Jump to content

Bioshock Infinite


kobbe
 Share

Recommended Posts

Det var fortfarande kort

Ursäkta att jag kommer in här från ingenstans, jag har inte spelat detta själv och är inte så vidare värst på det egentligen.

Jag är bara fundersam på vad du menar med kort?

Kompisar som har klarat ut det säger att dom har tagit det på runt 11-12 timmar vilket jag anser vara helt okej för ett singleplayer med vad som verkar vara en riktigt bra story!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta att jag kommer in här från ingenstans, jag har inte spelat detta själv och är inte så vidare värst på det egentligen.

Jag är bara fundersam på vad du menar med kort?

Kompisar som har klarat ut det säger att dom har tagit det på runt 11-12 timmar vilket jag anser vara helt okej för ett singleplayer med vad som verkar vara en riktigt bra story!

Egentligen har jag fel. Jag jämför med ett openworld spel så som fallout och, skyrim etc.

Två olika sorters spel, men jag tycker ändå att de skulle erbjuda nått mer när man betalar upp till 600 spänn för ett spel.

Minst en veckas fulltidsspelande för det priset tycker jag.

Gör banorna, längre, krångliga, dryga ut det med små uppdrag etc

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen har jag fel. Jag jämför med ett openworld spel så som fallout och, skyrim etc.

Två olika sorters spel, men jag tycker ändå att de skulle erbjuda nått mer när man betalar upp till 600 spänn för ett spel.

Minst en veckas fulltidsspelande för det priset tycker jag.

Gör banorna, längre, krångliga, dryga ut det med små uppdrag etc

Fast då skulle det ju å andra sidan höjja priset på spelet och då skulle du återigen klaga.

Ska man hålla på så, måste ju spelstandaren höjjas ganska markant, jag kan köpa till exempel CS:GO och få ut +1000 timmar för 13 EURO, betyder det att alla spel som ska vara dyrare måste ge flera timmar speltid? Beror ju helt på vad man gillar. Du förstår vad jag menar va?

Du kan inte jämföra det med ett Openworld spel då det är helt annorlunda, då det är som sagt open world och Infinte inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör banorna, längre, krångliga, dryga ut det med små uppdrag etc

Kändes ju ändå rätt utdrygat som det var.

Sen kort och kort vet jag inte, nu betalade jag inte för det så jag har svårt att känna mig berättigad till något men tyckte spelet hade helt okej längd. Betänk de mängder av detaljer som fanns i varenda litet skrymsle, finns ju mycket replayability på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast då skulle det ju å andra sidan höjja priset på spelet och då skulle du återigen klaga.

Ska man hålla på så, måste ju spelstandaren höjjas ganska markant, jag kan köpa till exempel CS:GO och få ut +1000 timmar för 13 EURO, betyder det att alla spel som ska vara dyrare måste ge flera timmar speltid? Beror ju helt på vad man gillar. Du förstår vad jag menar va?

Du kan inte jämföra det med ett Openworld spel då det är helt annorlunda, då det är som sagt open world och Infinte inte är det.

Exakt, det jag säger. Jag kan inte jämföra spelen, egentligen.

Men jag tycker ändå att spel runt 10-12 timmar är för kort för det priset.

Du kan i princip klara ett sådant spel på en dag. Och det betalar du 700:- för. =/

Tur nog införde de trofé-systemet, vilket förlängde selens livslängd med minst det dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt, det jag säger. Jag kan inte jämföra spelen, egentligen.

Men jag tycker ändå att spel runt 10-12 timmar är för kort för det priset.

Du kan i princip klara ett sådant spel på en dag. Och det betalar du 700:- för. =/

Tur nog införde de trofé-systemet, vilket förlängde selens livslängd med minst det dubbla.

Men fortfarande så kan jag få ett spel som jag kan slänga ut +1k timmar på för 100 kr, betyder det att det spelet är "bäst"? Det är så sjukt svårt att säga "nä, det spelet är inte värt pengarna!" medans andra tycker det. Jag vet inte vad du förväntade dig, men förväntade du dig +40 timmars campaing tid som du får det att låta som, så kanske du ska tänka lite över vilka spel du köper innan. Finns ju typ noll spel med +40 timmars campaing spelade bara.

Jag fattar inte vart du köpte det för ~700kr för övrigt, jag köpte det för 300 till PC, och jag tycker det är "lagomt". Jag begär inte ett +40 timmar långt spel, utan bara ett kul spel som jag skulle spenda runt 20-30 timmar på tillslut. För övrigt så spelar du ju inte rakt igenom det på 10-12 timmar utan det tar nog lite längre tid om du spelar på en högre nivå också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fortfarande så kan jag få ett spel som jag kan slänga ut +1k timmar på för 100 kr, betyder det att det spelet är "bäst"? Det är så sjukt svårt att säga "nä, det spelet är inte värt pengarna!" medans andra tycker det. Jag vet inte vad du förväntade dig, men förväntade du dig +40 timmars campaing tid som du får det att låta som, så kanske du ska tänka lite över vilka spel du köper innan. Finns ju typ noll spel med +40 timmars campaing spelade bara.

