kontonummer, när jag så finner lämpligt. Jag avser heller inte att göra ytterligare besök nere vid gästhamnen.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Haha, även om jag faktiskt kan sympatisera med den reaktionära hållningen att engelska inte behöver användas till byggnader och organisationer i Sverige hade jag aldrig orkat ta den striden i sociala medier. Ändå tror jag inte att det här är något särskilt svensk fenomen, liknande frågor är väldigt stora i Frankrike exempelvis: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/frankrike-vill-slopa-engelskans-fake-news

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...