Jump to content

Dragon Age II (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Bara jag som faktiskt gillade demot? :(

Jag tyckte det var helt okej också.

Combatsystemet kändes lite mer enkelt, men det störde mig inte så mycket. Gillar inte att man nu ser mer vilka val som är snälla och mindre snälla vid konversationer. Huvudsaken är ändå storyn, och den kan säkert bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Combatsystemet är en klar downer för mig, känns inte alls lika realistiskt som i Origins (om nu skjutande av eldklot och snöstormar kan kallas realistiskt). Vidare kändes hela spelet... ytligare, på något sätt. Men jag tänker inte dräpa BioWare innan jag fått uppleva storyn för oftast är det ju den som är deras trumfkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tyckte det var helt okej också.

Combatsystemet kändes lite mer enkelt, men det störde mig inte så mycket. Gillar inte att man nu ser mer vilka val som är snälla och mindre snälla vid konversationer. Huvudsaken är ändå storyn, och den kan säkert bli bra.

Fast du spelar ju Hawke så det är väl klart att du borde veta om Hawke skämtar eller är elak? Annars blir det att man säger något som man tror är ett skämt men visar sig att man raggar upp den andra istället eller hotar den. De han pratar med kommer ju inte reagera på samma sätt. T ex skämtar du med en som inte tål skämt så kanske den anfaller medans om du är elak så kanske den bara skrattar och går sin väg.

Den nyaste trailern har skapat en viss debatt eftersom den stämmer inte med hur saker är i demot. Dålig marknadsföring eller är demot bara ett smakprov som inte visar hur början igentligen är?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går man tillväga för att få de items man låste upp genom att klara av demot? Får man dem i fullversionen efter att man loggat in på sitt konto i spelet?

edit: Nvm, hittade. Var bara att logga in på social.bioware så såg jag att jag hade skiten där.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast du spelar ju Hawke så det är väl klart att du borde veta om Hawke skämtar eller är elak? Annars blir det att man säger något som man tror är ett skämt men visar sig att man raggar upp den andra istället eller hotar den. De han pratar med kommer ju inte reagera på samma sätt. T ex skämtar du med en som inte tål skämt så kanske den anfaller medans om du är elak så kanske den bara skrattar och går sin väg.

Ja, jo, om det är så det fungerar så är det okej. Jag såg bara aldrig någon anledning till att t e x välja den elaka varianten. Om det någonsin lönar sig att använda något annat än den snälla varianten är jag nöjd.

Edit: Jag såg trailern, vad är det som inte stämmer?!

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Jag såg trailern, vad är det som inte stämmer?!

Hawke står gråtandes på knä över sin döda syster, döda människor ligger runtomkring och Flemeth flyger i bakgrunden. Sedan tar han hennes stav och anfaller Darkspawn. Det hände aldrig så i demot.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hawke står gråtandes på knä över sin döda syster, döda människor ligger runtomkring och Flemeth flyger i bakgrunden. Sedan tar han hennes stav och anfaller Darkspawn. Det hände aldrig så i demot.

Jaha. Äsch, det bryr jag mig inte så mycket om. Dessutom har man ju spelat demot, så man vet ju ändå vad som händer. Kanske var det bara så att i trailer-exemplet var det en dålig spelare som körde, som lät hela sitt party dö? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Demo ute NU! Om den inte syns bland de nyaste så sök upp den via A-Z menyn.

Glöm inte att spela igenom Demot för att låsa upp ett extra vapen till huvudspelet!

Om 1 miljon Demo laddas ned så kommer vi alla få 2 in-game saker när själva spelet släpps så om möjligt, ladda ned till fler konsoller!

Nå var 1 miljon uppnådd. :) Nu kommer en ny utmaning. Varje dag till 4:e Mars så kommer ett inlägg att postas på Dragon Age's Facebook Page. Om det inlägget bli "Shared" 50000 gånger per dag tills 4:e Mars så får vi ännu ett item som låser upp nya Runes i spelet.

Edit: På ett annat ställe står det 1 miljon, vilket är typ omöjligt. Undrar vilket som stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nå var 1 miljon uppnådd. :) Nu kommer en ny utmaning. Varje dag till 4:e Mars så kommer ett inlägg att postas på Dragon Age's Facebook Page. Om det inlägget bli "Shared" 50000 gånger per dag tills 4:e Mars så får vi ännu ett item som låser upp nya Runes i spelet.

Edit: På ett annat ställe står det 1 miljon, vilket är typ omöjligt. Undrar vilket som stämmer.

