Jump to content

Tråden för fusk och utnyttjande av svagheter i spelet


Vice.
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Hell Yea!!!

Jag är på toppen igen!

Har just nu ett garage med en fullt uppgraderad Adder, och sedan de 9 dyraste sportbilarna fullt uppdaterade.

Och efter igår köpte jag ett garage till och där har jag 10 Adders. Inte uppgraderade, men det ska jag fixa idag.

Detta garanterar mig inkomst även om R* skulle ta pengarna.

Om R* tar pengarna igen, har jag garaget fullt med adders som tillsammans är värda strax över 7 miljoner. Så det är bara till att sälja dem.

Gäller att ha garantier när man har med R* att göra hahaha :P

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det är okej att fuska med dina pengar men inte level? :P

Nja, jag fuskade inte jag använde en svaghet i spelet. Inte riktigt samma sak.

Hackar man spelet för att höja ens eget xp så fuskar man. Eller använder sådana där kombinationer: R2 R2 Trekant Upp Upp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag fuskade inte jag använde en svaghet i spelet. Inte riktigt samma sak.

Hackar man spelet för att höja ens eget xp så fuskar man. Eller använder sådana där kombinationer: R2 R2 Trekant Upp Upp

Det är som att säga "Nej jag fuskade inte jag bara använde en svaghet i sporten" om man gör ett mål i fotboll genom att ta upp bollen med händerna och springa in med den i mål. Det går ju så lätt att göra, och det finns ingenting som hindrar dig.

Det finns regler mot sånt, så jo, det är fusk, precis som att utnyttja oavsedda buggar i spelet.

Såhär står det på wikipedia om fusk:

Fusk är metoder för att skaffa sig otillåtna fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är som att säga "Nej jag fuskade inte jag bara använde en svaghet i sporten" om man gör ett mål i fotboll genom att ta upp bollen med händerna och springa in med den i mål. Det går ju så lätt att göra, och det finns ingenting som hindrar dig.

Det finns regler mot sånt, så jo, det är fusk, precis som att utnyttja oavsedda buggar i spelet.

Såhär står det på wikipedia om fusk:

Fusk är metoder för att skaffa sig otillåtna fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler.

En tolkningsfråga...

Jag anser inte det vara fusk. Och den här diskutioneb har vi haft i flera månader utan att komma någonstans. Antingen accepterar vi varandras ståndpunkter, eller så fortsätter vi mala utan framgång för jag kommer inte att ändra ståndpunkt eftersom glitchen finns där pga R*.

Och då är det en svaghet i deras produkt således deras fel vilket inte gör det till fusk...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En tolkningsfråga...

Jag anser inte det vara fusk. Och den här diskutioneb har vi haft i flera månader utan att komma någonstans. Antingen accepterar vi varandras ståndpunkter, eller så fortsätter vi mala utan framgång för jag kommer inte att ändra ståndpunkt eftersom glitchen finns där pga R*.

Och då är det en svaghet i deras produkt således deras fel vilket inte gör det till fusk...

Det är fusk att utnyttja buggar och svagheter i spel för sin egen vinning. Jag säger inte att det är fel av dig. Griefers och fuskare har aldrig berört mig särskilt mycket. Men var snäll och försök inte att bortförklara ditt fuskande.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fusk att utnyttja buggar och svagheter i spel för sin egen vinning. Jag säger inte att det är fel av dig. Griefers och fuskare har aldrig berört mig särskilt mycket. Men var snäll och försök inte att bortförklara ditt fuskande.

Nej det är inte fusk.

Var snäll och inte försök ändra mitt synsätt utan respektera min åsikt precis som jag respekterar din...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Haha visst var tråden en bra idé. Visste att den skulle uppskattas.

Sitter ute i solen just nu med sonen så hinner inte lusläsa allt.

