Jump to content

Elakheten förstör sajten


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

Okej nu gör jag denna tråd för att jag är trött på hur saker ser ut här på forumet. Varför jag kom hit och registrerade mig var för Gta spelen. Folk här var trevliga och Gta snacket var i fullgång. Vi hade tävlingar, roliga trådar om saker som hänt i spel, trådar om myter och annat kul som man följde varje dag för att få sig ett skratt. Men i dagsläget så är det inte så längre. Folk klagar på att forumet är inaktivt och liknande, men förstår ni inte varför det blir så? Då ska jag berätta det för er nu. Det finns en grupp av alla våra medlemmar som är snälla mot varandra, en grupp som styr forumet. Det gör att alla nya medlemmar och gamla medlemmar som funnits här länge försöker ta sig in till den här gruppen, så dom ska känna sig som "en i gänget". Internet är inget seriöst ställe, jag vet. Men tycker ändå det här forumet ska få tillbaka sin charm. Så fler kommer hit, så fler känner sig välkomna och respekterade här. För jag vet att det finns folk här på forumet som känner sig lite utstötta, och så ska det inte vara.

Jag skriver inte det här för att klaga eller gnälla. Jag skriver för att jag inte vill att det här forumet ska gå i botten, och förlora det där extra som det här forum hade förut. Finns det någon som håller med det jag skriver? Gtasajten ska vara för alla medlemmar och inte bara en grupp. Men ni gör som ni vill. Tycker ni jag har fel och snackar skit så får ni tycka det. Men bli inte förvånade om folk lämnar det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte alls vad du talar om. Forumet har väl inte varit speciellt elakt den senaste tiden? Det har ju tvärt om varit hur gulligt och rosa moln-aktigt som helst.

Precis som kicken säger, kolla tillbaka på hur det var förr i tiden, ännu längre bak än ett år. Då var det gnabb och gnat i var tråd i princip.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu gör jag denna tråd för att jag är trött på hur saker ser ut här på forumet. Varför jag kom hit och registrerade mig var för Gta spelen. Folk här var trevliga och Gta snacket var i fullgång. Vi hade tävlingar, roliga trådar om saker som hänt i spel, trådar om myter och annat kul som man följde varje dag för att få sig ett skratt. Men i dagsläget så är det inte så längre. Folk klagar på att forumet är inaktivt och liknande, men förstår ni inte varför det blir så? Då ska jag berätta det för er nu. Det finns en grupp av alla våra medlemmar som är snälla mot varandra, en grupp som styr forumet. Det gör att alla nya medlemmar och gamla medlemmar som funnits här länge försöker ta sig in till den här gruppen, så dom ska känna sig som "en i gänget". Internet är inget seriöst ställe, jag vet. Men tycker ändå det här forumet ska få tillbaka sin charm. Så fler kommer hit, så fler känner sig välkomna och respekterade här. För jag vet att det finns folk här på forumet som känner sig lite utstötta, och så ska det inte vara.

Jag skriver inte det här för att klaga eller gnälla. Jag skriver för att jag inte vill att det här forumet ska gå i botten, och förlora det där extra som det här forum hade förut. Finns det någon som håller med det jag skriver? Gtasajten ska vara för alla medlemmar och inte bara en grupp. Men ni gör som ni vill. Tycker ni jag har fel och snackar skit så får ni tycka det. Men bli inte förvånade om folk lämnar det här forumet.

Jag förstår inte?

Blir forumet inaktivt för att det "finns en grupp medlemmar som är snälla mot varandra, som styr forumet"?

Ska alla sluta vara snälla mot varandra så att ingen blir utanför?

Att folk skulle vara "elaka" har jag inte sett något av på länge. Gof. i CS-tråden är undantaget som bekräftar regeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förstår FAKTISKT lite vad du menar. Kan väl bero på att resterande medlemmar som svarat här är med i den lilla grupp helyllekompisar som du pratar om ;)

Men men.. Det finns ju inte mycket o göra åt saken utan bara o kämpa vidare o vara trevlig själv så kanske nån stannar kvar för att just DU är trevlig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte?

Blir forumet inaktivt för att det "finns en grupp medlemmar som är snälla mot varandra, som styr forumet"?

Ska alla sluta vara snälla mot varandra så att ingen blir utanför?

Att folk skulle vara "elaka" har jag inte sett något av på länge. Gof. i CS-tråden är undantaget som bekräftar regeln.

Det där var en elak kommentar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är rakt ingen på forumet som är en bitterfitta konstant. Att det rinner över för den och den ibland är mänskligt.

Dock kan jag inte förstå stycket om att det finns en "det finns en grupp av alla våra medlemmar som är snälla mot varandra, en grupp som styr forumet". Det är ingenting jag har märkt av.

Fler wubs! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag erkänner att början av min tid inte var en dans på rosor, jag drog upp en massa trådar, och jag kände mig dum. Men jag blickar framåt, försöker att bättra mig. Och jag tycker att det är trevligt att hänga här , plus att jag har inte märkt av så mycket bråk.

goar, over and out, Ps. Hoppas det inte blev för mycket offtopic DS. :)

Redigerad av goar
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men i dagsläget så är det inte så längre. Folk klagar på att forumet är inaktivt och liknande, men förstår ni inte varför det blir så?

Hej, sommaren 2009 vill ha sitt whine tillbaka.

Jag fattar inte alls vad du snackar om. Sedan refreshen och diverse annat har forumet bara blivit bättre och bättre. De senaste månaderna har varit de bästa jag sett sedan 2004, och jag ser inga gnälligheter om vare sig inaktivitet eller att det skulle vara "överheten" som förstör forumet. Tvärtom tycker jag att moderatorerna spelat mindre och mindre roll allteftersom folk har funnit sin plats här på forumet. Loungen får nya trådar varje vecka och även Allmänt har sett fler trådstarter denna hösttermin än vad hela 2009+2008 såg sammanlagt.

Sluta gnäll och trivs istället. Alla andra gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde vissa skulle dyka upp i den här tråden och skriva vad dom tycker. För jag vet att det finns medlemmar som känner såhär. Men det här är mest med nya medlemmar, det är svårt att komma in i gtasajten. Tycker bara vi ska försöka välkomna och vara schyssta mot nytt folk för att få sajten att växa. Vet att vi får många yngre nya medlemmar som kanske gör trådar som är dumma, onödiga, handlar om något som bryter regler och att gamla trådar dras upp. Och nya medlemmar som känner sig dumma när folk här pekar ut deras fel vågar oftast inte skriva igen. Vill inte gnälla, men tycker vi ska försöka tänka på att få forumet att växa.

Det är det jag vill få fram med den här tråden, några vet vad jag pratar om iaf. Kanske uttryckte mig själv fel. Sällan märker av nya personer, märker ni inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sällan märker av nya personer, märker ni inte det?

Och detta tror du beror mer på att folk är elaka, än att folk egentligen har absolut noll anledning att gå med i Sveriges största och ändå dödaste GTA-forum? Folk har ingen anledning att gå med i GTAsajten längre (pga GTA-ödemarken) utom för att vi är ett gäng müsiga killar, vilket man bara märker först efter några månader här. Ska vi lista publik/forumitmagneter så är nog GS på tionde plats efter Flashback och Sweclockers, bland andra. För att de är störst, helt enkelt.

Ge fem exempel den senaste månaden på hur elaka folk här är mot nya medlemmar, så ska jag börja lyssna.

Hittade två trådar i GTA-delen bara under denna vecka där de fått mer än nog vänliga svar. Vad väntar du dig? Blommor och choklad? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...