Den ska inte bli shared 1 miljon gånger, den ska få 1 miljon impressions. Det lär inte vara så svårt, jag har en Facebook-sida med cirka 470 personer, men varje inlägg jag gör får typ 1200 impressions.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också de är sjukt snikna. Hoppas man kan tanka ner sådana grejer för att ge dem långfingret.

Det är inte BioWare. Företag köper rätten att tillverka saker med motiv från deras spel samt locka köpare med exlusiva DLCer precis som de gör med Star Wars, Kalle Anka osv. Det kallas marknadsföring.

Om du hade ett företag och hade chans att locka fler kunder med en exlusiv DLC till ett het efterlängtat spel hade du inte hoppat på då?

Iallafall, det är bara ett vapen. Och värre än Activision kommer de aldrig att bli för man får nästan 20 extra gratis DLCer till DA2 var av en är en bonuskaraktär med extra uppdrag (om man inte var dum nog att inte förboka spelet tidigare). De ger bort en massa gratisgrejor men när man sedan måste köpa något så är de plötsligt ondskan själva? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte BioWare. Företag köper rätten att tillverka saker med motiv från deras spel samt locka köpare med exlusiva DLCer precis som de gör med Star Wars, Kalle Anka osv. Det kallas marknadsföring.

Om du hade ett företag och hade chans att locka fler kunder med en exlusiv DLC till ett het efterlängtat spel hade du inte hoppat på då?

Iallafall, det är bara ett vapen. Och värre än Activision kommer de aldrig att bli för man får nästan 20 extra gratis DLCer till DA2 var av en är en bonuskaraktär med extra uppdrag (om man inte var dum nog att inte förboka spelet tidigare). De ger bort en massa gratisgrejor men när man sedan måste köpa något så är de plötsligt ondskan själva? :rolleyes:

Grejerna dem ger ut gratis hade väl lika gärna kunna följa med spelet?

GTA IV hade ju kunna skippa hälften av bilmodellerna bara för att ge dem som gratis-DLCs och uppfattas som supergenerösa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte BioWare. Företag köper rätten att tillverka saker med motiv från deras spel samt locka köpare med exlusiva DLCer precis som de gör med Star Wars, Kalle Anka osv. Det kallas marknadsföring.

Om du hade ett företag och hade chans att locka fler kunder med en exlusiv DLC till ett het efterlängtat spel hade du inte hoppat på då?

Iallafall, det är bara ett vapen. Och värre än Activision kommer de aldrig att bli för man får nästan 20 extra gratis DLCer till DA2 var av en är en bonuskaraktär med extra uppdrag (om man inte var dum nog att inte förboka spelet tidigare). De ger bort en massa gratisgrejor men när man sedan måste köpa något så är de plötsligt ondskan själva? :rolleyes:

Det är Bioware. De kan gott och väl säga nej till företagen och vara som de var förr, men de tackar ja. De behöver INTE hjälpen från företag att sälja sitt spel, de vet att det kommer sälja ändå. Och det är inte 20 gratis items, du måste fortfarande köpa något för att få dessa items eller förboka, eller spela demot. Det är liksom löjligt att från level 1 så har du 20 mer items än vad du skulle ha.

20.

Det är för mycket. Det förstör poängen med spelet, att samla ihop armor, vapen osv. Varför göra det när du kan skaffa dig en DLC istället? BioWare är en del av cancern som har förstört spelindustrin med DLCs upp i arslet från dag 1.

Men på tal om DA2. Kontrollerna på PCn suger kuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Det är inte BioWare som behöver de andra företagen, det är företagen som behöver BioWare för att sälja sina produkter.

Grejerna dem ger ut gratis hade väl lika gärna kunna följa med spelet?

GTA IV hade ju kunna skippa hälften av bilmodellerna bara för att ge dem som gratis-DLCs och uppfattas som supergenerösa!

Grejorna gjorde de efter att spelet var klart. Spelet måste vara klart 4 månader innan releasen sedan är det texter och bugkontroller. Under de månaderna så passar de även på att göra DLCer som de inte kan sätta in i spelet såvidar de inte försenar releasen med ett par månader. Alternativet vore att vi inte fick några DLCer alls.

Så om du kunde få DLCer med fler vapen och bilar eller uppdrag till GTAIV som annars inte skulle vara i spelet så skulle du inte vilja det?

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt exemplar ligger på Posten, men jag har inte nog med pengar för att kunna hämta ut det.

FML.

Vart beställde du ditt exemplar? Jag har beställt från Webhallen och de skickade det tydligen idag, men det finns inte ens registrerat på posten när jag söker på kollinumret.

FML.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...