Jump to content

Vilken mobil ska jag köpa?


Tweak
 Share

Recommended Posts

Man ska inte behöva göra något med sin telefon som tillverkaren inte vill att man ska göra bara för att få tillgång till saker som alla android lurar kommer med direkt ur kartong. Där är apple jävligt dåliga, för det är ett envägsföretag. Dom skiter i vad konsumenterna tycker, kommer dom på något dom tycker är bra slänger dom in det i iOS och försöker få det till att dom "uppfunnit" det (videosamtal någon?).

Apple var hästvägar före med IP3 och en bit före med IP4 pga. en återanvändning av samma interface (som dom fortfarande kör med, SERIOUSLY?!). Andriod är där och även förbi beroende på vilken telefon vi snackar om. Folk som prisar iOS har antingen aldrig testat andriod eller är helt enkelt för vana vid iOS för att byta. Har man haft IP sen dom kom kan jag absolut förstå att man väljer att fortsätta, men jag skulle aldrig, om jag inte hade haft en smartphone innan köpa med en IP5 nu. Ordentligt överpris på gammal prestanda som inte har ändrats något vidare sen IP4, med undantag på en extra rad ikoner.

Du TROR du inte saknar, det är skillnaden. Väder och klocka har jag ingen överhuvudtaget på min telefon, för det är skit jag inte är intresserad av. Det finns dock så mycket annat som du tror dig inte behöva för du sitter på en iPhone som en andriodlur skulle fixa på ett knapptryck.

Jag hoppade från en iPhone 4S till en Galaxy S3.

Håller tyvärr inte med dig på någon av punkterna. Dom flesta appsen till Android för tillfället känns ostabila. (Varierande från app till app) Men sådana som Facebook och Instagram är hemska.

Skärmen i iPhonen är sjukt mycket bättre.

Och som dom under och över säger, det finns inte några "speciella" appar till Androidlurarna gentemot Apple-store. Och det som en android lur kan lösa kan även en iPhone lösa. Känns lite fanboy-ism från ditt inlägg.

Anledning till att jag bytte till en S3:a var att abonnemanget skulle bli billigare. Det är väl allt, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppade från en iPhone 4S till en Galaxy S3.

Håller tyvärr inte med dig på någon av punkterna. Dom flesta appsen till Android för tillfället känns ostabila. (Varierande från app till app) Men sådana som Facebook och Instagram är hemska.

Skärmen i iPhonen är sjukt mycket bättre.

Och som dom under och över säger, det finns inte några "speciella" appar till Androidlurarna gentemot Apple-store. Och det som en android lur kan lösa kan även en iPhone lösa. Känns lite fanboy-ism från ditt inlägg.

Anledning till att jag bytte till en S3:a var att abonnemanget skulle bli billigare. Det är väl allt, typ.

Långt ifrån fanboy, bara en stor applemotståndare. Gäller givetvis inte enbart iPhones. iPhone är faktiskt det som är minst "korrupt", PC delen för apples del är helt sinnessjuk.

Allt bottnar i personliga preferenser i slutändan. Jag gillar inte iPhones UI, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra såvida dom inte ändrar det.. vilket dom inte gjort sen 3an kom ut och antagligen aldrig kommer att göra heller, speciellt inte nu när iPods och iPads har exakt samma UI.

Tycker personligen konceptet, fråga andra när det gäller personliga saker du ska köpa är väldigt dumt. Gå till närmsta butik och känn på lurarna. Du kan gilla en iPhone på insidan men den ligger som en hög med skit i handen och vice versa. Har man en dålig erfarenhet av en produkt delar man gärna detta, utan att vara opartisk, vilket är väldigt fel om personen som frågar är helt opartisk själv.

Jävligt bra exempel är vanliga mekaniska HDD's. Samma konsept, du har två olika tillverkare, vilka tillverkar samma produkt (om det så är en telefon eller hårddisk). Har du en WD och den krashar för dig så köper du antagligen aldrig en sån och kommer få så många som möjligt att köpa Seagate istället för det gör du nu.

