Jump to content

Westernspel


Xersize
 Share

Recommended Posts

Tjosan i stugorna! :)

Jag letar just nu efter ett Wild West-spel till PC, och den första tanken som slog mig var självklart GUN! Den andra tanken som slog mig var dock hur besviken jag blev på det spelet, så jag tänkte höra med er, kära forumiter, om ni har något förslag? Red Dead Redemption verkar ohyggligt underbart, men om jag har förstått det hela rätt så existerar inte en PC-version av spelet, så det är alltså out of the picture <_<

Det jag letar efter är alltså ett spel i vilda västern-miljö med i alla fall en hel del free-roaming. Grafik: 2005 och framåt. Några förslag? :)

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjosan i stugorna! :)

Jag letar just nu efter ett Wild West-spel till PC, och den första tanken som slog mig var självklart GUN! Den andra tanken som slog mig var dock hur besviken jag blev på det spelet, så jag tänkte höra med er, kära forumiter, om ni har något förslag? Red Dead Redemption verkar ohyggligt underbart, men om jag har förstått det hela rätt så existerar inte en PC-version av spelet, så det är alltså out of the picture <_<

Det jag letar efter är alltså ett spel i vilda västern-miljö med i alla fall en hel del free-roaming. Grafik: 2005 och framåt. Några förslag? :)

Tack på förhand!

Call of juarez bound in blood

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan varmt rekommendera Call of Juarez och uppföljaren Call of Juarez: Bound in Blood. Förmodligen en av de bästa singleplayerkampanjerna jag spelar igenom. Bound in Blood utspelar sig innan det första spelet i serien så en hel del frågor blir besvarade när man börjar spela Bound in Blood (efter att ha spelat igenom Call of Juarez (det första))

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red Dead Redemption är annars värt att köpa en konsoll för imo. Ett mästerverk som inte får missas.

Som sagt, det verkar helt underbart! Men jag klarar inte av skjutspel till konsol, det blir som en allergisk reaktion i hela kroppen. Tyvärr, annars hade det redan varit hemköpt!

Call of Juarez och uppföljaren är dock kandidater, ska försöka lägga fingrarna på dom! Tack för rådet! :) Några fler tips?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red Dead kommer ju annars till PC i framtiden, så om du har tålamod är det bara att vänta på det.

Njae, jag vet inte jag. Rockstar San Diego brukar inte porta sina spel till PC och de har även sagt att de lagt ner planera för en PC-version. Men sen sägs det också väldigt mycket som inte är sant inom spelindustrin.happy_1182248_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan varmt rekommendera Call of Juarez och uppföljaren Call of Juarez: Bound in Blood. Förmodligen en av de bästa singleplayerkampanjerna jag spelar igenom. Bound in Blood utspelar sig innan det första spelet i serien så en hel del frågor blir besvarade när man börjar spela Bound in Blood (efter att ha spelat igenom Call of Juarez (det första))

Har ettan stor betydelse? Spelade Bound in blood demot nyss för att testa och tyckte om det. Kan man bara köra igång med uppföljaren och ändå hänga med i storyn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gun är rätt dugligt men det är lite för kort, har halvdålig freeroam, man kan inte zooma ut med kameran och man kan enbart vara "good guy"... Men annars duger det :)

Jag tyckte tvärt om. Jag blev väldigt imponerad men då yhade jag också hört mäst dåligt om spelet. Sedan beror det på hur man ser på det hela.

Halvdålig freeroam? Njo, på vissa sätt men samtidigt så fanns det knappast ett överflöd med Westerspel med freeroam. Lever man på saltsill i flera år så kan en söt Chockladpudding smaka gott även om det inte är ens favorit. ;)

Zooma ut med kameran hade IMO blivit rätt jobbigt.

"Good guy" spelar man visseligen i de flesta spel så jag anser inte det som en större nackdel. Men storyn är inte precis svart/vit för man börjar på de "ondas" sida utan att veta det.

Sedan är det ju likadant med t ex Call of Juarez. Man kan bara spela god, spelet har ingen freeroam och man kan bara spela i First Person.

Ja, det kan man. Tvåan börjar ett tag efter att ettan har tagit slut.

2:an är en prequel och utspelar sig ca 30 år före 1:an. Faktum är att 1:an spoilar en viktig händelse i 2:an.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte tvärt om. Jag blev väldigt imponerad men då yhade jag också hört mäst dåligt om spelet. Sedan beror det på hur man ser på det hela.

Halvdålig freeroam? Njo, på vissa sätt men samtidigt så fanns det knappast ett överflöd med Westerspel med freeroam. Lever man på saltsill i flera år så kan en söt Chockladpudding smaka gott även om det inte är ens favorit. ;)

Zooma ut med kameran hade IMO blivit rätt jobbigt.

"Good guy" spelar man visseligen i de flesta spel så jag anser inte det som en större nackdel. Men storyn är inte precis svart/vit för man börjar på de "ondas" sida utan att veta det.

Sedan är det ju likadant med t ex Call of Juarez. Man kan bara spela god, spelet har ingen freeroam och man kan bara spela i First Person.

2:an är en prequel och utspelar sig ca 30 år före 1:an. Faktum är att 1:an spoilar en viktig händelse i 2:an.

Crap, snurrade i mitt huvud när jag skrev det. Du har så klart rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...