Jump to content

Streams


Mark
 Share

Recommended Posts

Förstår att det kan vara jobbigt med mitt spammande om min egen stream i Statusuppdateringar så varför inte göra en tråd om hela konceptet?

Här tänkte jag att vi kan diskutera olika streams, tipsa om streams och promota era egna.

Jag har ju min egen då som ni hittar här. Spelar allt möjligt, men på senare tid har det blivit väldigt mycket ArmA 2 Wasteland. Spelar oftast med mina vänner på Skype, så det kan bli rätt gapigt när skiten träffar fläkten!

Tänkte tipsa om ett gäng intressanta streams som jag själv följer.

Adam_Ak. Den här killen är en s.k "speedrunner". Han klarar ut spel VÄLDIGT fort och försöker sätta världsrekord. Han speedrunnar oftast de äldre GTA-spelen (GTA III, GTA:VC och GTA:SA). Väldigt underhållande!

Reckful. Största WoW-streamaren på Twitch. Kör oftast Arena och är sjukt bra på det.

Man vs Game. Citerar hans bio: "One man's ignoble quest to beat every game worth a damn... and even some that aren't". Han spelar verkligen allt och han är sjukt underhållande. De gånger han spelar Dark Souls är det svårt att hålla sig för skratt.

Lethal Frag. Ballaste skägget på Twitch. Han ska streama varje dag i två år, och just nu ligger han på 476/731 dagar.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Underbar tråd

Vill börja med att promota mig här!

Jag spelar fruktansvärt mycket Moba/arts och varierar en del mellan Dota2 och LoL men har på senaste tiden börjat intresserat mig för att streama det mesta jag kan få mina fingrar på. Är det nått ni vill se så säg bara till!

Streams jag följer!

Lethal Frag (ingen länk behövs med tanke på första inlägget): Ballt skägg, rolig person, roliga spel. Han sätter sig mycket in och tänker efter men kör även en del "LEEEEEEROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOY" i en del spel.

Summit1g: Största WarZ streamern på Twitch, spelet i sig är fruktansvärt tråkigt men det är nått med Summit som gör att jag faktiskt tycker det är skoj att se på det, hans personlighet, hans spelsätt, hans oneliners han drar är helt guld till och från. Checka in honom om ni har chansen

GoronGuy: Jag älskar Majoras Mask vilket innebär att jag älskar att kolla på Majoras Mask streams till och från. GG eller Dan är en svensk person som gör Speedruns dagligen på Majoras Mask för att ständigt försöka förbättra sitt PB och även slå WR. Han pratar inte så jättemycket, men när han väl gör det så svarar han väldigt bra på sina frågor, sen hans chatt med folket är verkligen guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska grön inom det här området. Har kända streamare hundratusentals följare, såsom youtubare har?

Mark och Zcruwen, har ni någon koll på hur många som kollar på era sändningar?

Streaming funkar ungefär som Youtube gör.

Du kan inte börja på 1 miljon views direkt utan du måste jobba dig uppåt.

För mig varierar det, en kväll när jag streamar kan jag ha noll som kollar, en annan kan jag ligga på drygt 20st som kollar.

Gällande streaming lär man nästan vara en person som utvecklas och ständigt byta till nånting som publiken gillar. Summit1g var ett bra exempel, han nådde sin topp under WarZ för folk ville se det. Han började spela typ cs och hade bara vänner som kollade, men det strömmade in fler och fler efter WarZ och det är även då han toppar viewers.

Gällande streaming så gäller det också att interagera med dom som kollar för att inte förlora dom helt enkelt.

Så alla börjar på botten (jag ligger fortfarande kvar på botten, men jag försöker kämpa) för att sen komma upp på toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ganska grön inom det här området. Har kända streamare hundratusentals följare, såsom youtubare har?

Mark och Zcruwen, har ni någon koll på hur många som kollar på era sändningar?

Jag har inte riktigt "nått ut" än så att säga (därav mitt spammande här på forumet!), så jag ligger sällan över 10 viewers. Sen är jag egentligen ganska tråkig när jag streamar, måste hitta en gimmick!

Sen är det väldigt svårt att få många följare om man kör en helsvensk stream, som jag gör. Borde egentligen snacka engelska när jag spelar, men då kan jag ju inte sitta på Skype (mina vänner står för mer än halva nöjet på min stream).

Följer din stream nu, ZcruweN. GTAsajten-streamare ska supporta varandra!

Redigerad av Mark
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Streamar lite nu och då, då jag känner för det.

http://sv.twitch.tv/thegermanscientist

Kör oftast Call Of Duty och Minecraft men ibland kör jag alla möjliga spel. Sist spelade jag lite FTL. :)

Jag förstår inte riktigt hur regelbundet streaming blivit en grej som YouTube... Har inte satt mig in i interfacet och det känns inte riktigt så bra och enkelt som YouTube, att man alltså följer (prenumererar) på kanaler och då ser deras videos (streams) på startsidan när man går in på sidan.

Jag har alltid tänkt på streaming lite som en grej folk med YouTube-kanaler gör när de har lite tid över, eller vill ha lite mer "live interaction event" med sina prenumeranter. Bara på det senaste året har jag förstått att det är folk som streamar utan att ha YouTube och att det även på streamingsiter som Twitch finns folk som tjänar pengar och kan leva på det.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten. Någon vänlig själ som är grym på HTML och är villig att bygga ihop en Long Bio-design? :rolleyes:

Eller ptja, varför inte någon som är grym på Photoshop som vill shoppa ihop en grym bakgrund och banner också för den delen? Jag vill att min sida ska vara fiiiin.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Be bästa (som är live) speedruners finns för övrigt samlade här!

Speedruning av GTA-serien

Adam_ak: Speedrun av gta-vc och gta 3, inte GTA:sa som Mark påstår. Ligger på ca 1:43h på VC, WR: 1:41. Ligger på ca 1:25 på gta 3, WR är 1:21 h

Joshimuz: Världsrekrod i speedrun av GTA:SA, ca 6:40 h. Kör seriöst varje söndag

oasiz: WR på gta 3 1:21 h.

S: Spelar alla (3,vc,sa) gta spel, rätt bra men inte WR-material.

Dessa fyra är de stora på GTA-speedruns vad jag kan komma på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...