Jump to content

Bioshock Infinite


kobbe
 Share

Recommended Posts

Råkade precis snubbla över en rätt ny tråd på sweclockers som hamnade om ett nytt Bioshock!

Trailer

Denna gång befinner man sig inte under vatten utan i luften! Undrar om de kommer lyckas behålla den underbara Bioshock känslan? Det verkar trots allt vara rätt så annorlunda! Spelet kommer släppas 2012 och själva årtalet i spelet är 1912

Game reactor

Kommer detta bli en storsäljare?

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Har spelat det i cirka 3 timmar nu.

Kan inte säga annat än att spelet är otroligt bra.

Jag kan definitvt se det som game of the year.

Åh fy fan vad jag vill spela det.

Köpte det idag, men mitt tvångsbeteende sätter stop för det och tvingar mig till Resident evil 6 :sick:

Men nästa vecka så... :w000t:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade nyss spelet.

Game of the Year. Hands down.

Satt med gapande mun den sista timman, har fortfarande gåshud och är helt paff. Vilket jävla spel.

Hu fan kan du klarat det så snabbt? Är det så kort. Helvete, hatar korta spel

berätta mer, var det så jävla bra? Vad var det som gjorde det så fantastiskt? Vad är skillnaden mot tidigare spel?

Finns Bigdady/sister med? (troligtvis)

Några nya/coola förmågor man kan ha?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade nyss spelet.

Game of the Year. Hands down.

Satt med gapande mun den sista timman, har fortfarande gåshud och är helt paff. Vilket jävla spel.

Hu fan kan du klarat det så snabbt? Är det så kort. Helvete, hatar korta spel

berätta mer, var det så jävla bra? Vad var det som gjorde det så fantastiskt? Vad är skillnaden mot tidigare spel?

Finns Bigdady/sister med? (troligtvis)

Några nya/coola förmågor man kan ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är inte kort, det är precis som det ska vara. Du kan säkert klara det på betydligt mindre tid om du bara röjer huvudstoryn och inte letar efter pengar överallt.

Själv har jag väl spelat typ 4 timmar och försökt hitta alla pengar överallt och även göra alla sidoquests som finns. Har kommit till militärjönsen och skulle tro att jag inte kommit allt för långt i storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är inte kort, det är precis som det ska vara. Du kan säkert klara det på betydligt mindre tid om du bara röjer huvudstoryn och inte letar efter pengar överallt.

Själv har jag väl spelat typ 4 timmar och försökt hitta alla pengar överallt och även göra alla sidoquests som finns. Har kommit till militärjönsen och skulle tro att jag inte kommit allt för långt i storyn.

Hur vet du att det inte är kort när du inte klarat det?

Jag har klarat det, och det var för kort.

Dessutom har det, precis som Resident evil och Silenthill gjort (fast SH vände det med 5:e spelet, vilket inte RE gjorde)tappat "Bioshock känslan".

Njee ok, kunde leva med att det var ett kort spel om det var perfekt, men det var det alltså inte.

Känns som ett halvdant projekt. Det var kul de första timmarna i himmelen, men den där dystra mörka BS känslan saknades.

Saknar alla roliga Plasmids. Fanns bara tråkiga dåliga varianter den här gången. Använde mig knappt av dem. I de andra spelen fanns det feta, grymma Plasmids.

Nej, rekommenderar inte spelet direkt. Kommer ni över ett billigt ex så, annars inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har bara en värdelös smak om du inte tycker spelet var bra. Det är helt sjukt bra och har visst precis samma vridna story som dom tidigare. Att det inte är mörkt och trångt är ju en självklarhet. Det utspelar sig för helvete uppe i luften.

I tidigare BS var plasmids en större del och framförallt viktigare. Du kan klara hela BS:I utan att använda vigors skulle jag anta, men precis på samma vis skulle du kunna klara ut hela spelet utan vapen om du vet hur fan du ska spendera ditt salt.

Förövrigt, spela spelet på 1999-mode och kom och lipa här sen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad du tycker är kort heller, 10 timmars campaign? Gör man alla sid-quest eller gör du bara main quest? Jag har spelat det i fem timmar just nu, visserligen inte speciellt mycket men jag gillar det väldigt mycket än så länge. Finns grymt många saker att göra ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad du tycker är kort heller, 10 timmars campaign? Gör man alla sid-quest eller gör du bara main quest? Jag har spelat det i fem timmar just nu, visserligen inte speciellt mycket men jag gillar det väldigt mycket än så länge. Finns grymt många saker att göra ju.

Precis det jag menar också, Jag har spelat det typ 6 timmar nu, har precis stött på Vox niggern och har en bra bit kvar, för jag vet att jag inte har mer än hälften av mina vigors. Röjer du storyn under 10 timmar så skiter man ju helt i sidoquests och letar inte cash eller robotar att handla hos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade det på långt över tio timmar. Anser fortfarande att det var för kort och saknar bioshock-känslan. Kan väl vara mörkt och trångt i luften med. kan ju vara oväder. :D men det är inte bara ljuset det är nått som saknades tycker jag. för övrigt är min smak inte värre än någon annans. Man har olika tycke, och tur är väl det...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du klarade det på långt över 10 timmar fattar jag inte vad du klagar över. Jag tycker nästan alla spel som har över +15 timmar i campaing är rätt långa. Beror väll visserligen på också hur man spelar, men ett kort spel för mig är imo 5-7 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man spela det här utan att ha lirat de tidigare spelen? Spelserien har inte tilltalat mig tidigare, men världen i Infinite verkar asnice! Skulle gärna testa, men är rädd för att jag kommer fatta för lite eftersom jag inte har spelat de två(?) tidigare spelen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man spela det här utan att ha lirat de tidigare spelen? Spelserien har inte tilltalat mig tidigare, men världen i Infinite verkar asnice! Skulle gärna testa, men är rädd för att jag kommer fatta för lite eftersom jag inte har spelat de två(?) tidigare spelen...

Spelet har små hintar om dom tidigare spelen och en liten sekvens som ger en minnen av de tidigare spelen om man spelat dom innan. Utan att spoila för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...