Jump to content

Hitman: Absolution


Renard
 Share

Recommended Posts

Jag är oerhört glad över att jag inte köpte spelet.

Att förklädnader inte fungerar lika bra som i tidigare spel är lite av tanken. Banorna är uppbyggda för att du hela tiden ska smyga och ta dig fram. Det som är kul under första genomspelningen är de små händelserna som utspelar sig, där t.ex. du kan lyssna på två vakter som pratar, eller se någon bli avrättad. Jag instämmer på flera av dina punkter, men eftersom du inte köpte spelet - har du själv provat gameplayn?

Jag är nöjd. Absolution levde verkligen upp till förväntningarna, även om det kunde finslipats lite längre. 4.2/5

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, precis, och det är den tanken som enligt mig också förstör spelupplevelsen. Visst blir det svårare men på alldeles fel sätt. Ser ingen logik i att exakt alla NPCs ser att du bär förklädnad om du går för nära dem. I vissa situationer är det godtagbart men det bör alltid finnas undantag. Känns som att detta lades till i spelet för att göra det ännu mer restriktivt och tvinga spelaren att smyga i de tunnel-liknande banorna för att scriptade sekvenser och dyl. ska tajmas rätt och vid rätt tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

känner nog att om förklädnader hade fungerat som i de tidigare spelen hade det nog blivit satans för lätt

det blir en liten trade-off i den här, det är relativt enkelt att skaffa vaktkläder så man kommer överallt, men då behöver man ducka för gula pilar

säger dock inte att det inte behöver finslipas, det behöver det definitivt

jag gick inte in i det här förväntandes blood money 2.0, vilket det inte var, det är ett spel på egna ben vilket är helt ok

4/5

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag spelar spelet. Det är verkligen inte roligt att ha förklädnader inte spelar nån roll. Det är ju inte njutbart, och man är jagad i hela spelet. För att inte bli avslöjad så MÅSTE man ha 'instinct' vilket ni ser på högra sidan av ena sidan av vapenrutan, annars får ni helt "enkelt" aldrig bli sedda. Man ska inte behöva längta tills ett spel är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...