Jump to content

Tråden för fusk och utnyttjande av svagheter i spelet


Vice.
 Share

Recommended Posts

Finns en bugg som gör så du levlar absurt snabbt.

Ska göra det nu. Nån som vill joina?

Mer information ges under spel, men korta drag är det ett race vi utnyttjar. Vi får i snitt 6-8 tusen xp eller per runda.

Hell no! Boostande, fuskande och utnyttjande på det viset gör jag aldrig online, knappt ens när jag spelar single player. Jag kör mitt hederliga race!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelade med Kieldis_ends(?) i går.

Vi gjorde fel.

Jag gjorde precis samma idag och gick från lev. 20-24 på en timme.

Vi ska satsa max och vinna loppet.

Så gör vi så 2ggr sen byter vi och den andra vinner.

Då maxar du nått helt sjukt snabbt.

På igen ikväll?

Så när ni kastar bort en timme på att köra race så kan jag gå upp mer än 4 levels på en timme genom att spela med min kollega, samtidigt som jag tjänar bra med pengar på det vi gör? Väl spenderad tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så när ni kastar bort en timme på att köra race så kan jag gå upp mer än 4 levels på en timme genom att spela med min kollega, samtidigt som jag tjänar bra med pengar på det vi gör? Väl spenderad tid!

Nä, det stämmer kanske inte tidsmässigt.

var 19 idag, 24 nu. Antagande att det tog en timme. Det är en känd bugg och du levlar snabbare än på nått annat vis, men är du inte intresserad så slipper du delta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nä, det stämmer kanske inte tidsmässigt.

var 19 idag, 24 nu. Antagande att det tog en timme. Det är en känd bugg och du levlar snabbare än på nått annat vis, men är du inte intresserad så slipper du delta.

Varför måste du "levla" så snabbt då? Vad ska du göra sen då? När du är level 100 och har allt du vill ha. Vad ska du jaga sen? Att fuska leder bara till att du tappar intresset för spelet. Visst kan man "fuska" genom att spela survival ett antal gånger - men det tar ändå typ 30~ min och ger inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför måste du "levla" så snabbt då? Vad ska du göra sen då? När du är level 100 och har allt du vill ha. Vad ska du jaga sen? Att fuska leder bara till att du tappar intresset för spelet. Visst kan man "fuska" genom att spela survival ett antal gånger - men det tar ändå typ 30~ min och ger inte så mycket.

Ska bara nå level 100 för att få trofen sen ska jag sluta spela.

Elelr så kör jag vidare och skaffar minugun vid 120.

Mitt första mål är 70. Är där idag eller imorgon.

Då ska jag köpa tanks och låta andra spelare få använda dem. Sen när vi har 10 tanks ska vi som en enad arme köra över alla andra spelare på servern.

Finns en Gtasajtare till som spelar som mig nu, så vi kommer båda ha fett med cash och kan köpa duktigt många tanks. Vi gör som sagt 119K per försäljning. =D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bara nå level 100 för att få trofen sen ska jag sluta spela.

Elelr så kör jag vidare och skaffar minugun vid 120.

Mitt första mål är 70. Är där idag eller imorgon.

Då ska jag köpa tanks och låta andra spelare få använda dem. Sen när vi har 10 tanks ska vi som en enad arme köra över alla andra spelare på servern.

Finns en Gtasajtare till som spelar som mig nu, så vi kommer båda ha fett med cash och kan köpa duktigt många tanks. Vi gör som sagt 119K per försäljning. =D

Du fuskar med andra ord?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice inge illat menat men jag hoppas verkligen dem bannar dig Online om du fortsätter att fuska. Menar vad är det som är så kul? DU kommer ställa till med det ekonomiska i spelet i online läget du kommer bidra till att alla måste börja fuska för att komma i kapp. Menar kul att en lvl 1 snubbe börjar spela sen liksom blir dödad hela tiden o se folk med bästa vapnen/bilar/tanks hus etc! Så ja jag hoppas verkligen dem bannar dig eller kör en resett på dina stats så du får börja om på noll. Så totalt värdelös o lat av sig att inte orka lira o gå upp i level själv utan måste använda sig av buggar/glitchar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vice inge illat menat men jag hoppas verkligen dem bannar dig Online om du fortsätter att fuska. Menar vad är det som är så kul? DU kommer ställa till med det ekonomiska i spelet i online läget du kommer bidra till att alla måste börja fuska för att komma i kapp. Menar kul att en lvl 1 snubbe börjar spela sen liksom blir dödad hela tiden o se folk med bästa vapnen/bilar/tanks hus etc! Så ja jag hoppas verkligen dem bannar dig eller kör en resett på dina stats så du får börja om på noll. Så totalt värdelös o lat av sig att inte orka lira o gå upp i level själv utan måste använda sig av buggar/glitchar.

