Jump to content

Next Car Game


Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Ett WIP som satsar på att bli framtidens FlatOut, i sann destruction derby-anda.

Dev-videon förklarar allt du behöver veta, så jag behöver väl inte skriva så mycket mer än Köp!

Det kostar i dagsläget 160 kr (25$), lätt värt! Vid 10 000 preorders släpper de dessutom en playable teaser, och senare en pre-alpha.

Själv har jag redan köpt spelet sekunden jag såg det!

http://nextcargame.com/pre-order/

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser riktigt jävla kul ut, och visst har han rätt i det han säger... Marknaden finns där! (Även om utgivarna inte verkar ha hajjat det)

Tyvärr klarar min PC i dagsläget ingenting mer grafikkrävande än half-life (ettan alltså) utan att allt hänger sig och luktar bränt... Annars hade det vart ett givet köp!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Går att köpa för 140 spänn på Steam idag. Det ser ju onekligen kul ut... Rekommenderar ni det? Har jag uppfattat det korrekt rätt att fullversionen förväntas släppas i år trots att spelet är i pre-alpha-stadiet just nu?

Spelet går att spela, men det finns inte så mycket att göra om man säger så. Några race och sånt man kan testa på men inte mycket mer. När MP kommer och annat så kommer det säkert bli roligare!

Spelet innehåler nu:

Några få banor, tror det är ca 6-7.

Vanligt race i olika miljöer.

Race i en bana som går som en 8a.

Demolition derby.

4 bilar.

Äger spelet själv, och spelar det inte så mycket just nu. Väntar bara till det släpps något till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det bästa med FlatOut förutom de olika roliga destruction derby-banorna som fanns var ju "Party Games" eller vad de nu kallades, där man hoppade höjdhopp, bowlade, spelade pick-5 poker, etc. med en superbil och föraren. Kommer inget sånt till "Next Car Game" (som jag fortfarande hoppas får ett Riktigt namn) så är jag faktiskt inte så sugen.

Visst, att bilar kan manglas till en liten boll med två däck är kul de 10 första gångerna. Sen tappar det sin charm enligt mig. Speciellt när bilskadan verkar så extremt överdriven. I de olika alpha-videos jag sett så verkar bilar knycklas ihop och tappa delar Alldeles för enkelt. Krocka i 5 kilometer i timmen och du får en gigantisk buckla. Gillar som sagt förstörelsen men tycker att man ska få jobba för att riktigt förstöra bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...