Jag fattar inte vart du köpte det för ~700kr för övrigt, jag köpte det för 300 till PC, och jag tycker det är "lagomt". Jag begär inte ett +40 timmar långt spel, utan bara ett kul spel som jag skulle spenda runt 20-30 timmar på tillslut. För övrigt så spelar du ju inte rakt igenom det på 10-12 timmar utan det tar nog lite längre tid om du spelar på en högre nivå också.

Säger inte att jag alltid köper spel för 700:- men ibland kostar de, det.

Och hur man än vrider på det, anser jag det vara för mycket för spel som är korta.

Säger inte att jag har rätt, min åsikt bara. Tomb rider är ju också ett sånt spel som inte är openworld, men ändå tar grymt lång tid att spela, just tack vare att de har mängder av saker i det.

Så, kan väl andra spel med vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen lär du tänka på hur storyn är uppbyggd, som jag har förstått så har väl Infinite replay value tack vare nya svårighetsgrader eller är jag helt ute och cyklar nu?

Ett bra exempel på ett dyrt spel som är alldeles för kort är DmC: Devil May Cry, hittils har jag spelat det 9 timmar och dragit igenom det spelet 1½ gång redan (en gång på normal och en halv gång på easy), men jag fortsätter köra igenom det för jag vill det avklarat på alla svårighetsgrader + att jag vill hitta alla secrets, vilket spelet har många av också och man inte kan dra på första spelgången.

Sen appropå pris. Är det PC spel så köp allt på g2play, jag har nog sparat in åtminstone 1k på alla spel jag har köpt där via, sen om du är en "spelsamlare" och måste ha alla hardcases/vanliga cases så får du helt enkelt stå ut med att betala 5-600kr för ett nytt spel, för de är priset på nya spel numera.

Vänta några veckor/månader innan du skaffar spelet om du verkligen vill ha det så har priset förmodligen gått ner 150-200kr eller så kan du få tag på det ännu billigare begagnat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen lär du tänka på hur storyn är uppbyggd, som jag har förstått så har väl Infinite replay value tack vare nya svårighetsgrader eller är jag helt ute och cyklar nu?

Ett bra exempel på ett dyrt spel som är alldeles för kort är DmC: Devil May Cry, hittils har jag spelat det 9 timmar och dragit igenom det spelet 1½ gång redan (en gång på normal och en halv gång på easy), men jag fortsätter köra igenom det för jag vill det avklarat på alla svårighetsgrader + att jag vill hitta alla secrets, vilket spelet har många av också och man inte kan dra på första spelgången.

Sen appropå pris. Är det PC spel så köp allt på g2play, jag har nog sparat in åtminstone 1k på alla spel jag har köpt där via, sen om du är en "spelsamlare" och måste ha alla hardcases/vanliga cases så får du helt enkelt stå ut med att betala 5-600kr för ett nytt spel, för de är priset på nya spel numera.

Vänta några veckor/månader innan du skaffar spelet om du verkligen vill ha det så har priset förmodligen gått ner 150-200kr eller så kan du få tag på det ännu billigare begagnat.

Samma svårighetsgrad som de gamla spelen.

Köper lite olika, siba tradera ets. Billigaste alternativen. Men GAME mfl tar 599-699 och det är högt. Men att ha råd med priset är inget problem. Oavsett om jag har råd eller ej, anser jag det är för dyrt för så korta spel

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger inte att jag alltid köper spel för 700:- men ibland kostar de, det.

Och hur man än vrider på det, anser jag det vara för mycket för spel som är korta.

Säger inte att jag har rätt, min åsikt bara. Tomb rider är ju också ett sånt spel som inte är openworld, men ändå tar grymt lång tid att spela, just tack vare att de har mängder av saker i det.

Så, kan väl andra spel med vara?

Nej, men gör du det så får du ju skylla dig själv. Du kan inte klaga på att du betalar 700kr för ett sprillans nytt spel som du tycker är for kort heller. Du kunde väntat ett år och kanske fått spelet för 300KR och då hade det genast varit väldigt bra pris för ett sånt välgjort spel i min mening.

Ja, det är vad du tycker ja. Men problemet är ju fortfarande att det spel industrin inte kan släppa spel efter hur långa dem är, i så fall skulle ju allting bara fucked up. Till exempel Openworld spel för +800kr för dem är så pass "långa" att spela, medans andra spel (Bioshock Infinte) skulle kosta 200-300 SEK nya för det är så kort - jag tror inte en spel tillverkare skulle då lägga ner tid på att ens göra vissa spel då dem tjänar mera på att göra Openworld spel.

Fast, Tomb rider & Bishock är ju lite olika också. Tomb raider skulle jag säga är mera "open world" (även fast det inte är det) men det liknar mera ett open world spel än bioshock.