För det första så vad menar du med att påverka ekonomin??

För det andra har jag hört att just det ska hända, de ska nollställa alla som "fuskat". Hur troligt det är låter jag vara osagt.

Och för det tredje anser jag inte riktigt att jag fuskar, jag drar nytta av hål i systemet, en gråzon ja, men inte fusk. Fusk enligt mig är uppenbara fusk, typ koder. Men detta är som sagt en tolkningsfråga.

Och för det fjärde: jag är en liten liten smågangster jämfört med svinen som kräver PSkort för att levla upp en annan spelare till level 200. DET är att utnyttja och bedra spelet som det var tänkt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första så vad menar du med att påverka ekonomin??

För det andra har jag hört att just det ska hända, de ska nollställa alla som "fuskat". Hur troligt det är låter jag vara osagt.

Och för det tredje anser jag inte riktigt att jag fuskar, jag drar nytta av hål i systemet, en gråzon ja, men inte fusk. Fusk enligt mig är uppenbara fusk, typ koder. Men detta är som sagt en tolkningsfråga.

Och för det fjärde: jag är en liten liten smågangster jämfört med svinen som kräver PSkort för att levla upp en annan spelare till level 200. DET är att utnyttja och bedra spelet som det var tänkt...

Alltså du tänker så jävla dumt att jag själv får ont i huvudet.

Hoppas du blir nollstäld/bannad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså du tänker så jävla dumt att jag själv får ont i huvudet.

Hoppas du blir nollstäld/bannad.

That made my day!

Men Vice, varför? Är det inte tråkigt att göra som du gör? Jag tycker definitivt att det går för segt att levla samt att det tar år för att få tag i pengar men det är ju lite av grejen som jag förstår. Om du får allt du vill genom att utnyttja spelets svagheter utan att göra något så måste det ju bli tråkigt? Jag har spekulerat över om att fuska men kommit fram till att det inte blir roligt. Single-player så säger jag fine, kör hårt men Online... Du gör som du vill men förstår inte hur du kan anse det att vara roligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

That made my day!

Men Vice, varför? Är det inte tråkigt att göra som du gör? Jag tycker definitivt att det går för segt att levla samt att det tar år för att få tag i pengar men det är ju lite av grejen som jag förstår. Om du får allt du vill genom att utnyttja spelets svagheter utan att göra något så måste det ju bli tråkigt? Jag har spekulerat över om att fuska men kommit fram till att det inte blir roligt. Single-player så säger jag fine, kör hårt men Online... Du gör som du vill men förstår inte hur du kan anse det att vara roligt?

Det är ju en smaksak.

Jag tycker inte det är tråkigt att ha de bästa bilarna och vapen.

Jag spelar bara för att nå level 100 och få trofen. Sen ska jag lägga ner.

På vägen dit kan jag fuska så att jag kan roa mig med att vara överlägsen så många som jag bara kan, (vilket faktiskt inte är så många då de flesta har samma eller högre rank än mig)för att lättare kunna härja på servern. =)

...Och för övrigt, men det ursäktar självklart inte mig, är det flera från det här forumet som också kontinuerligt fuskar.

Jag har spelat och använt mig "levla-snabbt-buggen" ihop med en hel del av er. så måla inte ut mig som det svarta fåret... :P

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första så vad menar du med att påverka ekonomin??

För det andra har jag hört att just det ska hända, de ska nollställa alla som "fuskat". Hur troligt det är låter jag vara osagt.

Och för det tredje anser jag inte riktigt att jag fuskar, jag drar nytta av hål i systemet, en gråzon ja, men inte fusk. Fusk enligt mig är uppenbara fusk, typ koder. Men detta är som sagt en tolkningsfråga.

