Jump to content

Nytt chassi


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Hittade ett Gigabyte GeForce GTX 460 1024MB OC för 1440kr nå bör jag köpa det? Fast det är överklockad?

Dåligt pris för ett gammalt GTX 460. Ska bli intressant att se vad det är din bror erbjuder dig.

Angående Antec Three Hundred så har tiden hunnit ifatt det, som redan nämnt. Dock är det fortfarande ett bra chassi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 66
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Dåligt pris för ett gammalt GTX 460. Ska bli intressant att se vad det är din bror erbjuder dig.

Angående Antec Three Hundred så har tiden hunnit ifatt det, som redan nämnt. Dock är det fortfarande ett bra chassi.

Såg just nu att det satt AMD Athlon II processor i den och googlade lite snabbt den är från 09. Hur bra är den utöver spel? Annars kan jag köpa ny processor till datorn. Men fullständig rapport om datorn kommer senare imorgon eller idag om jag har tur beror på när han kommer hem.

Men det stog bara AMD Athlon II på klistermärket som satt på men vet inte vilken modell av just den processorn.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg just nu att det satt AMD Athlon II processor i den och googlade lite snabbt den är från 09. Hur bra är den utöver spel? Annars kan jag köpa ny processor till datorn. Men fullständig rapport om datorn kommer senare imorgon eller idag om jag har tur beror på när han kommer hem.

Men det stog bara AMD Athlon II på klistermärket som satt på men vet inte vilken modell av just den processorn.

Två år gammal budgetprocessor, njae... Är den dessutom tvåkärnig (finns 2-, 3-, och 4-kärnig) är det katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två år gammal budgetprocessor, njae... Är den dessutom tvåkärnig (finns 2-, 3-, och 4-kärnig) är det katastrof.

Man kan man alltid annars stoppa i en I5:a i den för han sa det var även ett Asus moderkort vet inte namnet på det. Men tja ja det blir som sagt lättare när fullständig rapport kommer från datorn.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är fullständiga rapporten från dator och ja kan kan maxa BF3 om jag fixar nytt grafikkort:

AMD Athlon II X4 640 Processor den är inte clockad men kan klocka.

GeForce GT 440

8GB RAM

Kan även maxa RAGE men kanske köper nya AMD processor

För det första så är sidor som Can You Run It och liknande vääldigt opålitliga. Och därför tror jag att den där processorn kommer flaskhalsa rejält i BF3. Till exempel Bad Company 2 som litar mer till processorn än grafikkortet. (Battlefield 3 ska dock vara ett "äkta" PC-spel, mer optimerat osv. Men det får vi allt se i oktober.)

För det andra så ska det vara ett riktigt High-End grafikkort för att maxa BF3. Det snackas febrilt på SweClockers där folk är oroliga för att deras 580 inte ska klara det ensamt. Men det är osäkert.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14521-battlefield-3-rekommenderade-systemkrav-endast-for-medium-settings

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För det första så är sidor som Can You Run It och liknande vääldigt opålitliga. Och därför tror jag att den där processorn kommer flaskhalsa rejält i BF3. Till exempel Bad Company 2 som litar mer till processorn än grafikkortet. (Battlefield 3 ska dock vara ett "äkta" PC-spel, mer optimerat osv. Men det får vi allt se i oktober.)

För det andra så ska det vara ett riktigt High-End grafikkort för att maxa BF3. Det snackas febrilt på SweClockers där folk är oroliga för att deras 580 inte ska klara det ensamt. Men det är osäkert.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14521-battlefield-3-rekommenderade-systemkrav-endast-for-medium-settings

Can you run it har mellan 95-99% av fallen jag har kollat system kraven på spel så har det alltid visat rätt resultat för mig har användt den sidan till och från sen jag hittade den. Men inväntar Curlys svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorn duger inte till moderna spel. Grafikkortet är ett gammalt budgetkort som i dagens läge är långt ifrån tillräckligt. Hela plattformen är dessutom gammal, du gör dig själv en stor otjänst genom att köpa datorn eftersom den redan nu är omodern.

Grafikkortet klarar inte ens BC2 i låga 1280x1024 när det får draghjälp av en överklockad Core i7.

bfbc2_1280_1024_1220754_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorn duger inte till moderna spel. Grafikkortet är ett gammalt budgetkort som i dagens läge är långt ifrån tillräckligt. Hela plattformen är dessutom gammal, du gör dig själv en stor otjänst genom att köpa datorn eftersom den redan nu är omodern.

Grafikkortet klarar inte ens BC2 i låga 1280x1024 när det får draghjälp av en överklockad Core i7.

bfbc2_1280_1024_1220754_0.gif

Fast duger ett tag iallafall nu tills jag vet vad jag kan köpa till denna. Btw Curly hur ser jag vad det är för ASUS moderkort? Men det går väl trots allt om man klockar den lite? Samt om man väl kör på Medium?

