Jump to content

Dragon Age II (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

hawke610_1175753_0.jpg

Nu så har slutligen Dragon Age II presenterats med den första informationen. Och det hela blev minst sagt shockerande för fansen.

Borta är Origins, möjligheten att välja ras och spelet har oväntat nog tagit ett steg mot Mass Effect's spelsystem.

Dragon Age 2 thrusts players into the role of Hawke, a penniless refugee who rises to power to become the single most important character in the world of Dragon Age. Known to be a survivor of the Blight and the Champion of Kirkwall, the legend around Hawke's rise to power is shrouded in myth and rumor. Featuring an all-new story spanning 10 years, players will help tell that tale by making tough moral choices, gathering the deadliest of allies, amassing fame and fortune, and sealing their place in history. The way you play will write the story of how the world is changed forever.

Man spelar som en man eller kvinna vid efternamn Hawke, en av de få som överlevde The Blight.

You are one of the few who escaped the destruction of your home. Now, forced to fight for survival in an ever-changing world, you must gather the deadliest of allies, amass fame and fortune, and seal your place in history. This is the story of how the world changed forever. The legend of your Rise to Power begins now.

* Embark upon an all-new adventure that takes place across an entire decade and shapes itself around every decision you make.

* Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.

* Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.

* Go deeper into the world of Dragon Age with an entirely new cinematic experience that grabs hold of you from the beginning and never lets go.

* Discover a whole realm rendered in stunning detail with updated graphics and a new visual style.

Trailer kommer 17 Aug, 2010.

Dragon Age II Homepage

Min reaktion är blandad. Vissa saker känns väldigt intresant, som att det utspelar sig under 10 års tid där alla ens beslut kommer att förändra hur världen utvecklas, att ens karaktär blir kallad vid sitt namn och att man har en röst, mer intensiv och personlig story, fler och svårare moraliska val, att grafiken förbättras osv.

Men sedan finns det saker som jag, precis som många andra, blir lite besviken över. Inga origins, ingen möjlighet att välja ras, mer action origenterat stridsystem osv.

Även att man ska sammla de dödligaste och mest skrämande allierade, fast de sa visseligen något liknande om Dragon Age: Origins också och så illa blev det inte.

Det har varit många vilda diskutioner på nätet idag. En sak jag har funderat på är det faktum att Bioware hgar hintat om att de kommer släppa Expansioner och DLC till Dragon Age: Origins även nästa år. Kan vara så att de har planer för att låta Dragon Age: Origins räcka några år medans de gör den mer storyinriktade Dragon Age II, för att sedan göra Dragon Age III mer som Origins?

Iallafall, jag ser fram mot att se trailern. Och trots att jag först blev besviken över den här informationen så kvastår det faktum att Bioware aldrig har gjort oss besvikna med något spel hitils.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vila i frid min lilla dvärgkrigare!

Jag tycker det är väldigt tråkigt att inte få välja karaktärer, utseende osv, men kan ändå inte låta bli att gilla det nya sättet, jag antar att det kommer handla så mycket mer om taktik den här gången. När min dvärgkrigare var maxad så sprang jag in mot allt utom spellhoror :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite info från Game Informer:

Lite om Hawke:

*Hawke kommer att ha en röstskådespelare.

*Hawke kommer vara en människa men man kommer helt kunna bestämma Hawkes kön, utseende, klass, skills osv.

*Hawke kommer från Lothering från början men när Darkspawn kom så flydde han till storstaden Kirkwall i Free Marches.

*Spelet utspelar sig i Free Marches, en grupp stad-stater som ligger norr om Ferelden.

*Speklet kommer inte att handla om att besegra någon urgammal ondska eller en ny Blight. Det kommer handla om Hawkes resa till makt och titel som "Champion of Kirkwall". 10 år av hans liv där man själv bestämmer hans relationer, hans goda och dåliga gärningar, hans lyckanden och misslyckanden, det han är stålt över och det han ångrar

Lite om spelet i sig:

*Man kommer kunna importera sin sparning från Dragon Age: Origins så att ens val från första spelet finns kvar i 2:an. (Undrar om det kommer ha effekt på om man möter karaktärer från DA:O eller inte)

*Vi kommer att få återse

Flemeth

.

*Att göra ens team-medlemmar arga kan påverka striderna som t ex att de försöker vara tuffare än vanlig osv.

*Spelet kommer att ha ett conversation wheel som i Mass Effect 2 och i mitten kommer det dyka upp en symbol som visar vilket typ av dialog det är (agresiv, sarcastisk osv).

*Spelet kommer ha en Narrator som berättar om Hawkes äventyr som om det hade hänt i det förflutna.

*Spelet börjar under Dragon Age: Origins händelser.

*Eftersom spelet utspelar sig under 10 år så kommer man få se konsekvenserna av ens handling genom spelets gång och inte bara i slutet.

