Jump to content

Nytt chassi


SilentViper
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Medium i 1280x1024, ja det är ju inte så svårt. Men BF3 blir ändå tungdrivet. Grafikkortet är den svaga länken, precis som Siana skriver. Processorn duger väl hyfsat till spel fortfarande, men hamnar knappast i högprestanda-kategorin.

Nytt grafikkort direkt och en överklockad Phenom II X6 i framtiden, mja då håller den väl ett tag i alla fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara tillägga att GTX 580 klarar BF3 gallant på Ultra.

Har inte märkt av frame drops alls.

Har inte idats kolla upp fpsen, men jag uppfattar det som att flyta på bra!

Allt ögongodis är inte implementerat ännu, men även även för mig flyter det på Ultra (AA osv. till max också). Jag har ett GTX 570.

FPS

Caspian Border (spenderade mesta tiden utav spelet i flyg, men också en bra stund på marken):

Min

39

Max

128

Avg

66,9

Operation Metro:

Min

35

Max

113

Avg

49,4

Ganska nöjd. 45-60 fps är helt klart spelbart imo.

Men eftersom jag knappt märkte någon skillnad när det var "maxat" och de lite lägra inställningar jag använt i övrigt, så kommer jag säkert dra ner inställningarna något till final.

Säkert värt att nämna också är att mina Min-värden var spikar. Dvs, när jag låg bland ett par granater (aningen körd :D) eller andra sprängande scenarion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt ögongodis är inte implementerat ännu, men även även för mig flyter det på Ultra (AA osv. till max också). Jag har ett GTX 570.

FPS

Caspian Border (spenderade mesta tiden utav spelet i flyg, men också en bra stund på marken):

Min

39

Max

128

Avg

66,9

Operation Metro:

Min

35

Max

113

Avg

49,4

Ganska nöjd. 45-60 fps är helt klart spelbart imo.

Men eftersom jag knappt märkte någon skillnad när det var "maxat" och de lite lägra inställningar jag använt i övrigt, så kommer jag säkert dra ner inställningarna något till final.

Säkert värt att nämna också är att mina Min-värden var spikar. Dvs, när jag låg bland ett par granater (aningen körd :D) eller andra sprängande scenarion.

Åh fan, då blir det ju suveränt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

i5 2500k är riktigt fin för en hyfsat billig peng :)

Jo men då måste jag se till att lägga ut lite mer pengar på moderkort och ev ram minne samt processorn tror det skulle gå över 5000kr. Men jag ska börja spara från och med oktober så kanske jag har en duglig dator till december måste spara till körkortet också. Men blir att köpa grafikkortet iallafall först.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men då måste jag se till att lägga ut lite mer pengar på moderkort och ev ram minne samt processorn tror det skulle gå över 5000kr. Men jag ska börja spara från och med oktober så kanske jag har en duglig dator till december måste spara till körkortet också. Men blir att köpa grafikkortet iallafall först.

Se bara till att du har plats för grafikkortet, i mitt nuvarande chassi blev det ganska trångt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har man en fungerande AM3-plattform så går man inte och köper ett S1155-moderkort med en Sandy Bridge-processor, särskilt inte när spel är främsta fokus. Det äro min åsikt. Dessutom byts Sandy Bridge ut mot Ivy Bridge tidigt nästa år. Om någon månad dyker Sandy Bridge E upp, ersättaren till dagens socket 1366 (denna plattform kommer att bli dyr).

Om herr SilentViper nu skulle göra det av någon anledning så hade du inte behövt byta ut RAM-minnena.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har gått om plats i chassit det är ett mid tower chassi men vet inte vad det är för märke på den.

Curly kan du utveckla det där lite mer förstog inte det riktigt :)

Du kan mäta utrymmet för grafikkortet för att vara säker. Är det 30+ cm så behöver du inte oroa dig öht.

I mitt nuvarande chassi Antec 300 så måste jag möblera om HDD-hyllan för att få plats med kortet. Sen är det iofs ett stört stort kort.

Silent: Vad han menar är att du inte ska köpa en i5, då du måste byta ut mycket av vad du redan har.

Jag utgick ifrån att du köper allt från scratch. Och sen var det en del snack om att tekniken rör sig framåt, och det släpps nytt snart. :P

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan mäta utrymmet för grafikkortet för att vara säker. Är det 30+ cm så behöver du inte oroa dig öht.

I mitt nuvarande chassi Antec 300 så måste jag möblera om HDD-hyllan för att få plats med kortet. Sen är det iofs ett stört stort kort.

Silent: Vad han menar är att du inte ska köpa en i5, då du måste byta ut mycket av vad du redan har.

Jag utgick ifrån att du köper allt från scratch. Och sen var det en del snack om att tekniken rör sig framåt, och det släpps nytt snart. :P

Det jag förstod så pratade han om Am3 plattform men förstod även att en I5 processor skulle inte passa i datorn. F.ö så ser det ut såhär inne i själva chassit så jag tror grafikkortet kommer få plats

dsc0112wn.th.jpg

dsc0113b.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag förstod så pratade han om Am3 plattform men förstod även att en I5 processor skulle inte passa i datorn. F.ö så ser det ut såhär inne i själva chassit så jag tror grafikkortet kommer få plats

dsc0112wn.th.jpg

dsc0113b.th.jpg

Jävlar vad ditt chassi såg .. högt ut? Ser ju ut som 2st chassin som sitter ihop tycker jag, men det är iosf bara vad jag tycker. Eller är det två stycken datorer på varandra?

Kortet får plats, så det är lugnt!

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...