Jump to content

Watch Dogs


VickeX
 Share

Recommended Posts

Skrivet (redigerad)

Förstår inte allt gnäll om grafiken. Visst jag är inte direkt PC masterrace som har koll på alla inställningar och alltid har det bästa på marknaden, men jag tycker att spelet ser Riktigt fint ut när man kör på High och Ultra. Har ni HIGH på texturerna också? De gör en rätt stor skillnad när det kommer till hur spelet ser ut.

Att jämföra det med GTA IV är hur dumt som helst. Visst, på Xbox 360 och PS3 kanske det är Fulare än GTA IV, men på PC är det IMO mycket snyggare än GTA IV på PC om man kör på High och Ultra.

Visst, det ser inte så jättebra ut på dagen, då känns det ofta rätt bland, men när det är kväll, natt och/eller regnar så är det skitsnyggt. Folk klagar på att det är falsk marknadsföring och är sjukt mycket fulare än reveal gameplayet, men jag tycker inte alls att det var snyggare.

När det kommer till bilhandlningen och fysiken så är den som tidigare sagt dålig. Den känns oresponsiv och seg... Känns som om det tar 0,3-0,4 sekunder från det att jag svänger med kontrollen tills det att jag faktiskt svänger i spelet. Men kommer man över det så tror jag att den skulle vara acceptabel. Visst, väldigt arkadaktig och överdriven, men jag tror att det skulle funka och vara kul om den bara kändes mer responsiv och det faktiskt fanns någon form av verklig fysik på bilarna.

Det är vad som är värst med det här spelet. Jag har spelat ett par timmar till och hackingen i samarbete med biljakter är riktigt kul! Och jag tycker fortfarande om att försöka lista ut hur man med hjälp av hackingen ska ta sig förbi vissa vakter.

Sen tycker jag att det är lite konstigt att folk klagar på att storyn är dålig och overklig pga Aiden gör allt för sin syster och systerson men sedan på vägen till och från uppdrag kan köra på 100-tals pedestrians.

Ja, men så är det ju i absolut ALLA open-world spel? Det finns två sätt att lösa det storyproblemet. Antingen så gör man så att alla pedestrians hoppar undan så fort man kommer nära dem, a la Midtown Madness 1, och Råkar man på något sätt köra på dem så kör man bara igenom dem. Men vem vill egentligen det? Det andra alternativet är att ALDRIG någonsin göra en karaktär i ett open-world spel ha känslor och bry sig om folk, därför att det skulle förstöras av den öppna världen och möjligheten av att köra på folk.

Antingen det, eller så separerar man helt enkelt på storyn och det man gör i free roam. I storyn sägs ju Aiden vara Chicagos bästa bilförare. Finns ju inte en chans att alla som spelar är skitbra på att köra bilarna första gången de provar... Speciellt inte med den kontroll man har.

Redigerad av VickeX
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha och detta skulle vara "årets spel" eller vad...

Det har ingen påstått.

Visst, det suger att man inte kan skjuta från bilen. Men behövs det verkligen? Man kan ju hacka allt i sin omgivning till sin fördel istället.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ingen påstått.

Visst, det suger att man inte kan skjuta från bilen. Men behövs det verkligen? Man kan ju hacka allt i sin omgivning till sin fördel istället.

Fler saker suger än äger.

Valfriheten av kläder - suger

Bilstyrning - suger

Skjuta från bilar - suger

Kan inte spela schack - suger

Kan inte hoppa -suger

Kan inte dyka - suger

Kan hacka - äger

Kan köra bil - äger

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast sen måste vi iofs också tänka på att det här inte är GTA, och det är Ubisofts försök på ett open world spel.

Jag står fortfarande fast vid att mycket med spelet är totalt broken

Och alla dessa FPS drops jag får hela tiden får mig att vilja slita av allt mitt hår. 8 månaders fördröjning för att "finslipa" och dom missar så extremt många detaljer.

Jag vill säga att Watch_Dogs är lite som att dricka juice direkt efter man har borstat tänderna, en väldigt jobbig situation.

Det är ett häftigt koncept, men det blir oerhört skittråkigt efter ett tag med att "HACKA HELA VÄRLDEN", det var en häftig grej i början, men nu så tenderar jag till att springa och skjuta allt istället för att försöka sneaka förbi för det går ändå snabbare.

