Jump to content

CSN-Kort


SilentViper
 Share

Recommended Posts

Såg att jag hade fått brev från CSN och fick ett kort därifrån som står att man måste aktivera men är lite osäker på det. Kostar det när man aktiverar det eller använder det? Har hört från folk att det kostar när man använder går 3:e året på gymnasiet men kommer det kortet kosta nåt för mig?

Har du inte fått ett sådant kort när du gick i ettan och tvåan?!?

Jag har aldrig använt mitt kort :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju gå in på CSN's sida med och titta på erbjudanden så ser du vad du har för erbjudande och rabatter.

Vart där redan och kollat. Kanske beställer hem Windows 7 för 400kr istället för att betala nästan 2 tusen för det. Men jag hade för mig man kunde få Windows 7 gratis eller om det var Vista med CSN kortet. Hörde även från en tjej kompis att man kanske var tvungen att betala för kortet första gången man aktiverar det men hon har inge minne av det så är det sant eller inte? Och ja jag läste det Curly postade men vart osäker nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart där redan och kollat. Kanske beställer hem Windows 7 för 400kr istället för att betala nästan 2 tusen för det. Men jag hade för mig man kunde få Windows 7 gratis eller om det var Vista med CSN kortet. Hörde även från en tjej kompis att man kanske var tvungen att betala för kortet första gången man aktiverar det men hon har inge minne av det så är det sant eller inte? Och ja jag läste det Curly postade men vart osäker nu.

Går att få Windows 7 gratis om man registrerar sig som studerande hos en "skola".

CSN-kortet är gratis. De som tillhandahåller kortet/tjänsten (Mecenat AB) är upphandlade av CSN (dvs. staten), staten sysslar inte med dolda avgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går att få Windows 7 gratis om man registrerar sig som studerande hos en "skola".

CSN-kortet är gratis. De som tillhandahåller kortet/tjänsten (Mecenat AB) är upphandlade av CSN (dvs. staten), staten sysslar inte med dolda avgifter.

Jag satte nåt på att jag gick fordon/transport men inte på vilken skola.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...