Jump to content

Festivaler 2012


Tweak
 Share

Recommended Posts

Way Out West lockar otroligt lite i år. Av alla hittills släppta artister är det bara två stycken jag vill se. Om det fortsätter så här så får jag avstå för första gången på ett par år och det vore synd.

Väldigt sant, också enda året jag köpt biljett tidigt. Förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Way Out West lockar otroligt lite i år. Av alla hittills släppta artister är det bara två stycken jag vill se. Om det fortsätter så här så får jag avstå för första gången på ett par år och det vore synd.

Väldigt sant, också enda året jag köpt biljett tidigt. Förstås.

Tycker ni? kan ju bara prata för mig själv, men endast Bon Iver, Black Keys och ett återförenat Blur är värt entrèpengen. Men är det någon festival som inte har kunnat matcha tidigare år så är det Peace & Love tycker jag, förr om åren så var varje släpp ett "wow" släpp, men i år? nja..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker ni? kan ju bara prata för mig själv, men endast Bon Iver, Black Keys och ett återförenat Blur är värt entrèpengen. Men är det någon festival som inte har kunnat matcha tidigare år så är det Peace & Love tycker jag, förr om åren så var varje släpp ett "wow" släpp, men i år? nja..

Rent objektivt är det redan nu en grymt stark lineup och är det något Way Out West är bra på är det ju att leverera in i det sista, men typiskt nog är det inte ett enda klockrent band för mig personligen ännu. Bon Iver gillar jag, Black Keys är bra, Blur är coolt men jag har ingen egentlig relation till dem och det är på samma sätt med typ hela lineupen. Men det kommer ju mer, mycket mer. Mm, Peace & Love ser rätt mediokert ut än så länge, men det lär ju sälja slut hursomhelst. Sjukt nog.

Dans Dakar, däremot. Kavinsky OCH Paul Kalkbrenner denna veckan. Har typ åtta vänner som bokade bara för Kalkbrenner så det ska bli riktigt fint. Sen släppte Hultsfred Eagles of Death Metal (ja!!) och Slash (va?!) idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

West Coast Riot släppte:

Anti-Flag (US)

Street Dogs (US)

Vet inte hur många som tänkt åka på årets Roskilde men om ca en vecka släpper dom sin poster och därmed resten av banden som ska spela, två headliners utlovas tydligen.

Även ett nytt släpp av Way out West kommer på fredag.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tipsar igen om Coachellas livestreaming http://www.youtube.com/coachella

Jag har suttit klistrad framför datorn, vilka jävla spelningar. Swedish House Mafia var galet. Just nu pågår Kasabian, för dom som ska se dom på Hultsfred lär inte bli besvikna. Dom kör repriser från natten som var nu, innan dagens livestreaming börjar, Bon Iver och Miike Snow snart.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Way Out West släppte:

Ane Brun

Mark Lanegan Band (US)

Frida Hyvönen

Stay Out West:

John Maus (US)

Purity Ring

Inget speciellt släpp i mina ögon, men visst, som gammal Screaming Trees och inte minst Queens Of The Stone Age-fan så är det coolt med Mark Lanegan.

Även Peace & Love och Hultsfred har släppt en massa småakter, inget värt att nämna där, mest svenskt som kommer till alla andra festivaler också.

Hultsfred har släppt speldagarna och jag tackar musikgudarna för att The Stone Roses spelar på torsdagen, tillsammans med bla Eagles Of Death Metal, Justice, Slash, jag kan nämligen inte stanna hela festivalen utan bara avvara torsdagen, så det blir troligtvis en endagsbiljett, ska samråda med några först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Sådär, biljett till Way Out West inköpt, känns bra att ligga ute i så god tid för en gångs skull, till och med boende är fixat, tidigare har man fått jaga biljett och boende i sista stund.

Dom släppte även:

Ben Howard

Memoryhouse (Klubb)

Friends (Klubb)

Megafaun (Klubb)

Jacuzzi Boys (Klubb)

Sibille Attar (Klubb)

Nicolas Jaar (Klubb)

Alt-J (Klubb)

Haim (Klubb)

Death Grips (Klubb)

7 Seconds (Klubb)

Ceremony (Klubb)

Zero Boys (Klubb)

Adolescents (Klubb)

Thåström spelar på Popaganda

Hultsfred släppte:

The Soundtrack Of Our Lives

Nause

Markus Krunegård

Peace & love släppte:

Israel Nash Gripka [uS]

Branschen

Bourbon Boys

Mattias Hellberg & The Fur Heads

Factory Brains

Den Svenska Björnstammen

Rebecca & Fiona

Urban Cone

Laleh

Tove Styrke

Icona Pop

Amanda Mair

Alina Devercerski

Caviare Days

Glasvegas till Storsjöyran

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till Peace & Love kommer:

The Shins [uS]

Sugarplum Fairy

Kristian Antilla

Bra bokning i The Shins.

Way Out West bokade:

Bobby Womack (US)

Best Coast (US)

Here We Go Magic (US) (Klubb)

Ballt med Bobby Womack, kommer lätt se hans spelning, riktig legend! kul även med Best Coast, ett band jag upptäckte för någon månad sen och fastnade för, hade inte en tanke på att dom kunde komma, så...för mig var det ett bra släpp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...