Jump to content

Festivaler 2012


Tweak
 Share

Recommended Posts

Vi kör en sånhär igen va?

Tidigare år har vi ju haft ambitiösa trådar som listat exakt vilka band som kommer var osv (cred till Kiedis med flera) men det kommer jag inte orka, om det önskas får någon annan skapa en tråd, haha. Festivalrykten sköter allt sånt. Här kan vi istället snacka om bandsläpp, var vi ska, var vi vill, hur vi hade det, planera forumitmöte etc.

SÅ! Jag tänker mig något i stil med Dans Dakar, Hultsfred, Emmaboda och Way Out West (exakt samma som i år alltså..) och så vill jag väldigt väldigt gärna besöka Roskilde. Vet inte riktigt hur mycket jag kommer jobba så kan bli svårt att hinna med allt, har haft planer på att vara ledig hela och bara gotta mig men å andra sidan kommer väl alla vänner jobba vilket gör det ovärt. Viktigast känns Hultsfred och Emmaboda.

Hultsfred utannonserade just en tävling i samband med sitt första bandsläpp som sker på onsdag klockan elva; man ska gissa vilken akt de släpper. Den är svensk och gör en exklusiv spelning för Hultsfred. Jag, med tusen andra, gissade på Kent men jag kom i efterhand på att Swedish House Mafia nästan är troligare, och det vore ju helt otroligt jävla fett (vilket i och för sig Kent också vore, men på ett annat sätt). Spännande, hur som helst.

Låt längtandet börja!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bon Iver till Way Out West. Väldigt fint men tvek om det är värt nedräkning på hemsidan osv.

Mjo, jag håller med. Tung bokning och en personlig favorit men jag hade ändå förväntat mig något... ptja, ännu tyngre. Justice till Hultan gjorde mig sjukt sugen men jag vågar inte boka något innan man börjar få en överblick om hur P&L kommer se ut, dessutom så blir det nog max en festival i år... :P Att det bara är 10 mil till Borlänge väger ju också rätt tungt.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, jag håller med. Tung bokning och en personlig favorit men jag hade ändå förväntat mig något... ptja, ännu tyngre. Justice till Hultan gjorde mig sjukt sugen men jag vågar inte boka något innan man börjar få en överblick om hur P&L kommer se ut, dessutom så blir det nog max en festival i år... :P Att det bara är 10 mil till Borlänge väger ju också rätt tungt.

Hey, du måste till Tomorrowland.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att det bara är 10 mil till Borlänge väger ju också rätt tungt.

Ni norrlänningar.. :D Minns hur jävla chockad jag blev när KvaddadPadda berättade att han, för att ta sig till P&L, flög till Stockholm och tog tåg därifrån. Jag tänker liksom att Borlänge ligger högt upp.. Där är man rätt bortskämd, med en halvtimme till Emmaboda och 45 minuter till Hultsfred.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bon Iver var en riktigt fin bokning, men i slutändan så tror jag inte att han kommer stå som headliner för WoW så tycker dom kunde släppt lite andra småakter som dom troligtvis redan sitter på, men helt klart en bra bokning.

Min festivalsommar kommer nog se ut som följande, Popaganda och Way Out West, Where The Action Is brukar ju vara en tradition men allt hänger på vilka dom får och om dom flyttar tillbaka till Sthlm, kan tänka mig att Red Hot Chili Peppers är ett hett namn för den festivalen.

Skulle vilja åka på en utländsk festival nästa år också (annan än Roskilde) typ någon Engelsk eller Tysk. Coachella är ju annars en dröm, som förövrigt gör två festivaler nästa år, två helger i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...