Och för det fjärde: jag är en liten liten smågangster jämfört med svinen som kräver PSkort för att levla upp en annan spelare till level 200. DET är att utnyttja och bedra spelet som det var tänkt...

Jo Vice det ska jag förklara för dig. DU bidrar till en sabbad ekonomi i spelet med aktiemarknaden den kommer bli obalanserad (vet inte nu om BAWSAQ har öppnat för online läget ännu) Och du som har mycket pengar samt med andra kommer bidra med att kunna köpa mer aktie och sälja dem för dyrare peng vilket du kan dra in en jävla massa pengar på och kunna ha råd till ALLT just ALLT i spelet. Kul för dem som har precis börjat spela blir dödad av nån jävel med tank eller bästa vapnet som har fuskat sig till pengar ranker för att JUST få detta.

Detta bidrar till att nybörjarna måste också börja fuska o använda sig av dessa glitchar för att få pengar. Vad är meningen ändå att du ska fuska dig till nivå 100 bara för en jävla trofé o sen sluta spela? MEN som sagt hoppas verkligen du inte sätter din fot i ett online läge igen bara för att sabba andras spelupplevelse bara för du bidrar med detta fuskandet. Så jäkla lat vice så det äcklar mig som sagt hoppas verkligen DEM bannar dig! Kämpa för sakerna istället! Du kommer inse det var värt den tiden när du har väl uppnåt ditt mål i spelet UTAN fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo Vice det ska jag förklara för dig. DU bidrar till en sabbad ekonomi i spelet med aktiemarknaden den kommer bli obalanserad (vet inte nu om BAWSAQ har öppnat för online läget ännu) Och du som har mycket pengar samt med andra kommer bidra med att kunna köpa mer aktie och sälja dem för dyrare peng vilket du kan dra in en jävla massa pengar på och kunna ha råd till ALLT just ALLT i spelet. Kul för dem som har precis börjat spela blir dödad av nån jävel med tank eller bästa vapnet som har fuskat sig till pengar ranker för att JUST få detta.

Detta bidrar till att nybörjarna måste också börja fuska o använda sig av dessa glitchar för att få pengar. Vad är meningen ändå att du ska fuska dig till nivå 100 bara för en jävla trofé o sen sluta spela? MEN som sagt hoppas verkligen du inte sätter din fot i ett online läge igen bara för att sabba andras spelupplevelse bara för du bidrar med detta fuskandet. Så jäkla lat vice så det äcklar mig som sagt hoppas verkligen DEM bannar dig! Kämpa för sakerna istället! Du kommer inse det var värt den tiden när du har väl uppnåt ditt mål i spelet UTAN fusk.

Köpa aktier, det har jag inte ens tänkt på.

Kan man verkligen tjäna på det online? Hur vet man vad som går bra eller dåligt då? Vad baseras det på.

Jag går inte in för att medvetet sabba för andra. Jag kör mitt race för att nå level 100. Sen brukar jag alltid försvara mig när jag blir attackerad.

Och i undantagsfall väljer jag ut nån på måfå och sätter bunty 10.k på personen ett antal gånger, skickar inhyrda mördare på honom, begär helikopter understöd mm

Men det är ju det man ska kunna göra, i spelet.

Att SPARA ihop till en tank som kostar 1.5 mille när man kan få den på 2 timmar genom att sälja bilar känns som ett naturligt val, i alla fall för mig.

Vi har uppenbarligen meningsskiljaktigheter i frågan, men det får man ha utan att man skall bli ovänner. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo du kan köpa aktier du kan läsa mera om BAWSAQ på rockstars hemsida här är lite sök resultat om bawsaq hur det funkar etc BAWSAQ

Det kan du även i Singel player läget jag tjänade ihop 2m på aktiemarknaden. Vi säger såhär du köper aktier för 100k på Ammo Nation ju mer sen som köper vapen/ammo/armor på ammo nation i spelet då kommer dina aktier växa och du kan ta ut en större vinst. Det står om du går + eller - så det är nåt man får hålla koll på själv. Som jag sa jag vet inte om BAWSAQ har öppnats ännu i online läget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...