Jump to content

Ta bort anseendepoäng eller lägg mer regler på det!


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Anseendepoäng är drygt som fan och orsakar bara jävla massa spammande!

Folk beter sig dumt för att försöka skaffa sig en större e-penis vilket bara blir sjukt jobbigt i längden, dessutom kan jag även lägga in en till sak när det gäller anseendepoäng!

Det används helt fel, för det första är det allt "lek-dum-vinn-större-e-penis"

För det andra är det onödiga kommentarer som kommer efter

Exempelvis

*postar ett roligt klipp*

'silentviper plussar på med ett poäng'

haha! :lol:

Just detta............. VARFÖR? Anseendepoängs-knappen finns där för att du ska göra din röst hörd, du plussar på för att visa att ja, jag gillar detta, varför då lägga till en onödig kommentar direkt efter?

Jag kan acceptera exempelvis

haha! :lol:

Påminner mig även om detta *roligt klipp*

För då tillägger man nånting till tråden.

Jag kan inte vara den enda på det här forumet som tycker detta, eller hur?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med Sniper. Det är väl bara bra att folk postar fler inlägg nu för att få anseendepoäng? Det håller ju igång forumet, eller?

Sen att du påstår att folk spelar dum för att få mer anseendepoäng är helt befängt.

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ni menar alltså att ni ser att någon gillar ert inlägg följt av ett Haha! istället för att någon bara gillar det? :mellow:

Eh... ja... vad är det för fel med det? Man kan väl uttrycka sitt gillande på två sätt samtidigt? Dels genom att ge anseende poäng till personen som då blir lite gladare, och dels genom att skriva ett inlägg. Visst, lite onödigt att bara skriva "haha", man kan ju beskriva lite mer utförligt varför man gillade inlägget.

EDIT: För övrigt är det ju inte bara i Humortråden anseendepoäng delas ut, vilket du tycks ha snöat in dig på lite.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Big deal. Att sitta och elda upp sig över att vissa jagar anseendepoäng är ju bara skittråkigt. Om du tycker de är så tragiska är det ju helt enkelt bara att ignorera dem. Förresten så har väl roliga/halvdumma/"Haha :lol:"-inlägg som du räknar som jobbiga förekommit så länge Dagens lol och Humortråden existerat.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja detta är ju helt befängt. Du menar alltså att man skall plusa istället för att skriva "haha"?

Nej, ju fler inlägg ju bättre.

Jag plusar för allt som är komiskt eller intressant. Det kan vara en kommentar som är svar på ett inlägg som får ett plus tex.

Nä, poängen livar upp forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anseendepoäng är drygt som fan och orsakar bara jävla massa spammande!

Folk beter sig dumt för att försöka skaffa sig en större e-penis vilket bara blir sjukt jobbigt i längden, dessutom kan jag även lägga in en till sak när det gäller anseendepoäng!

Det används helt fel, för det första är det allt "lek-dum-vinn-större-e-penis"

Well, ptja, det är svårt att försöka reglera såna här saker. Hur skulle det gå till? Vi kan inte sitta och granska alla AP som folk ger varandra och bedöma om de är "befogade" eller inte. Tanken var att AP-funktionen skulle användas till att användarna plussar bra/tankeväckande/välskrivna inlägg - att det mest används till att plussa tokroliga bilder eller trollfaceserier kan vi inte göra så mycket åt, annat än att ta bort funktionen i fråga. Ett problem jag sett med AP-systemet är att vissa tenderar att missbruka det och plussar på utav bara fan för minsta lilla lustighet eller använder det som en "håller med"-knapp. Jag har för mig att det finns en gräns på hur många AP man kan ge per dag och jag tror den ligger på 10 AP/medlem/dag atm. Den gränsen bör sänkas till 3 AP/medlem/dag för att förhindra hyperinflation på ap-marknaden.

Det ALLRA bästa skulle dock vara om poängsystemet utformades som så att när man GER ett anseendepoäng till någon SUBTRAHERAS det poänget från ens egna poängskörd. Ger jag ett poäng till Misterwhoopee får han +1 och jag -1. Poäng skulle man få t.ex. genom att logga in varje dag, genom att posta inlägg och genom att starta trådar. Sådana poängsystem används på många andra forum och jag tycker de systemen är mycket vettigare och fungerar bättre än vårt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ALLRA bästa skulle dock vara om poängsystemet utformades som så att när man GER ett anseendepoäng till någon SUBTRAHERAS det poänget från ens egna poängskörd. Ger jag ett poäng till Misterwhoopee får han +1 och jag -1. Poäng skulle man få t.ex. genom att logga in varje dag, genom att posta inlägg och genom att starta trådar. Sådana poängsystem används på många andra forum och jag tycker de systemen är mycket vettigare och fungerar bättre än vårt.

Men då skulle ju hela grejen med AP förstöras?

Är inte grejen att man ska kunna se om en medlem har ett högt anseende?

Att då dela ut påäng beroende på hur många dagar man varit inloggad verkar ju skumt. Då skulle ju SlewMe kunna komma hit o logga in varenda dag utan att skriva ett dugg o någon utifrån skulle då tro att han är väldigt populär här på forumet ;)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att då dela ut påäng beroende på hur många dagar man varit inloggad verkar ju skumt. Då skulle ju SlewMe kunna komma hit o logga in varenda dag utan att skriva ett dugg o någon utifrån skulle då tro att han är väldigt populär här på forumet ;)

Fast att fuska kan man göra ändå, bara bli medlem med två konton, så plussar jag mina inlägg med det andra, så är det löst. Efter 10 dagar har jag 100 AP, och då är jag nog "populär" här på forumet, fast att man får poäng för man loggar in varje dag låter också halvdumt tycker jag, men det är en hårfin gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mängden "anseendepoäng" har givetvis inte med något verkligt "anseende" att göra; det finns t.ex. ett flertal "ansedda" forumiter som inte har speciellt många ap. Namnet är missvisande.

Men det är väl ändå fortfarande tanken med dom?

Varför ska de annars samlas ihop och visas på ens sida?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast att fuska kan man göra ändå, bara bli medlem med två konton, så plussar jag mina inlägg med det andra, så är det löst. Efter 10 dagar har jag 100 AP, och då är jag nog "populär" här på forumet, fast att man får poäng för man loggar in varje dag låter också halvdumt tycker jag, men det är en hårfin gräns.

Det är ju väldigt lätt att genomskåda detta fusk i så fall. Ser man att en medlem får ovanligt mycket anseendepoäng av en nyregistrerad medlem börjar man ju ana ugglor i mossen. Uppdagades det att du fuskade skulle ditt anseende i siffror kanske inte minska, men ditt riktiga anseende bland forumiterna skulle ta rejäl skada.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju väldigt lätt att genomskåda detta fusk i så fall. Ser man att en medlem får ovanligt mycket anseendepoäng av en nyregistrerad medlem börjar man ju ana ugglor i mossen. Uppdagades det att du fuskade skulle ditt anseende i siffror kanske inte minska, men ditt riktiga anseende bland forumiterna skulle ta rejäl skada.

Jo, men tänk så här, det är ju exakt samma sak som att SlewMe loggar in varje dag och får anseendepoäng så, sen kan jag ju ha ett "gammalt" account, eller hur? Och hur vet ni att det inte är någon annan? Är ju exakt samma sak som det Tossie gör för Kicken, om vi säger så. Tror knappast folk sitter och trycker runt bland alla medlemmar och tittar hur många AP'n dem har, jag gör iaf inte det för jag bryr mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...