Jump to content

Behöva tanka fordon.


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Så, en intressant poäng gjordes på CVG's serie GTA V'oclock. Vet inte om ni lyssnar på deras youtube show som kommer ut varje Onsdag.

Men idag pratade dom lite om bilen Chameleon (tror den heter så). Som kommer finnas med i spelet och som är en el-driven bil.

Varför släppa en eldriven bil och verkligen gå ut med informationen om att den är eldriven om det bara är en vanlig bil? Vad har den som är så speciellt?

Teorin är att man kanske slipper tanka?

Vi har ju sett bilder på Trevor när han bär på jerry cans och liknande. Bensin kanske är en stor faktor i spelet?

Vet att vi haft bensin diskutioner förut här men jag säger det igen. Jag skulle tycka det var svin kul om bilen jag faktiskt kör kan få slut på soppa. Biljakterna hade varit väldigt mer intense om man har lite bensin i tanken.

Vad tror ni, kommer bilen Chameleon har något speciellt att ge oss?

Chameleon kommer som DLC eller hur var det? Har för mig att den kommer med om man har någon special edition av GTA V?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på den allt mer realistiska banan man har tagit med GTA-serien på den senare tiden känns det här som ett naturligt drag, många anser ju att ju mer realistiskt ett GTA-spel blir desto tråkigare blir det... vilket ju är fel. Anledningen till att många uppfattade GTA IV som ett tråkigare spel än San Andreas var snarare på grund av den kraftigt reducerade möjligheten till en rolig fritid, alltså mindre saker att göra, vilket GTA V troligtvis kommer råda bot på.

Detta hade egentligen ingenting med saken att göra, lol, jag säger såhär: Så länge det inte blir en pina att behöva tanka hela tiden, så länge tankarna räcker lika länge som i Mafia, vilket kommer resultera i att man i vissa biljakter "ska" få slut på bensin för att kunna nå mer intressant och desperat gameplay, kommer det bli helnajs. När man glider runt i en sparad och pimpad favoritkärra kommer det ju bli en rejäl stämningshöjare att behöva tanka när man är ute på vischan!

Redigerad av Jazz
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle också vilja ha tankning till GTA serien älskade polis jakterna i Mafia 1 och 2an om man hade lite bensin kvar så fick man dumpa bilen o springa som inne i helvete eller försöka sno en annan bil. Så ja jag skulle vilja se att man kan tanka bilarna. Och F.Ö hur lång tid tror ni skulle ta och köra runt mappen med bil? Kan minnas i San Andreas så tog det inte så värst lång tid. Iofs så har ju R* sagt att detta är största världen någonsin samt lite till skulle få plats på kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan kan ju det faktum att den är bensindriven ha lika lite inverkan som den hybrid-Hyundai-kopia som fanns i IV. Det gjordes reklam på radio om den och det kanske till och med fanns något om den saken i häftet också, jag minns inte. Den spelinverkan det hade var att motorn lät lite surrigare. :mellow:

Annars ser jag inget fel i bensinbegränsningar, det kan ge lite mer gameplayvariation :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan kan ju det faktum att den är bensindriven ha lika lite inverkan som den hybrid-Hyundai-kopia som fanns i IV. Det gjordes reklam på radio om den och det kanske till och med fanns något om den saken i häftet också, jag minns inte. Den spelinverkan det hade var att motorn lät lite surrigare. :mellow:

Annars ser jag inget fel i bensinbegränsningar, det kan ge lite mer gameplayvariation :)

Men med tanke på att går ut med den infon innan spelet är ute + att det är en DLC bil. Men jag vet inte, vi får väl se när spelet väl är ute :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det bara skulle bli irriterande om bilarna behövde tankas, men har länge (sedan innan San Andreas) haft tanken (pun intended, ofc) att det vore nice om de gjorde svårighetsgrad och/eller realism som en valmöjlighet i inställningarna.

Den normala inställningen skulle då vara "normal" svårighetsgrad och "classic" realism, och sen om man vill kan man sätta på högre realism, som gör några rpg-element möjliga, som att t.ex behöva tanka bilen eller att man får polisen efter sig om man kör för fort eller något sånt, a la Mafia.

Sen fanns det ju som sagt en el-driven bil i IV också (Karin Dilettante) som gjordes mycket reklam för men det hade ingen betydelse alls. Det var bara för att marknadsföra spelet och bygga upp illusionen att spelvärlden även den var äkta, och att det faktiskt var en levande värld. :)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen fanns det ju som sagt en el-driven bil i IV också (Karin Dilettante) som gjordes mycket reklam för men det hade ingen betydelse alls. Det var bara för att marknadsföra spelet och bygga upp illusionen att spelvärlden även den var äkta, och att det faktiskt var en levande värld. :)

Jo men som jag sa så tycker jag det är konstigt att vi får informationen innan spelet släppts. Plus att den kommer med DLCn. Det blir som att den har någon speciell ability om du förstår hur jag menar. Men vi får väl se, jag hoppas bensin kommer spela roll i spelet.

Men vi får väl se vad som händer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men som jag sa så tycker jag det är konstigt att vi får informationen innan spelet släppts. Plus att den kommer med DLCn. Det blir som att den har någon speciell ability om du förstår hur jag menar. Men vi får väl se, jag hoppas bensin kommer spela roll i spelet.

Men vi får väl se vad som händer! :)

Reklamen för Karin Dilettante kom även den flera månader innan spelet släppts. Det kom upp en reklamfilm och en reklambanner och stuff på GTA IVs officiella site!

http://www.rockstargames.com/IV/#?page=dilettante&content=video0

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

- Vehicles now leak Petrol (Gasoline) when damaged and this can be used to your advantage.

Intressant!

Vad gör detta till biljakterna. En bil som läcker bränsle kanske inte är det bästa att fly med!

Bensin brinner, så det kanske man kan utnyttja? Men det känns ändå mer som en nackdel om bilen läker bränsle.

Frågan är bara: Kan bränslet ta slut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...