*På PC så kommer Stridssystemet att vara likadant som i Dragon Age: origins medans konsollversionen kommer få ett nytt som bättre passar till konsoll med snabbare respons på ens knapptryckningar. (t ex du trycker på en knapp och karaktären slår med sitt vapen)

*Magiker kommer nu också ha finishing moves som t es spränga sin fiende.

*Darkspawn kommer vara med i spelet men se annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Skrivet (redigerad)

Ett tipps till alla som tänker skaffa Dragon Age II! Om ni går in på Dragon Age II hemsidan och skriver upp er på Dragon Age II Newsletter så får ni senare en kod till ett nedladdningsbart vapen till Dragon Age II.

Gäller ändast tills på Söndag!

Tycker det låter hur grymt som helst. Kommer man endast spela som hawke eller kommer man ha medhjälpare som i origins?

Man kommer att ha medhjälpare. Kanske tillochmed fler än i Origins. :o

Screens (Hi-Res)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Fet trailer. Hoppas på ett fantastiskt spel. Känner dock att tvåan rushas ut en aning, det släpps väl fortfarande DLC till Origins?

Känner på mig att det inte kommer leva upp till förväntningarna när ettan var så fantastiskt. Jag kommer säkert sitta och jämföra det med Origins medan jag spelar, och så bra lär det ju inte bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fet trailer. Hoppas på ett fantastiskt spel. Känner dock att tvåan rushas ut en aning, det släpps väl fortfarande DLC till Origins?

Känner på mig att det inte kommer leva upp till förväntningarna när ettan var så fantastiskt. Jag kommer säkert sitta och jämföra det med Origins medan jag spelar, och så bra lär det ju inte bli.

Jag har också svårt att se att det blir lika bra som det första spelet, men man kan ju hoppas för det är trots allt BioWare vi snackar om! Och de har ju minst sagt lite att leva upp till - Origins var fan ett av de allra bästa spel jag någonsin spelat. :o

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror detta blir fetare än Origins. Att de rushar ut det håller jag inte med om, är ju trotts allt rätt långt tid kvar till 8-11 mars.

Jag tänker mest på hur lång tid det skiljer i utvecklingstid. Origins utannonserades på E3 2004, släpptes sent 2009; 4,5 år. Medans kommer det högst ha gått 1,5 år mellan Origins och tvåan.

Säger inte att längre utvecklingstid automatiskt betyder ett bättre spel men imo kändes det väldigt hastigt. Jag hoppas såklart att mina farhågor är way off och att det blir lika fantastiskt som Origins. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker mest på hur lång tid det skiljer i utvecklingstid. Origins utannonserades på E3 2004, släpptes sent 2009; 4,5 år. Medans kommer det högst ha gått 1,5 år mellan Origins och tvåan.

Säger inte att längre utvecklingstid automatiskt betyder ett bättre spel men imo kändes det väldigt hastigt. Jag hoppas såklart att mina farhågor är way off och att det blir lika fantastiskt som Origins. :huh:

Man ska inte döma spel efter produktionstid. Ta Blizzard som exempel, de är förbannat slöa när det kommer till kritan. Visserligen levererar de spel med rätt hög standard men det betyder inte att ett spel behöver vara under utveckling i tio år. 1,5 år är inte jättemycket, det håller jag med om. Vad jag dock vet är att det går att leverera ett bra spel på 1,5 år om deras anställda är motiverade och faktiskt jobbar i ett bra tempo. Sen är de ingen som säger att personerna som skrev manus och liknande inte började på nästa kapitel innan Origins släpptes och redan då har de ett litet försprång.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska inte döma spel efter produktionstid. Ta Blizzard som exempel, de är förbannat slöa när det kommer till kritan. Visserligen levererar de spel med rätt hög standard men det betyder inte att ett spel behöver vara under utveckling i tio år. 1,5 år är inte jättemycket, det håller jag med om. Vad jag dock vet är att det går att leverera ett bra spel på 1,5 år om deras anställda är motiverade och faktiskt jobbar i ett bra tempo. Sen är de ingen som säger att personerna som skrev manus och liknande inte började på nästa kapitel innan Origins släpptes och redan då har de ett litet försprång.

Dessutom kan nog en hel del från Origins återanvändas till fortsatta, vilket snabbar upp det oerhört.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Intresant. Vissa saker visste jag inte som t ex om mannen i början. Men vissa saker hade de fel om. T ex så är slaget som visas inte mellan

Grey Wardens och Magiker utan Templars och Magiker (The Mage Collective?) även om det kan vara lätt att ta miste på de 2. Man ser dock på deras sköldar att de är Templars.

Och varelsen är ett urgammalt spindel-aktigt djur kallat Strider, inte en ny form av Darkspawn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Håller med om linjerna efter svärdet. men jag tror det handlar om att vänja sig. Dragon Age 2 har en helt ny design inspirerad av Japansk Anime och Medeltida målningar. Så det ser rätt annorlunda ut.

Ang. tryckvågor osv så är det special attacker. Är det sedan det gameplay klippet jag tror det är så var det taget från demot där kareaktären är väldigt über och striderna väldigt actionladdade o9ch extrema.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...