Jump to content

Half-Life 3 - nya rykten


Jacker
 Share

Recommended Posts

Detta...

DLsGJ_1238960_0.png

... i kombination med detta...

Files dug up from the recent Source Filmmaker application suggest that Valve are working on Source Engine 2, which is possible the best game related leak for months.

Over at Valvetime the guys have donned their detective hats, and the evidence looks clear enough.

“We’re only one file deep,” says the post, “and already it’s clear that the references to ‘Source 2′ are indeed referring to a next-gen engine that Valve is currently developing.”

Apparently there’s about 60 references to a “next-gen” Source 2. One example is in the a file called vproj.py and says, on one line – “If key doesn’t doesn’t exist, assume ‘Source’, otherwise invalid — assume next-gen ‘Source 2′.”

Source was an amazingly versatile engine – is Source 2 what’s going to power the fabled Half Life 3?

... har lett till vissa spekulationer nätet över. Kan såklart bara vara ett sammanträffande, men det vore otroligt trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahahaha, fyfan vilket antiklimax. Äckliga lilla Treyarch...

"To our Australian and New Zealand readers,

Last week I posted an update on this Facebook page explaining why I hadn't shown the cover of our upcoming issue as I'd usually do. I had organised to be part of the worldwide reveal for something I was not allowed to talk about and this small update was supposed to just build a little excitement amongst our local readers and nothing more - it wasn't intended to go further than this page. Instead it went viral and "the internet" decided to turn it into something it was not - gamers are truly passionate people.

Unfortunately, after promising me on multiple occasions that nothing would be revealed about the Call of Duty: Black Ops II multiplayer until the time our cover went up, Treyarch/Activision released a trailer a week in advance followed by a number of other announcements. So what started as a build-up to this hands-on/trailer reveal, has ended up being a build-up to something you already knew about. I would have told you straight away, but as far as Treyarch/Activision were concerned the trailer wasn't a reveal and in their minds I'd be breaking embargo.

I was looking forward to enjoying this reveal with Australian gamers, but in something I can only describe as a painfully stressful week, the occasion has been taken away from us and instead I have been dreading this moment. Due to the way this cover reveal built up in a lot of people's minds, I feel like I've let you down and for that I am sorry. I can assure you there is considerably more to learn from the article than what you saw in the trailer and hopefully those of you who are not interested in CoD will still enjoy the issue's other 92 pages of content."

Source 2 däremot, har inte varit så här förväntansfull... sedan Source 1!

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Spelnördar världen över måste ju gå i taket nu. Förresten, är det bara för att jag bara kommer i kontakt med Battlefield-fans eller har spelvärlden börjat tröttna ganska rejält på CoD?

Jo, jag känner också dom vibbarna att den serien börjar stupa nedåt! Men så länge det säljer kommer dom att fortsätta göras, men det känns som att CoD är på väg i stil med NFS-serien.

Och alltså, det här var väldigt antiklimax. Jag såg fram emot att höra något om Half-Life 3!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha! Spelnördar världen över måste ju gå i taket nu. Förresten, är det bara för att jag bara kommer i kontakt med Battlefield-fans eller har spelvärlden börjat tröttna ganska rejält på CoD?

Jo, jag känner också dom vibbarna att den serien börjar stupa nedåt! Men så länge det säljer kommer dom att fortsätta göras, men det känns som att CoD är på väg i stil med NFS-serien.

Och alltså, det här var väldigt antiklimax. Jag såg fram emot att höra något om Half-Life 3!

Jag tror det beror mycket på hur Blops II kommer att bli. IW har grävt sig nedåt med sämre och sämre spel för varje släpp. Treyarch å andra sidan gjorde en rätt bra comeback med Blops. Om de lyckas bra med kommande spel så tror jag att COD får ett nytt uppsving och blir lika stort som COD 4 - Blops.

På Youtubefronten känns det inte som att det har minskat så speciellt mycket. De stora COD-Youtube-kontona har fortfarande många views, däremot så har BF-scenen fått en rejäl uppsving i och med BF3. Så rampljuset är mer spritt än vad det var för några år sedan.

(Nu snackar jag bara om FPS. Antar att till exempel SC är minst lika stort som det alltid varit på Youtube. :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det beror mycket på hur Blops II kommer att bli. IW har grävt sig nedåt med sämre och sämre spel för varje släpp. Treyarch å andra sidan gjorde en rätt bra comeback med Blops. Om de lyckas bra med kommande spel så tror jag att COD får ett nytt uppsving och blir lika stort som COD 4 - Blops.

På Youtubefronten känns det inte som att det har minskat så speciellt mycket. De stora COD-Youtube-kontona har fortfarande många views, däremot så har BF-scenen fått en rejäl uppsving i och med BF3. Så rampljuset är mer spritt än vad det var för några år sedan.

(Nu snackar jag bara om FPS. Antar att till exempel SC är minst lika stort som det alltid varit på Youtube. :P )

Jag gillade också Black Ops, men jag tänkte mig mer i allmänhetens ögon. Att folk börjar bli lite trötta på spelen! Dom gnäller i alla fall, men dom verkar ju sälja ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillade också Black Ops, men jag tänkte mig mer i allmänhetens ögon. Att folk börjar bli lite trötta på spelen! Dom gnäller i alla fall, men dom verkar ju sälja ändå.

Menar du allmänheten som i folk som inte spelar COD? Då är det ju rätt klart att de är trötta på spelen. :P

Om du menar folk som casual-spelar COD så tror jag att de flesta tycker ungefär som jag skrev ovan. Vad det verkar som i alla fall. De enda som egentligen gillade MW3 var de som var hardcore MW2-lirare. Ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag tror att CoD-communityn i sin helhet börjar stupa. Black Ops 2 ser riktigt kul ut och jag gillade Verkligen Black Ops, men Infinity Ward och deras uppföljare på 2007s CoD 4 har inte tillfört mycket, och bara blivit sämre. Ett nytt spel varje år funkar kortsiktigt, men nu när vi närmar oss slutet av denna generation märks det att intresset börjar avta.

Jag ser fram emot att få spela Black Ops 2 men är inte i närheten av lika hypad som jag var inför första Black Ops.

Sen tycker jag inte synd om de som hypade HL3 eller andra spel. Det var ju ett rykte som allting annat och att de släppt trailers och information om Black Ops 2's multiplayer innan omslaget kom upp var taskigt av activision och verkade mer som ett missförstånd emellan Game Informer och Activision.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att CoD-communityn i sin helhet börjar stupa. Black Ops 2 ser riktigt kul ut och jag gillade Verkligen Black Ops, men Infinity Ward och deras uppföljare på 2007s CoD 4 har inte tillfört mycket, och bara blivit sämre. Ett nytt spel varje år funkar kortsiktigt, men nu när vi närmar oss slutet av denna generation märks det att intresset börjar avta.

Jag ser fram emot att få spela Black Ops 2 men är inte i närheten av lika hypad som jag var inför första Black Ops.

Sen tycker jag inte synd om de som hypade HL3 eller andra spel. Det var ju ett rykte som allting annat och att de släppt trailers och information om Black Ops 2's multiplayer innan omslaget kom upp var taskigt av activision och verkade mer som ett missförstånd emellan Game Informer och Activision. Tror knappast att spelutvecklarna har så hemskt mycket att säga om reveals och sånt, det lär nog Activision hantera (i samarbete med de högsta cheferna på treyarch).

Va

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...