Jo, GAME mfl tar såna priser just för det finns folk som köper spelet ändå - dem "klarar" det. Det är ingeting vi kan påverka tyvärr..

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, allt handlar ju om vad man tycker det är värt. Tycker du ett spel eller vad det nu är, är värt ett visst pris, då är det ju värt det. Och precis tvärt om.

Jag tycker bara att man som spelutvecklare borde ställa sig frågan när man skapar spelet: Är detta värt pengarna eller borde nått läggas till? Innan de släpper ut det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl kanske drygt hälften in i spelet och börjar att tröttna rejält. Efter hundraelfte gången börjar det bli lite smått tröttsamt att döda arkadbossar i fruktlösa ärenden där enda skillnaden är kulisserna, har inte ens bytt vapen på flera timmar. Finns inget driv i storyn förutom att man bara vill se hur det slutar.

Men det är snyggt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, allt handlar ju om vad man tycker det är värt. Tycker du ett spel eller vad det nu är, är värt ett visst pris, då är det ju värt det. Och precis tvärt om.

Jag tycker bara att man som spelutvecklare borde ställa sig frågan när man skapar spelet: Är detta värt pengarna eller borde nått läggas till? Innan de släpper ut det

Men det är inte spelutvecklarna som bestämmer priset heller, utan det är företagen spelets har "sålts" till om jag säger så, take-two bestämmde ju inte innan spelet hade släpps "Det här spelet kostar 700 SEK, om en månad 600 SEK" också vidare.

Och om dem ska lägga till saker så kommer spelet bli dyrare ju - dem lägger ner ÄNNU mera tid.

Inser att det blev lite konstigt nu, men det jag menar är att Take-two inte har bestämt att spelet kostar 700 SEK ut i affären, utan dem kanske säljer det för 300SEK, och sen ska game "Lägga" på sitt, så dem får "sin" del av kakan och kan gå runt. Lägger man till flera saker kostar det ännu mera pengar, och istället för att Take-two säljer det för 300SEK kanske dem säljer det för 400SEK och game då måste sälja spelet för 800. Och för den delen, så tror jag knappast Take-two hade släppt spelet om dem inte tyckte det är värt pengarna.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även till dig vice vafan köpte du spelet för 700kr nånstans? Om du köpte det på game får du skylla dig själv med deras huttlösa priser! Visst Bioshock varit ute 1 månad om jag gissar rätt nu o spelet ligger på 417kr som billigast sen går det mot 427kr och uppåt det dyraste jag såg nu var 650 kr nästan hos hemmakväll. Ett tips Vice istället för att gnälla att det är för kort kolla först upp spelet på prisjakt jämför där vart du tycker är billigast samt kolla omdömen om spelet o lite videos tänk noga om du vill verkligen lägga ner pengar o tid på det spelet.

Visst man är inte överens alltid om andras omdömen. Jag har köpt några spel på game och ångrar verkligen det visst lyckades få tag i tre billiga spel hos dem Skyrim Battlefield 3 när jag förhandsbokade hos dem för dem var då just billigast med 449kr annars låg jag på strax över 500kr till Skyrim fick jag även med hela soundtracket o till BF3 extra kit o lite annat. Tredje spelet jag köpte där var Test Drive Unlimited samt StarCraft 2.

Har tagit ett par vändor in på GAME när jag gått förbi eller haft vägarna förbi o vara kollat priserna för skojskull och ser ändå en del spel som har funnits 2-4 år ligger fortfarande nästan på fullpris. Kan även tilläga att såg WoW(World of WarCraft) Cataclysm för 199 eller 299kr vad det nu var när jag såg att jag kan hitta det spelet för hälften av pengarna nästan till och med nästan för 40 spänn.

Så ja mitt råd är att kolla upp spelet om det är värt o kolla vart det är billigast med hjälp av prisjakt.se

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni ska inte hänga upp er på vad jag verkligen betalar. Det är inte det som är min poäng.

Standardpris för ett PS3 spel ligger mellan 599 och 699.

Det är DET priset jag anser är för högt för vissa spel.

Sen vad jag köper dem för är irrelevant.

Det är inte priset på ett speciellt spel, det är just priset på konsol-spel som är helt fucked up. Varför kostar samma spel till PS3 dubbelt så mycket när du inte kan få ut lika mycket utav det prestandamässigt? Skyll inte på spelindustrin, skyll på Sony.

Infinite är värt vartenda öre av mina 300 (även om jag inte köpte det, same same) till min PC när jag kan maxa det prestandamässigt.

Sen kan du inte räkna spel efter hur många timmar du kan lägga på det. Skulle det vara fallet skulle WoW vara och föralltid vara världens bästa spel för du kommer aldrig inte ha något att göra. Eftersom det fortfarande finns folk som spelar WoW sen betan kom ut (2004), vad skulle vara ett ok pris för ett spel som kan ge dig 9 år (och mer) av speltid utan att du tröttnar eller "klarar ut" det?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...