Spelet hade fått mer beröm om det var ett bättre free roam i det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fler saker suger än äger.

Valfriheten av kläder - suger

Bilstyrning - suger

Skjuta från bilar - suger

Kan inte spela schack - suger

Kan inte hoppa -suger

Kan inte dyka - suger

Kan hacka - äger

Kan köra bil - äger

Schack kan man väl spela?tongue_1181744_0.gif

Måste säga att jag inte alls fastnade för det här spelet. Känns som ännu en shooter bara. Det är ju fan lättare att klara uppdragen med ett maskingevär än att faktiskt hacka... Men det är väl tyvärr så med AAA-titlar som ska tilltala allt och alla. Trist.

Draw distance är verkligen inget vidare heller när bilar slutar att existera mitt framför ögonen på en.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ebeeto (!) länkade denna recension på Twitter: http://www.somethingawful.com/news/watch-dogs-review/

Att döma av den allmänna stämningen här misstänker jag att den kan falla er i smaken. :P

Hmm, nu blev jag lite ledsen. :( Men ska testa spelet i alla fall...

Gillade det här citatet skarpt:

"If you haven't played an Ubisoft open world game you might not know this, but it's more important for something to seem impressive than to actually be meaningful in the way that it suggests."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat free-roam med en kompis nu hela natten och vi hittade väldigt många plus till spelet när vi bara åkte runt,

vi hittade bland annat en fyr mitt ute i havet där det låg ett ritualistiskt mördat lik i ett av skjulen, framför en kamera med blod målade på väggarna och en audiolog från mördaren. så resten av kvällen har vi försökt hitta fler offer från denna seriemördare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat free-roam med en kompis nu hela natten och vi hittade väldigt många plus till spelet när vi bara åkte runt,

vi hittade bland annat en fyr mitt ute i havet där det låg ett ritualistiskt mördat lik i ett av skjulen, framför en kamera med blod målade på väggarna och en audiolog från mördaren. så resten av kvällen har vi försökt hitta fler offer från denna seriemördare.

Eeeh ja... :blink::rolleyes:

Fy f*n vad jag stör mig. Mina ögon blöder när jag spelar spelet, men jag är för snål för att sluta spela det. Har f*n betalt 600 papp för det här sk*tspelet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara lirat första akten än så länge. Det stora problemet med spelet (förutom bilstyrningen då, men den kan man trots allt vänja sig vid efter ett tag) är att storyn är totalt ointressant. Man sätts inte in i Aidens värld på ett sådant sätt att man faktiskt får något medlidande för honom. Man åker runt och pangar lite människor och hackar lite servrar, men man bryr sig inte om varför. Detta gör att spelet inte blir något annat än ett bakåtlutat tidsfördriv och det är därför som jag inte har kommit särskilt långt i storyn. Däremot har jag dragit runt en del och stoppat rån och spelat fixaruppdrag, för sådant är fortfarande kul.

Stör mig också på att Aiden berättar högt för spelaren om saker och ting (främst före uppdrag). Det är så otroligt lökigt och en riktigt dålig lösning på hur man lägger fram informationen för spelaren. Det är ju inte särskilt trovärdigt att någon går runt för sig själv och säger "Den här snubben har jag träffat på förr. Det var då... Före olyckan... Nu måste jag hitta honom igen för att döda honom så att jag kan bli glad på insidan igen. Han brukar hålla till uppe i norra distriktet. Jag måste hitta hans syster för att kunna få tag på hans tillhåll". (Obs, citatet är fingerat)

Sedan har jag två frågor:

  • Finns det något man kan använda pengarna till utöver att köpa vapen och bilar? Min vana trogen maxade jag tidigt upp färdighetspoängen som hade med hackning av bankkonton att göra, vilket leder till att jag kan dra in 100 000 på ett par minuter. Kommer det något nytt och fräckt i senare akter som man kan lägga dessa pengar på? Det känns helt orimligt att jag kunde köpa alla de bästa vapnen efter kanske fem story-uppdrag.
  • Den där mätaren som visar ifall man är "ond eller god", får man över huvud taget ut något av den? Vad tjänar man på att ligga på den ena eller den andra sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...