EDIT: Kollade i Everest fullständiga namnet på processorn: Quadcore AMD Athlon II X4 640 3.01Ghz

EDIT 2: Curly skulle du kunna länka till nån bra AMD processor? Som jag kan köra med detta moderkort som jag har just nu så jag kan klara dessa modernare spel iallafall på medium/high

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast duger ett tag iallafall nu tills jag vet vad jag kan köpa till denna. Btw Curly hur ser jag vad det är för ASUS moderkort? Men det går väl trots allt om man klockar den lite? Samt om man väl kör på Medium?

Medium fungerar i BC2, i BF3 blir det nog väääldigt tungt.

Angående överklockning, som de skriver i recensionen som bilden är ifrån: "The overclocks of our card are 910 MHz core (11% overclock) and 935 MHz Memory (17% overclock). Both overclocks are decent, but I'm not sure whether there is much point in overclocking a card in this performance class." De fick bara ut 10 % mer reell prestanda.

Ladda ned HWiNFO32 på datorn i fråga och kolla vilket kort det är.

post-848-0-91436100-1317151099.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt ärligt agenten, jag vet inte hur många tusenlappar du sitter på just nu, men spara pengar i 1-2 månader till. Det krävs inte jättemycket pengar för att köpa en modern dator som maxar rubbet. Jag vet att du inte nödvändigtvis behöver maxa spelen, men du får ju även tänka på att vara lite framtidssäker. Kan du maxa spel idag kan du i alla fall köra dem på medium om ett år - kan du bara köra dem på medium idag kommer du nästan att behöva köpa en ny dator igen om ett år.

Är det inte du som hela tiden köper begagnade/halvtaskiga mobiltelefoner så att du ständigt måste lägga ner pengar och tid på reparationer/garantiärenden/nyköp? Det känns lite som att du håller på att fastna i samma cirkel med din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du rek att byta ut hela datorn istället för att bara köpa en ny processor som passar detta moderkort jag har nu som jag kan klara av dagens spel? Eller är det intel som dominerar marknaden så att säga? För jag har halv taskig ekonomi och har rätt så mycket att spara nu innan jag går ut skolan sen är det inte 100% att jag får jobb direkt utan måste gå arbetslös fast den biten hör inte hemma här.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du rek att byta ut hela datorn istället för att bara köpa en ny processor som passar detta moderkort jag har nu som jag kan klara av dagens spel? Eller är det intel som dominerar marknaden så att säga? För jag har halv taskig ekonomi och har rätt så mycket att spara nu innan jag går ut skolan sen är det inte 100% att jag får jobb direkt utan måste gå arbetslös fast den biten hör inte hemma här.

Okej, är det såpass kört med ekonomin så är det väl inte värt att försöka köpa nytt.

Jag kan erkänna att jag inte har någon särskild koll på de flesta AMD-processorer, så den delen lämnar jag åt Curly. Däremot är det återigen grafikkortet som tynger ner som de tidigare pekat ut - ska du köpa datorn och en extra komponent är det ett nytt grafikkort du ska köpa, inte en ny processor (tror jag i alla fall, som sagt har jag inte full koll på processorn, den kanske är sämre än vad jag tror).

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Can you run it har mellan 95-99% av fallen jag har kollat system kraven på spel så har det alltid visat rätt resultat för mig har användt den sidan till och från sen jag hittade den. Men inväntar Curlys svar.

Nu pratar vi om "maxa" spelen och inte "kunna spela"..eller?

Tycker också det kan vara värt att lägga pengarna på något riktigt istället för något halvtaskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här är fullständiga rapporten från dator och ja kan kan maxa BF3 om jag fixar nytt grafikkort:

AMD Athlon II X4 640 Processor den är inte clockad men kan klocka.

GeForce GT 440

8GB RAM

Kan även maxa RAGE men kanske köper nya AMD processor

Bara för att ge dig en liten vink på vad du bör satsa på, eller bara en referens.

Sweclockers har gjort lite tester nu när betan är ute, och så här såg resultaten ut med grafikinställningar på medium:

jj5n50_1220802_0.png

Om man utgår från grafen så klarar GTX 580 stabila 60 fps på medium med lite marginal.

I dagsläget får du ge runt 4000 kr för ett sånt kort. Dessutom bör du ha bra hårdvara i övrigt.

I testet använde de sig av:

Processor Intel Core i7 2600K (3,4 GHz)

Moderkort Asus P8Z68-V Pro

Minne 4 GB Corsair Dominator GT, 1 600 MHz, 9-9-9-24

Systemhårddisk Intel X25-M 80 GB (SSD)

För de som är intresserade så var det här resultatet av BF3 på Ultra i grafikinställningarna:

28rzf5x_1220802_1.png

Kort och gott, om du vill maxa BF3 med spelbart resultat så kommer du behöver lägga ut runt 15-16 000 kr.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...