Jump to content

Hitman: Absolution


Renard
 Share

Recommended Posts

Hitman spelen har alltid handlat om att gömma sig för vakter. Vad är det för fel med att Agent 47 hoppar omkring högt ovanför alla vakter och gömmer sig som en äkta lönnmördare skulle göra i hans situation?

inte det jag är på, det är mer action än jag skulle förväntat mig, det där med helikoptern och sånt t.ex

så man får ju hoppas det är tutorialuppdraget

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

inte det jag är på, det är mer action än jag skulle förväntat mig, det där med helikoptern och sånt t.ex

så man får ju hoppas det är tutorialuppdraget

Tycker det är bra att det händer sånt där i vissa uppdrag. Hade vart rätt tråkigt om alla uppdrag var in, göra jobbet, ut, utan att få problem. Vissa uppdrag kan vara så, rätt kul att lyckas med. Men roligare om det får lite fel också, så man hamnar lite i knipa och måste fly undan. Blir lite mer blandat då.

Peppar spelet som fan och har lust att fixa blood money och spela lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hitman spelen har alltid handlat om att gömma sig för vakter. Vad är det för fel med att Agent 47 hoppar omkring högt ovanför alla vakter och gömmer sig som en äkta lönnmördare skulle göra i hans situation?

Imo verkar det väldigt linjärt och inte man ser inte alls ut att erbjudas lika många valmöjligheter som är normen i tidigare Hitmanspel. Detta kan självklart bero på att det är en tutorial, vilket är vad jag hoppas på.

Åtminstone känns det inte som ett spel jag tänker riskera att förhandsboka ifall det suger. Det skulle kunna suga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Okej. Det blir definitivt inget köp för mig.

Spelet ser ju helt jävla efterblivet ut.

Utifrån förhandstittar och intervjuer så finns det inte så mycket mer att säga. Spelet är nerdummat rejält mycket. Det faktum att de vill att spelet ska attrahera massan är bevis nog för att det inte kommer att vara ett hitman spel. Synd. Jag hade verkligen sett fram emot detta spel. Nu är det lika bra att spelet floppar helt och lägs ned. Precis som Operation Flashpoint: Red River.

:(

EDIT: BAJS

http://www.gamesradar.com/preview-why-hitman-absolution-may-not-be-hitman-game-you-want-or-hitman-game-at-all/

''Agent 47 was no longer playing the long-game, quietly exploring a sandbox in order to discover deliciously contrived avenues through which to set up ‘accidents’, or studying and manipulating the behaviour of the area’s cast of players. Instead, he was sneaking along a largely linear, occasionally branching path, partaking in the same basic hide/wait/kill/move/repeat loop inherent to stealth games since Manhunt.''

''Absolution’s two biggest new gameplay features are Instinct and Point Shoot, Hitman’s versions of Batman’s Detective Vision and Splinter Cell’s Mark-and-Execute, respectively. Both are earned in the same way as SC: C’s multi-targeting auto-kill function, charged up by performing actions such as stealth-kills or headshots.''

''The enemy AI didn’t look too comfortably equipped to deal with him in full-on Rambo mode, making detection so quickly, easily – and lethally - dealt with that sneaking barely seemed important at all. Especially once the frequent ‘area clear’ messages on-screen started to make it apparent that the level was modular and segmented as well as linear''

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Hur kan jag ha missat nyheten om...ja, det här spelet? Redan förra året började jag söka efter Hitman 5 och även i år!!

Vad var det egentligen som skulle ha varit sån besvikelse förutom att David Bateson inte skulle vara röstskådespelaren först och att det inte är samma utvecklare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan jag ha missat nyheten om...ja, det här spelet? Redan förra året började jag söka efter Hitman 5 och även i år!!

Vad var det egentligen som skulle ha varit sån besvikelse förutom att David Bateson inte skulle vara röstskådespelaren först och att det inte är samma utvecklare?

tidigt videomaterial verkade visa att spelet hade blivit nerdummat och förändrat till någon slags splinter cell och assassin's creed hybrid

men man var väl lite för snabb för att skrika eftersom de visat att det är precis som alla de andra hitman-spelen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tidigt videomaterial verkade visa att spelet hade blivit nerdummat och förändrat till någon slags splinter cell och assassin's creed hybrid

men man var väl lite för snabb för att skrika eftersom de visat att det är precis som alla de andra hitman-spelen

Det här då med att spelet skulle vara mer enkelriktat med färre valmöjligheter? Är detta någonting som har förändrats? Det var faktiskt inte så jag uppfattade det när jag läste meddelandet från utvecklarna.

Nu släpps spelet snart, det ska bli jätteroligt. Äntligen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har spelat sniper challenge som är samma sak grafiskt och jag kan säga dig att det är inte blood money i grafiken alls.

ska nog fan köra på purist, inget instinct eller point shooting här inte

och silent assassin på varje bana ska det vara :)

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag är oerhört glad över att jag inte köpte spelet.

Storyn i spelet är mer eller mindre värdelös. Barnslig, ointressant, och innehåller massor av klichéer. Designen på de flesta banor är värdelös och banorna i sig är små. Soptunnor, vapen och dyl. är uppenbart placerade så att man skall se dem, precis som vakterna. Påminner om att gå en i en korridor där allt är placerat för spelaren. Mycket tid spenderas på att smyga - tänka behöver man inte på de flesta banor, eftersom de är designade mer som en tunnel. Fokus blir därför smygande. Kreativitet blir inte speciellt viktigt och inte heller skicklighet. Att bära förklädnad fungerar inte så bra. Därför att exakt ALLA vakter är misstänksamma mot dig och upptäcker dig på nära håll - även om du är en polis av 10 st, eller om du bär mask. Därför måste man ständigt använda Instinct för att dölja ansiktet.

Det går inte att välja vapen och annan utrustning före varje uppdrag. Det går inte att öppna upp låsta dörrar - faktum är att du varken öppna eller stänga dörrar överhuvudtaget. Det går heller inte att spara spelet manuellt. Det görs av checkpoints. Den kända väskan där 47 har sitt krypskyttegevär är borttagen - istället tar man fram geväret från tomma intet, precis som med alla andra vapen.

Ljud- och grafikmässigt är spelet imponerande. Vad finns det mer? Inte så mycket innovation. Instinct som är importerat från Batman AA, dra din pistol i slowmotion som i RDR, och övrig inspiration påminner starkt om Splinter Cell Conviction. Ser inget som nämnvärt imponerar.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...