Men oavsett vad det står ändras inte min ståndpunkt, att utnyttja en glitch (om det ens är det. Enligt videon jag postade innan finns det teorier om att R* medvetet lagt in detta som ett "hemligt" mission) inte är fusk då det inte är mitt fel utan deras. Dessutom är detta ett gangster spel som går ut på att begå brott. Så mitt sätt är om nått det mest rätta...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är det. För att du ska få spela GTA Online måste du godkänna Rockstars End User License Agreement, det vill säga deras villkor. Här står det bland annat:

Användandet av robotar, spindlar eller andra program klassas som fusk, huruvida du gör det är en diskussionsfråga då du snarare nyttjar en glitch (bugg). Detta spelar egentligen ingen roll eftersom du når GTA Online via en PlayStation-konsol och via Playstation Network, alltså måste du även godkänna PlayStation Terms Of Service and User Agreement vilken du godkänner när du skapar ett SEN-konto som faller under PlayStation Network (SEN) Terms of Service:

Du är alltså enligt avtal tvungen att följa dessa villkor för att använda maskinen och den mjukvara som går att nå, när du gör det går du även med på Sonys definitioner för vad olika termer innebär. Om vi tar en titt i nämnda villkor kan vi se att reglerna är tydliga:

Det är alltså inte tillåtet att fuska (cheat), vilket likställs med att nyttja glitchar (buggar (any bugs)). Vill du ha det i klarspråk kan du vända dig till PlayStation Knowledge Center där du läsa praxis av ovanstående regler:

Vice. har alltså ingått i ett avtal med Sony i vilket han likställer glitchande med fuskande, Vice. erkänner i den här tråden att han glitchar och erkänner därmed ur ett juridiskt perspektiv även att han fuskar. Såldes har han förlorat den här debatten och vi kan lägga den åt sidan, på begäran kan jag referera till svenska lagrum vilka förklara avtal och hur en människa blir juridiskt bunden till sådana.

Man godkänner och spelar inte bara under EULAt du citerade och länkade till, utan även Rockstars Terms and Conditions samt Code of Conduct, som bland annat säger såhär...

This document constitutes an agreement (the “Agreement”) between you and the United States company Rockstar Games, Inc., its parents, subsidiaries, and affiliates, (the “Company,” “we,” “us,” and “our”) that governs the relationship between you and the Company with respect to your use of the Online Services. The Company provides access to the Online Services and any related services subject to your compliance with this Agreement. Thus, it is important that you carefully read and understand this Agreement.

This Internet website is the property of Rockstar Games, a wholly owned subsidiary of Take Two Interactive (collectively, the "Company").

The terms and conditions herein are in addition to and supplement the End User License Agreement at www.rockstargames.com/eula that governs the use of all software and services distributed by the Company.

The following rules, policies, and disclaimers shall govern and/or apply to your use of the Online Services.

You agree, by using the Online Services, that: (1) you will only use the Online Services for lawful purposes, in compliance with applicable laws, for your own personal, non-commercial use; (2) you will not restrict or inhibit any other user from using and enjoying the Online Services (for example, by means of harassment, hacking or defacement)

Edit @ Vice.

Du kan Tro vad du vill men din "Åsikt" påverkar inte vad ordet fuska egentligen betyder.

Att utnyttja oavsedda buggar i spelet för din egen vinning är att bryta mot avtalet du accepterat i och med att du använder tjänsten. Att bryta mot skrivna regler är definitionen av fusk. Det är inte ens en diskussion.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha visst var tråden en bra idé. Visste att den skulle uppskattas.

Sitter ute i solen just nu med sonen så hinner inte lusläsa allt.

Men oavsett vad det står ändras inte min ståndpunkt, att utnyttja en glitch (om det ens är det. Enligt videon jag postade innan finns det teorier om att R* medvetet lagt in detta som ett "hemligt" mission) inte är fusk då det inte är mitt fel utan deras. Dessutom är detta ett gangster spel som går ut på att begå brott. Så mitt sätt är om nått det mest rätta...

Det här visar att det inte ens är någon idé att diskutera det här.

(om det ens är det. Enligt videon jag postade innan finns det teorier om att R* medvetet lagt in detta som ett "hemligt" mission)

:doh:

Redigerad av VaXXoR
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...