Jump to content

EDM-Tråden


Siana
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

För ett tag sedan spelade Avicii på Ultra, och han spelade rätt många previews på låtar till hans kommande album, Stories. Jag tycker det låter jävligt lovande. Här är några av mina favoriter!

Som sagt bara previews, så kvaliteten/längden/skicket osv är lite som det är.

Billie Joe Armstrong! happy_1182248_0.gif

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jag fortsätter med mitt somriga tema och länkar lite härlig Tropical House. Fantastiskt bra jobb- eller chillmusik. Ge det en chans!

Hade väl nästan varit lite skandal om jag inte givetvis också länkade Kygos senaste som släpptes idag:
 

Hur ändrar man storleken på YouTube-videos efter uppdateringen..?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar man House och EDM så tycker jag The vibe guide (Som Siana länkade nån video ifrån) är sjukt bra, väldigt chill att bara dra på det i bakgrunden och lyssna på. Väldigt många bra och sköna mixar där faktiskt! Sen kommer det ibland gamla låtar som är "ny" mixade eller hur man ska säga, så man blir positivt överraskad med.

TVG tillsammans med Majestic & Eric Clapman är mina favorit YT kanaler inom musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nog mest bara jag som bryr mig om det här, men Avicii släpper sitt album "Stories" på fredag. Tydligen ska han collabat med över 50 artister.

Redan idag släppte han en singel från albumet, "Broken Arrows". Den är helt okej, men inget speciellt. Jag tror det finns betydligt bättre låtar att se fram emot på fredag!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nog mest bara jag som bryr mig om det här, men Avicii släpper sitt album "Stories" på fredag. Tydligen ska han collabat med över 50 artister.

Redan idag släppte han en singel från albumet, "Broken Arrows". Den är helt okej, men inget speciellt. Jag tror det finns betydligt bättre låtar att se fram emot på fredag!

 

Wow. Jag tyckte den var dynga, ärligt talat. Som att han har låtit praktikanten sätta ihop något... Och sjunga... Men kan tänka mig att det finns bra låtar på albumet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow. Jag tyckte den var dynga, ärligt talat. Som att han har låtit praktikanten sätta ihop något... Och sjunga... Men kan tänka mig att det finns bra låtar på albumet!

Han släppte den här idag, den tyckte jag var lite bättre! 
 

 

Can't catch me är fortfarande den mest lovande jag hört, den är inte släppt än.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr så tycker jag Avicii's "riktning" på senaste tiden blivit väldigt sådär, tycker Kygo till exempel gör mycket bättre låtarna nu för tiden, kan vara för jag har börjat ogilla Avicii's låtar stuk, jag vet inte menmen.

Avicii kör ju extremt spretig stil just nu, så det kommer ju alltid dyka upp låtar från honom som inte faller alla i smaken. Det tycker jag är lite ballt, ändå! Kygos musik är jäkligt bra men låtarna är varandra väldigt lika. Saknar du Aviciis gamla stil finns alltid Steerner som producerat samma sorts musik i flera år nu.

 

Har du hört den här, förresten? Kanske mer i din smak, vet inte.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avicii kör ju extremt spretig stil just nu, så det kommer ju alltid dyka upp låtar från honom som inte faller alla i smaken. Det tycker jag är lite ballt, ändå! Kygos musik är jäkligt bra men låtarna är varandra väldigt lika. Saknar du Aviciis gamla stil finns alltid Steerner som producerat samma sorts musik i flera år nu.

 

Har du hört den här, förresten? Kanske mer i din smak, vet inte.

Jo, jag vet att han gör det och det är väl bra för honom antar jag. Men jag tycker han har blivit mycket mera "radiovänlig" eller hur jag ska säga, känns ibland som låtar spelas enbart för det är just han som har gjort dom - vilket är supergrymt i sig, att han har lyckats så hårt. Jag är just nu iaf väldigt "likgiltig" angående han faktiskt, vissa låtar han släpper är super bra medans andra faller sjukt platt, men det är nog mera vad jag tycker om för musik som spelar för roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet att han gör det och det är väl bra för honom antar jag. Men jag tycker han har blivit mycket mera "radiovänlig" eller hur jag ska säga, känns ibland som låtar spelas enbart för det är just han som har gjort dom - vilket är supergrymt i sig, att han har lyckats så hårt. Jag är just nu iaf väldigt "likgiltig" angående han faktiskt, vissa låtar han släpper är super bra medans andra faller sjukt platt, men det är nog mera vad jag tycker om för musik som spelar för roll.

Jag vet inte vad du menar med radiovänlig alls. Om du menar att han försöker tilltala den breda massan håller jag inte med alls, det är ju raka motsatsen han gör. Tycker det känns som han experimenterar järnet just nu och släpper vad han känner för oavsett hur publiken tar emot det. Ville han hålla sig radiovänlig hade han bara släppt fler Levels-liknande låtar.

Givetvis spelas hans låtar bara för att det är just han som har gjrot det, precis som med vilken annan artist som helst som så många hits under bältet, jag vet inte riktigt vad du vill säga med det. Som jag beskrev tidigare är ju hans musik just såpass spretig att varje nysläpp sällan kommer tilltala alla, så det är förståeligt att du kan tycka vissa låtar faller platt. Sen att jag personligen uppskattar i princip allt han släpper har ju att göra med att jag är en enorm fanboy, som ni säkert förstått vid det här laget. :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...