Jump to content

Festivaler 2012


Tweak
 Share

Recommended Posts

Är så fruktansvärt lycklig över att jag ska till den här festivalen för 3'e gången. Ska bli underbart att se bland annat Tenacious D, Yashin och Black Veil Brides. Sen finns det mängder med andra grymma band som ska bli så fett. Läääääääängtar! (w00t)

post-7714-0-64998100-1337386847.png

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Sådär ja! Kraftwerk kommer till Way Out West med sin 3D konsert. Sjuk bokning, nu är ju frågan om dom fyllt kvoten med headliners? Programmet är inte helt fyllt än, Kraftwerk och Blur räknas ju som dom än så länge stora bokningarna, undrar om Bon Iver och Black Keys också går som headliners?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär ja! Kraftwerk kommer till Way Out West med sin 3D konsert. Sjuk bokning, nu är ju frågan om dom fyllt kvoten med headliners? Programmet är inte helt fyllt än, Kraftwerk och Blur räknas ju som dom än så länge stora bokningarna, undrar om Bon Iver och Black Keys också går som headliners?

Helt galet, ja. Är sjukt sugen på att dra dit bara för dem och Refused. Fick dock en mindre chock när jag såg att biljetterna går på 1895kr + serviceavgift. Har långt ifrån så mycket pengar på kontot just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Way out West börjar på torsdag, några sista minutensläpp:

De La Soul (US)

Nneka (NG)

Jean Grae (US)

Common (US)

Några mindre krockar för mig i schemat, Black Keys krockar med Hot Chip, jag väljer dock Black Keys. Bon Iver krockar med Best Coast, där har jag inte riktigt bestämt mig än, men det lutar åt Bon Iver. På lördagen krockar två spelningar, Miike Snow med Mogwai och Kraftwerk med OFWGKTA, blir nog Miike Snow och Kraftwerk, men kommer nog dra iväg en stund för OFWGKTA.

Klubbmässigt har dom lyckats bra i år, men som vanligt så får man hålla sig till ett ställe när man väl kommit in antar jag. På torsdag kommer jag nog ta det lungt ev en snabbis på Yaki-Da, det var inget som lockade på någon klubb, på fredag håller jag mig nog på Park Lane för Django Django och Jacuzzi Boys. På lördag blir det Trädgår'n för Ingrid.

Kommer bli riktigt jävla skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tillbaka från Göteborg och årets Way Out West, en festival som på papper såg mycket tunnare ut än tidigare men vart ändå väldigt bra!

Refused var röj från början till slut, Bon Iver var mys från början till slut, Miike Snow var dans från början till slut, Lykke Lis gästspel på Miike Snow var väl inte så otippat och var grymt.

Annars så levererade banden jag ville se bra, The Black Keys var så jävla bra att jag inte finner ord, synd att det inte var mer röj på publiken under dom äldre låtarna, dom släppte bara loss till det nyare.

Blur fick jag nostalgitrippar så det stod härliga till, fantastisk spelning, hela området exploderade under Song 2. Speciellt också att veta att det var den näst sista (?) (iaf på bra länge) spelningen dom gjorde.

Bon Iver var sådär mysig som hade hoppats på, kanske lite väl mycket jammande med bandet ibland, det var bra men sånt funkar kanske bättre när man bara ser honom och inte på en festival, men Blood Bank och Skinny Love var riktigt bra, även Calgary får jag hålla högt som en av spelningens bästa.

Det var typ åttonde gången jag såg Miike Snow så förutom Lykke Lis gästspel så var det det samma som senast, men fortfarande så jävla bra.

Spelningen som alla talade om då?? Kraftwerk i 3D, jag gillar Kraftwerk men det blir lite träigt att stå och lyssna på dom live, dom funkade bättre som bakgrundsmusik i öltältet, men 3D grejen var lite tuff.

Det var mycket annat bra också bla Florence + The Machine, är inget stort fan men det var svängigt live, First Aid Kit, The Field, The War on Drugs, Fiest, Common, Hot Chip (som jag tyvärr inte hann se hela på, dom krockade med Black Keys, men såg väl 30 min tror jag och det var väldigt bra) musikkollektivet INGRID var spännande, hoppas på mer med dom.

Tråkigt att både Frank Ocean och Bobby Womack ställde in med kort varsel, ersattes med ett exclusivt gig med Looptroop Rockers.

Men festivalen hade ju såklart sina baksidor också. BARA vegetarisk mat på området var ju ett jävla skämt trodde jag, men dom var tydligen fullt allvarliga, och att dom dessutom tar samma priser som vanligt gjorde ju det ännu roligare, jag vill ha mina langos med skinka på! nä nu fick man gå på någon restaurang i närheten istället. Hoppas dom tänker om nästa år om maten, fler än jag som påpekade detta.

Sen att ta sig från festivalen in till stan utan att gå var ju även det ett skämt, det var samma sak när jag på Bruce Springsteen för två veckor sen, hela Göteborg verkar ju fan hamna i koma när det händer nått stort i den stan, som att dom inte visste att det ska ut ca 30 000 pers samtidigt, är väl bara att ställa en massa bussar och spårvagnar utanför så det bara är att lassa in folk, där får dom lära sig av Stockholm eller vilken stad som helst, där det står 4-5 tunnelbanevagnar och en massa bussar på rad när det är stora konserter och väntar på folk som dom kan köra in så det bara är att åka. Och speciellt när dom ska ha spelningar på klubbar så kan dom väl se till att ha skyffeltrafik till dom klubbarna.

Just klubbarna är något jag stör mig på också, det vara samma sak senast jag var på WoW också och dom har fortfarande inte lärt sig. Dom kan ju lika bra lägga ner klubbspelningarna, omöjligt att komma in om man inte går i tid, vi skulle till Park Lane och se på Django Django och Jacuzzi Boys i fredags, när vi kommer fram så sträcker sig kön upp till Poseidonstatyn typ, då har dom stängt insläppet i 50 min och folk står ändå kvar, om jag skulle haft en chans att komma in på Park Lane så skulle jag behövt gå efter 10 min in på Blurs spelning typ, och det vill man ju? I lördags så stängde dom insläppet på Trägår`n kl 22, då hade inte ens Kraftwerk börjat spela, nu hade jag tur att jag känner en som jobbar där så jag kom in ändå, men även den kön var sjukt lång.

Jag gillar konceptet med klubbspelningar men dom måste ju lösa det på något sätt, kanske bygga en eller två mindre scener på området, eller kanske köra klubbspelningar mån-tis-ons och sen festivalen tors-fre-lör? folk går ju ändå ut på krogen när området stänger, vad vet jag, men det suger att jag missade dom spelningarna jag ville se.

Utöver dom här små klagomålen så är Way Out West en bra och trevlig festival, det kommer inte dröja 5 år mellan mitt nästa besök, lär ta mig tid att åka nästa år också.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...