Jump to content

Dragon Age II (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Har spelat en stund till nu, kanske runt 3 timmar. Och gud, vad jag sitter och väntar på att bli intresserad. I Origins sögs jag in i det direkt, men här känns det så fumligt och ytligt. Flemeth har gått från kärring till milf, striderna har nya häftiga animationer och allt verkar väldigt piffigt och action. Men jag känner ingen koppling till någon utav karaktärerna, jag sitter snarare och rycker på axlarna åt dom. Man slungas iväg i action direkt, folk omkring en dör men eftersom jag inte lärt känna någon karaktär så tar jag det med ett axelryck. Det fortsätter sedan med att storyn hoppar över ett helt år, och det känns väldigt klumpigt när man stöter på någon karaktär som man TYDLIGEN har träffat förut, "under året"..

Nu är jag förvisso precis i början, har inte gått in i Deep Roads än. Men hur länge skall man behöva spela innan man faktiskt känner sig minsta brydd över storyn och ens partymembers? Jag sitter och gäspar hela tiden och börjar i brist på annat att fokusera på sitta och störa mig på andra småsaker. Som att håret på min karaktär har dålig clipping. Eller att jag inte kan konversera med någon utav mina party members. Eller att jag inte kan byta till vilket gear jag vill på dom.

Kommer det vara så här hela vägen igenom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det vara så här hela vägen igenom?

Efter Deep Roads så börjar akt 2. Slutet av akt 2 är helt jävla awesome. Akt 3 suger kuk. Akt 1 suger. Deep Roads är rätt okej.

Ja, det är inte mycket spel efter det. Det händer inte så mycket intressant.. Men iofs, jag har lyckats dra mig igenom spelet två gånger på rad, so yeah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju knappt fått en chans till att prata med honom. Jag vet ingenting om honom och jag kan inte föra dialog med honom. Det enda sättet jag fått lära känna honom på är att han är berättarrösten till storyn, som jag ännu inte kommit någon vart på.

Har nu fått en sjunde karaktär och jag tycker det börjar bli väldigt bökigt. Det blir för många på en gång, jag förstår inte ens varför alla vill följa med mig, och jag har ingen möjlighet till att prata mer med dom. Istället sitter jag och förvirrar mig själv över hur dom skall speccas och vilka jag skall ha med mig. Har ju inte fått några favoriter än. Och som det ser ut nu så verkar man aldrig få en chans till att skaffa sig några favoriter heller..

Kommer man få chilla i något camp senare så man får chans att prata med karaktärerna eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Man kan gå hem till dem och prata med dem med det är typ bara 2-3 gånger per Act. Ibland kommer de hem till dig och pratar med dig. Det mästa man lär sig är när de pratar med varandra medans man går omkring med dem eller medans man pratar med andra. Själv så känner jag att jag har lärt känna dem rätt väl. Men visst håller jag med, jag hade gärna sett att man kunde pratat mer med dem än man kan. Jag tror att de tog åt sig förmycket av kritiken att det var förmycket pratande i Origins.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer man få chilla i något camp senare så man får chans att prata med karaktärerna eller?

Alla karaktärer har ju egna platser de hänger på. T.ex. Varric hänger i The Hanged Man. Men så vida det inte är ett quest så får du inte någon konversation med dem, bara en sån där liten högerklick-kommentar. Men annars, nej, inget camp eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag vet att man kan gå hem till dom, men dom konversationerna avslutas fort och tycks alltid handla om något specifikt. Ofta är det ju någon som frågar något om MIG, så jag får själv ingen chans till att få reda på något om mina party members. Känns även absurt när en ny person precis har joinat mig som party member (utan vidare förklaring, utan bara "jag hänger på lol") och sedan refererar till en som "vän". Någon sa ju rent av att "vi kommer ALLTID att vara vänner", haha! :D

Nej, detta börjar gå mig på nerverna just eftersom jag verkligen inte lyckas få något intresse för varken karaktärer eller story. Enda som får mig att fortsätta spela är för att jag hoppas att det kommer bli bättre senare. Också är jag väll lite nyfiken på vad som kommer hända utifrån min sparning från Origins, häh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sadistiska jäkla spelutvecklare! Kommer in i ett rum och en Rage Demon uppenbarar sig. "Inga problem", tänker jag men så kommer en massa Shades också. Fortfarande inga problem. Men så kommer en hop med Abominations och en Desire Demon, och ännu fler Shades. Och så en till Rage Demon med flera Shades.

Erfter en hård kamp så har jag lyckats göra mig av med alla Shades och Abominations och tänker att nu ska jag bara ta mig ann de stora som är kvar, då kommer en Arcane Horror tillsammans med en massa fler Shades, en grupp Abominations, en till Rage Demon och innan jag visste ordet av så var alla i mitt gäng döda. För varje fiende jag dödade så kom 3 nya. >_< En massa rätt lätta strider och så plötsligt bara väller det ut fiender. Jag hatar att behöva sänka till Normal för den här striden men efter några försök så börjar det kännas irriterande. Fienderna tar ju aldrig slut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sadistiska jäkla spelutvecklare! Kommer in i ett rum och en Rage Demon uppenbarar sig. "Inga problem", tänker jag men så kommer en massa Shades också. Fortfarande inga problem. Men så kommer en hop med Abominations och en Desire Demon, och ännu fler Shades. Och så en till Rage Demon med flera Shades.

