Jump to content

Starbound


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Några av er har säkert hört talats om det här, men några kanske inte har.

Ni vet nog om vad Terraria är vid det här laget då det är pretty fucking big.

Nåväl, ta Terraria multiplicera det med... oh i dunno mycket.

För er som inte vet vad Terraria är, så är det ett 2D plattform spel som iprincip är som Minecraft, minea mineraler, bygg hus och döda bossar.

Vad det iprincip är att man kan resa runt bland olika planeter för att farma minerals, spelet är för tillfället i early access och man kan få tag på det här

http://store.steampowered.com/app/211820/

Och här får ni en first impression + tutorial video för er som är intresserad

Jag har nu lagt ner 3 timmar i spelet och jag älskar det redan, har inte gett mig in på att åka till olika planeter ÄN för jag håller på att minea på första planeten för tillfället.

Finns det intresse så kan jag hålla en server uppe som är uppe iprincip nästan 24/7, förutom dom dagarna då jag inte är hemma.

Rekommenderar det här verkligen till den som gillar såna här sorts spel.

Väldigt hjälpsam länk för nya spelare http://www.reddit.com/r/starbound/comments/1s152z/basic_tips/

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur skiljer sig detta mot Terraria?

Spelet är mer "infinite" jämfört med Terraria.

Terraria har en väldigt linjär struktur, där du har en värld mellan small, medium eller large och har enbart ett x antal mobs.

Medans Starbound mer eller mindre utspelar sig i rymden där du kan resa mellan flera olika planeter som är olika stora och alla har sina egna mineraler och mobs.

Det finns även fruktansvärt mycket mer items och ett mer in depth crafting system!

Den här tråden förklarar mer om skillnaden mellan spelen

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är mer "infinite" jämfört med Terraria.

Terraria har en väldigt linjär struktur, där du har en värld mellan small, medium eller large och har enbart ett x antal mobs.

Medans Starbound mer eller mindre utspelar sig i rymden där du kan resa mellan flera olika planeter som är olika stora och alla har sina egna mineraler och mobs.

Det finns även fruktansvärt mycket mer items och ett mer in depth crafting system!

Så ens "bas" är alltså rymdskeppet, och inte husen man bygger på planeten? Om man springer runt en planet, kommer man tillbaka till något man byggde där man landade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ens "bas" är alltså rymdskeppet, och inte husen man bygger på planeten? Om man springer runt en planet, kommer man tillbaka till något man byggde där man landade?

Det gör man, som jag förstår det finns det en specifik plats du alltid landar på på planeterna, så har du satt ut campfires eller runt det området kommer dom finnas kvar där.

Dessutom kan du springa runt världarna också, alla världar verkar vara olika stora.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså jag blir så jävla irriterad nu vafan, dödar massvis med aliens hela tiden och allt jag får är JÄVLA HOLIDAY SPIRITS. JAG FÅR INGET KÖTT. VAD FAN ÄR PROBLEMET?!?!?!?!?!?!

Vilket vapen använder du? När man använder vissa vapen så droppas inget kött om jag fattat det rätt.

Jag har runt 50 tillagade köttbitar och än mer råa bitar, du kan få låna två om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket vapen använder du? När man använder vissa vapen så droppas inget kött om jag fattat det rätt.

Jag har runt 50 tillagade köttbitar och än mer råa bitar, du kan få låna två om du vill.

Jag kan rigga upp en 24/7 på min server om ingen annan hinner före, är hemma om tre dagar.

Problemet med köttet var att jag inte använde pilbåge... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något sätt att spara pixels i någon form av bank?

Kul spel, ganska svårt nu i början när jag knappt har någon utrustning förutom en kopparhjälm, men det tar sig!

Vad jag har förstått kan man bygga en pixelkompressor för att komprimera pixlar till fysiska kuber, vill man sedan ha ut dem igen kan man refina dem med hjälp av en pixel refinery.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...