Jump to content

Watch Dogs


VickeX
 Share

Recommended Posts

Jag har bara lirat första akten än så länge. Det stora problemet med spelet (förutom bilstyrningen då, men den kan man trots allt vänja sig vid efter ett tag) är att storyn är totalt ointressant. Man sätts inte in i Aidens värld på ett sådant sätt att man faktiskt får något medlidande för honom. Man åker runt och pangar lite människor och hackar lite servrar, men man bryr sig inte om varför. Detta gör att spelet inte blir något annat än ett bakåtlutat tidsfördriv och det är därför som jag inte har kommit särskilt långt i storyn. Däremot har jag dragit runt en del och stoppat rån och spelat fixaruppdrag, för sådant är fortfarande kul.

Jag är på näst sista akten, har för mig sista akten är ett mission enbart? Och tro mig, det är minst lika ointressant där också.

Aiden är en skittråkig person som råkade vara på fel plats vid fel tillfälle helt enkelt, det är inte så mycket mer än det Ubisoft har inte lyckats bygga upp han som en ordentlig karaktär alls.

Stör mig också på att Aiden berättar högt för spelaren om saker och ting (främst före uppdrag). Det är så otroligt lökigt och en riktigt dålig lösning på hur man lägger fram informationen för spelaren. Det är ju inte särskilt trovärdigt att någon går runt för sig själv och säger "Den här snubben har jag träffat på förr. Det var då... Före olyckan... Nu måste jag hitta honom igen för att döda honom så att jag kan bli glad på insidan igen. Han brukar hålla till uppe i norra distriktet. Jag måste hitta hans syster för att kunna få tag på hans tillhåll". (Obs, citatet är fingerat)

Aiden pratar inte med sig själv, tror jag iallafall inte, det är hans tankar man hör (det är det enda logiska). För om det är menat att han ska prata med sig själv så är det verkligen riktigt dumt gjort av Ubisoft

Sedan har jag två frågor:

  • Finns det något man kan använda pengarna till utöver att köpa vapen och bilar? Min vana trogen maxade jag tidigt upp färdighetspoängen som hade med hackning av bankkonton att göra, vilket leder till att jag kan dra in 100 000 på ett par minuter. Kommer det något nytt och fräckt i senare akter som man kan lägga dessa pengar på? Det känns helt orimligt att jag kunde köpa alla de bästa vapnen efter kanske fem story-uppdrag.
  • Den där mätaren som visar ifall man är "ond eller god", får man över huvud taget ut något av den? Vad tjänar man på att ligga på den ena eller den andra sidan?

Ptja, det roligaste man kan spendera pengar på är väl bomber, annars kan man crafta såna själv om man har komponenter till det. Pengarna har jag använt mest till att köpa massa bilar för.

Och mätaren har jag seriöst ingen som helst aning om. Jag ligger på långt över god så antar att invånarna ser på mig på ett annat sätt? Däremot har polisen börjat åka omkring ute i världen ibland, det är inte ofta jag stöter på dom, men dom finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det här var även i spelfilerna

6gvbTTY_1259599_0.jpg

Plus detta, vilket är helt legit också

LRWaLCU.png?1

http://www.dsogaming.com/news/watch_dogs-unbelievable-hidden-comment-shows-ubisofts-arrogance-towards-pc-gamers-or-not/

Vet inte men.... Ubisoft har verkligen skjutit sig själva i huvudet nu, det här går inte att bortförklara. För det dom iprincip har gjort är att tagit en finputsad version av spelet, och sen nergraderat det.

Enda anledningen jag kan tänka mig att dom gjort det är för att inte få PC versionen att se bättre ut än andra versioner? Men det är också riktigt jävla dumt att göra.

Jag förstår verkligen inte vad dom tänkte med!

TB har gjort en video om det också

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan allt det här togs upp så var jag faktiskt rätt sugen på att skaffa Watch_Dogs men efter det här så är jag inte det minsta sugen på att köpa det såvida jag inte hittar någon riktigt, riktigt bra kampanj på spelet. Jag hoppas att Ubisoft släpper något pressmeddelande om spelet så man fattar lite utav vad dom har hållit på med men det är väl bara att drömma om. Visserligen är inte grafiken ett helt spel, men redan innan filerna med E3 grafiken var ute så tror jag att personer var rätt så besvikna på grafiken..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag personligen äger ingen laglig version av Watch Dogs då jag kör på att jag vill testa spelet, se vad det är och sen bestämma mig för att köpa det eller inte (innan ni hatar på mig ang. detta, jag har köpt betydligt fler spel tack vare det här för det har hjälpt mig att få en ordentligt insyn på hur spelet är, dessutom släpps det inte demos av spel längre)

Jag tänker inte betala för det här, inte ens på rea. Spelet är så fruktansvärt o-optimerat på PC så det är inte ens roligt.

Skitkonstiga framedrops som sker av absolut noll anledning.

Dåliga kontroller (t.o.m xbox kontrollerna är så sjukt off)

Gameplayet i sig är det inget speciellt med.

Och så kommer det här, där det faktiskt bara har legat inaktiverat med spelfiler.

Visst grafik har inte sån stor inverkan egentligen, men att ett företag som visar dig en ordentlig tårta, ger dig en slice av tårtan när produkten är färdig..... Jag vet inte, men det känns som att dom ljuger för sina kunder.

Jag vill verkligen höra ett statement från Ubisoft ang. detta

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faaast det där säger ju bara att man inte ville ha regn eller storm när man visade det på E3. Betyder ju inget egentligen.

Som jag förstått det är det tack vare dom här koderna som dom fixat modden!

Dom har aktiverat effekterna i spelet för att få det att se ut exakt som under previewen till spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...