Jump to content

SimCity (5)


Jazz
 Share

Recommended Posts

Hört sjukt mycket negativt om server-funktionen i SimCity.

Jäkligt synd i och med att jag var sugen på att faktiskt köpa mitt första SimCity-spel.

Där sköt de allt sig i foten..

Är det så illa som folk säger? (Plaisir)

http://www.amazon.com/SimCity-Limited-Edition-Pc/product-reviews/B007FTE2VW/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1

Folk är ju inte glada i alla fall.

Jag tror jag väntar med mitt köp tills spelet inte är lika poppis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört sjukt mycket negativt om server-funktionen i SimCity.

Jäkligt synd i och med att jag var sugen på att faktiskt köpa mitt första SimCity-spel.

Där sköt de allt sig i foten..

Är det så illa som folk säger? (Plaisir)

Det är för tillfället fruktansvärt.

i listan över tillgängliga sertvrar har jag bara Oceanien tillgänglig och när jag connectar mot den så kommer det ungefär lika snabbt upp att Servrarna är nere för tillfället och att det görs försök att återansluta.

Igår när jag spelade lyckades jag bygga en stad och kom rätt långt sen kom samma grej fram och spelet dog.

Vet inte om staden finns kvar eller om jag kan drömma om att finna den igen eftersom att jag inte kommer in på samma server.

Hela systemet är värdelöst.

Hade nästan föredragit att man blev inpetad på en server vald av EA istället för att jag ska få möjligheten att spela med folk ifrån Asien.

Hade förmodligen funkat mycket bättre och gjort spelet möjligt att spela. :(

http://www.twitch.tv/friberg_1/b/375240117

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Som kompensation så kommer alla som har köpt och aktiverat spelet på Origin innan 30:e Mars att få ett gratis spel från Origin.

Vilka spel som det gäller har inte beslutats ännu men det ska komma en lista.

Källa

Nu är listan ute. Spelen det gäller är:

- Battlefield 3 (Standard Edition)

- Bejeweled 3

- Dead Space 3 (Standard Edition)

- Mass Effect 3 (Standard Edition)

- Medal of Honor Warfighter (Standard Edition)

- Need For Speed Most Wanted (Standard Edition)

- Plants vs. Zombies

- SimCity 4 Deluxe Edition

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är listan ute. Spelen det gäller är:

- Battlefield 3 (Standard Edition)

- Bejeweled 3

- Dead Space 3 (Standard Edition)

- Mass Effect 3 (Standard Edition)

- Medal of Honor Warfighter (Standard Edition)

- Need For Speed Most Wanted (Standard Edition)

- Plants vs. Zombies

- SimCity 4 Deluxe Edition

Källa

Någon som hört när/hur man kan få sitt spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Så vilket ska man välja? ...

... ganska konstigt hur jag glömt bort detta spel. Spelade 40 timmar i sträck, så lång tid det tog för mig att bygga en maxad stad med god ekonomi och avsluta ett storbygge. Har inte rört det sen dess...

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så vilket ska man välja? ...

... ganska konstigt hur jag glömt bort detta spel. Spelade 40 timmar i sträck, så lång tid det tog för mig att bygga en maxad stad med god ekonomi och avsluta ett storbygge. Har inte rört det sen dess...

BF3! :rolleyes:

Spelar folk det här eller floppade det? Jag är fortfarande sugen, men har hört för mycket negativt om det för att vara sugen på att pröjsa. Varför släpper inte utvecklarna demo-versioner längre? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BF3! :rolleyes:

Spelar folk det här eller floppade det? Jag är fortfarande sugen, men har hört för mycket negativt om det för att vara sugen på att pröjsa. Varför släpper inte utvecklarna demo-versioner längre? :(

Jag tycker det verkar vara ett otroligt kort spel och det är alldeles för lätt att optimera. Logiken i spelet suger dessutom rövballe. Tex tar invånare alltid kortaste vägen (oavsett trafikmängd på vägen). Mekaniken som fördelar jobb är också skitdålig. Varje invånare åker till den närmsta jobbet (1000 kan åka till 1 jobb) och när 999 inte får plats så åker de vidare till nästa ställe som jag fattat det. Samma gäller bostäder. Dessutom ska varje "sim" beräknas var för sig, detta stämmer inte. Bara ca 1/5 av alla invånare används faktiskt! Resten är bara siffror (dvs de kan inte ha jobb osv).

Detta är vad jag har hört om spelet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som många har skrivit och som beskriver det mesta: Spelet är trasigt.

Är det fortfarande kul? Ja. Men städerna måste bli större (minst 4x) och simuleringen måste bli smartare. Det är förmodligen mycket de inte kan göra något åt eftersom de gjorde fel redan från grunden. Dock har en patch delvis gjort trafiken bättre, så det kan finnas visst hopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Något som många har skrivit och som beskriver det mesta: Spelet är trasigt.

Är det fortfarande kul? Ja. Men städerna måste bli större (minst 4x) och simuleringen måste bli smartare. Det är förmodligen mycket de inte kan göra något åt eftersom de gjorde fel redan från grunden. Dock har en patch delvis gjort trafiken bättre, så det kan finnas visst hopp.

Det fortfarande kul! Jag har spelat 100 timmar och spelar varje dag jag har tid.

Dock behövs större banor och bättre trafik-algoritm. När man kommer upp i 100k invånare och det bara finns 1 (JA EN) väg ut ur staden som inte går att ändra på eller lägga till fler, så är man rätt körd.

Trafikstoppning är oundvikligt och dina lastbilar som kör till storverken och till andra städer för att sälja kommer inte komma fram och du kommer förlora pengar.

Detta måste åtgärdas så simmarna slutar köra bil när det finns så många andra bra medel. Mina är dessutom väldigt högutbildade, men kör ändå bil där det är MEST trafik.

Annars är väldigt bra spel! Jag kan inte slita mig från det när jag spelar. 3 timmar i spelet känns som 20 minuter IRL.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...