Har du en dålig erfarenhet av Android/iPhone vill man få den opartiske att själv se felen som du fick se, även om denne möjligtvis aldrig kommer kunna reproducera samma fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att köpa en ZTE blade II eller ZTE skate. Båda kostar ca 900 kronor. Någon input? 4,3" skärm för stort?

Har ingen erfarenhet av ZTE, men sambon köpte en billig LG innan hon skaffade sin HTC och den var under all kritik. Du får verkligen vad du betalar för. Annars, 4,3" är helt perfekt, även om jag sneglar upp mot 4,7-5,0" till mitt nästa köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av de större fördelarna för mig med Android är filhanteringen. Jag avskyr iTunes och är så glad att jag bara kan drag-n-droppa nu. Dessutom var jag tvungen att konvertera över all eventuell video - jag vet inte om det är så längre, men när jag hade iPhone klarade den i alla fall inte av .avi. Jag tycker även det är väldigt bekvämt att kunna sätta i ett minneskort i telefonen om det skulle behövas.

Rapportera gärna om hur ni upplever era Windows Phones, grabbar!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av de större fördelarna för mig med Android är filhanteringen. Jag avskyr iTunes och är så glad att jag bara kan drag-n-droppa nu. Dessutom var jag tvungen att konvertera över all eventuell video - jag vet inte om det är så längre, men när jag hade iPhone klarade den i alla fall inte av .avi. Jag tycker även det är väldigt bekvämt att kunna sätta i ett minneskort i telefonen om det skulle behövas.

Rapportera gärna om hur ni upplever era Windows Phones, grabbar!

Jag fick min Lumia 920 igår och den är över förväntan! Alltså riiiktigt fet! Det lustiga är att ingen känner till den här telefonen, så jag skulle verkligen tipsa alla till att pilla lite på en om man får chansen. Telefonen utstrålar kvalité och design. SG3 känns lite som en leksak i jämförelse. WP8 flyter på som fan och är ruskigt snabbt, reagerar direkt utan minsta fördröjning. Dessutom är 920s display på 60hz! Skärmen är förövrigt det bästa jag sett! Grym dpi, högre än Iphone5. Grym svärta. Sjukt känslig, går att använda med vantar till och med.

En annan schysst grej är att facebook är väldigt integrerat med operativsystemet. Jag kan t.ex. gå in på mitt fotoalbum, där kan jag navigera vidare på facebookkontakter och se deras album som om de ligger på telefonen. Får nästan stalker-vibbar av det haha!

Kameran är asgrym med inbyggd optisk bildstabilisator, vilket gör att den tar bort handskakningar. Det betyder att den kan låta bländaren vara öppen mycket längre och släppa in mer ljus än på en vanlig kamera utan att det blir suddigt. Det går alltså att fota i mörker utan blixt! I dagsljus tror jag den är som Iphone5s kamera. Den sätts också igång när man filmar, så det blir nästan steady-cam över det hela haha :P

Upptäckte till min stora glädje att man kan använda telefonen som masslagringsenhet också, vilket betyder att man kan släppa t.ex. filmer på telefonen utan att behöva använda sig av något speciellt program (precis som på Android alltså). Tyvärr verkar bara mp4 stödjas än så länge, men VLC är på väg :)

Har inte provat trådlös laddning ännu, måste köpa till en sådan laddare. Lätt värt det!

Dåligt: Inget spotify (antar att det är på väg), ej minneskort (skickar foton automatiskt till skydrive istället). Kommer inte på något mer än så, men det kommer väl, har bara använt telefonen två dagar som sagt.

Redigerad av L_Voll
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag är nöjd med min iP5, men min powerknapp har börjat lagga ganska katastrofalt efter bara några månader i min ägo. Och då har den ändå aldrig blivit tappad eller misskött (har aldrig skött en telefon så här bra). Hade en 4S innan och den hade aldrig några problem med powerknappen! Lite googlande visade också att fler har haft det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...