Erfter en hård kamp så har jag lyckats göra mig av med alla Shades och Abominations och tänker att nu ska jag bara ta mig ann de stora som är kvar, då kommer en Arcane Horror tillsammans med en massa fler Shades, en grupp Abominations, en till Rage Demon och innan jag visste ordet av så var alla i mitt gäng döda. För varje fiende jag dödade så kom 3 nya. >_< En massa rätt lätta strider och så plötsligt bara väller det ut fiender. Jag hatar att behöva sänka till Normal för den här striden men efter några försök så börjar det kännas irriterande. Fienderna tar ju aldrig slut!

Ahh, jag vet vilken du menar. Jag förstår dock inte var som var svårt, döda desire demonen, sedan rage. Har du Merrill så borde det inte finnas några shades efter bara ett par sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Bestämde mig för att fortsätta spela DA2 idag igen. Jag gissar på att jag just klarade Act 2. (Det där med qunari's då, alltså.) Många har sagt att Act 2 skall vara "emotionellt involverande"/superbra/spelets höjdpunkt. Men jag funderar på vad dom ens syftar på?

Hawkes morsa? Qunaripolitiken?

. Jag tyckte själv inte att något utav det som hände var speciellt involverande. (Gjorde varenda sidoquest jag kunde komma över dessutom, och fann inget engagerande där heller.) Ni som tycker att Act 2 var intressant, skulle ni kunna specificera vad ni uppskattade?

Antar att det inte blir bättre än såhär, men jag tänker klara ut det iallafall så att det blir gjort. Sedan funderar jag på att återgå till DA:O igen och spela om det istället, alternativt något expansion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bestämde mig för att fortsätta spela DA2 idag igen. Jag gissar på att jag just klarade Act 2. (Det där med qunari's då, alltså.) Många har sagt att Act 2 skall vara "emotionellt involverande"/superbra/spelets höjdpunkt. Men jag funderar på vad dom ens syftar på?

Hawkes morsa? Qunaripolitiken?

. Jag tyckte själv inte att något utav det som hände var speciellt involverande. (Gjorde varenda sidoquest jag kunde komma över dessutom, och fann inget engagerande där heller.) Ni som tycker att Act 2 var intressant, skulle ni kunna specificera vad ni uppskattade?

Antar att det inte blir bättre än såhär, men jag tänker klara ut det iallafall så att det blir gjort. Sedan funderar jag på att återgå till DA:O igen och spela om det istället, alternativt något expansion.

Act 3 är väldigt kort så den blir avklarad relativt snabbt och smärtfritt. Act 2 är bäst pga.

Arishoken är den bästa villainen i spelet, för han är egentligen ingen villain. Och han spottar awesome one-liners.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis ut det. Och jag kan ärligt säga att dom enda tillfällena i hela spelet som jag var glad i, var dom gånger man fick återse DA:O karaktärer. Jag satt med fjärilar i magen och var lika upphetsad som en 5-åring inför julafton varje gång jag stötte på någon utav dom gamla karaktärerna. Annars var det bara "meh" rakt igenom.

Om man bortser från att storyn var rätt ointressant (och att det kändes som att det inte spelade någon som helst roll om vilka val man tog) så måste jag nog säga att i längden var det absolut mest störiga alla jäkla fighter. Fy helvete vad långtråkigt det är med waves. Och fy helvete vad långtråkigt det är när det dyker upp fiender vart man än går, utan förklaring dessutom. Önskar nästan att det fanns en "auto-fight" knapp eller något så jag slapp engagera mig i alla trashfighter som dyker upp vart man än befinner sig. Lagom spännande när det aldrig dyker upp något annat än banditer, spindlar och abominations dessutom.

Slutet av spelet var också väldigt abrupt och plötsligt? Ingen vidare förklaring eller någonting. Dom hade lika gärna kunnat skita i slutscenen och bara satt dit en fet text med "FORTSÄTTNING FÖLJER I DRAGON AGE 3!"

Största besvikelsen 2011 känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

Nästa DLC kommer heta "Mark of the Assassin" och kommer låta oss lära känna Tallis, en Alv skapad av Felicia Day som både gör rösten och är modell för utseendet.

Tallis är karaktären som hon spelar i den kommande Live-Action Webserien "Dragon Age: Redemption".

Trailer

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Skrivet (redigerad)

Lite dåliga nyheter. Bioware dumpar Dragon Age II och satsar på Dragon Age III istället. De har skrotat den planerade stora expantion som skulle avsluta Hawkes story. Istället så kommer vi troligen få "läsa" om slutet på den istället.

Källa

Det känns som att Bioware gör samma misstag igen som innan då de skrotade den 2:a expantionen till Dragon Age: Origins som skulle ge en ordentlig avslutning på The Warden för att få ut Dragon Age II så snabbt som möjligt.

Att inte avsluta Dragon Age II gör det ju knappast till ett bättre spel.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...