Jump to content

Dragon Age II (PC, XBox 360, PS3)


Crusader
 Share

Recommended Posts

Vart beställde du ditt exemplar? Jag har beställt från Webhallen och de skickade det tydligen idag, men det finns inte ens registrerat på posten när jag söker på kollinumret.

FML.

Jag beställde på Webhallen. De skickade igår, kom fram idag. Kan inte hämta ut det.

FML.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade precis ut det som en rogue. Rogue är kul men förlorar väldigt mycket styrka senare i spelet.

Copy-pasteade ställen överallt, för lätta fiender och relativt seg story tills den sista akten. Jag är rätt glad över att jag inte betalade för det här. Klockade in på 24 timmar in-game och då har jag gjort varenda side-quest i spelet och allt som man kunde göra omkring. Även de "hemliga" sakerna.

brb mage tiem

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu ska jag ge spelet en chans. Körde mage i origins, men jag tror jag ska vara tank nu. Känns som att striderna blir lättare om jag tankar.

Kan göra livet lättare eftersom..

minor, super-duper liten spoiler som inte spoilar något:

Det finns bara en "tank" i hela spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan göra livet lättare eftersom..

minor, super-duper liten spoiler som inte spoilar något:

Det finns bara en "tank" i hela spelet.

Precis när jag dingat och skulle sätta ut mina första talent points så kom jag fram till att jag fan inte vill att de andra jönsarna i mitt party ska göra mer skada än jag. pinch_1182596_0.gif

Blev DPS Warrior istället, men man kan ju alltid tanka lite ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har gjort "Tank" till en Warrior Talent istället. Tanken är att även en 2-Hander Warrior även kan vara Tank nu, så då finns där 2-3.

Ja, men de kan fortfarande inte ta lika mycket stryk som Aveline. Inte ens i närheten. Plus, det finns bara 1 - 2 "tank" 2-handers i spelet, inte värt att försöka spela tank med 2-handed.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, men kan jag investera i någon vettig talent så jag ändå kan ta lite stryk om det behövs? Kan off-tanka lite liksom. naughty_1182473_1.gif

Då tar din damage rätt mycket stryk istället*. Men om du ska ha något så är det Stonewall.

* Om du ska offtanka måste du investera lite poäng i damage resistance osv.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Well, klarade det nu. Det första och största jag kan säga är att Origins var sååå mycket bättre. Även om detta också var ett bra spel drunknade jag inte i det så fullhjärtat som jag gjorde med Origins, som för mig är ett av de bästa spelen någonsin. Sedan gillade jag aldrig riktigt det nya stridssystemet och att de tog bort den isometriska vyn... Detta var väl lite mer actionbetonat helt enkelt, vilket inte var till det positiva.

Nja, såhär i efterhand är jag väldigt besviken på att det skiljer sig så mycket från Origins helt enkelt. Känns inte som en uppföljare direkt.

Spoiler
Och den episka känslan försvann ju lite när man var på ett så pass begränsat område... Man befann sig i Kirkwall i säkert 80 % hela spelet och då fick man besöka samma platser om och om igen hela jävla tiden. :confused: Föredrog helt klart upplägget i Origins då man hade en hel variationsrik värld att strosa kring i. Nej, det mesta var helt enkelt sämre, med stridssystemet och den repetitiva miljön som de största felen. Ferelden var ju så jäkla mycket roligare att vara i också, varför lämna den världen?

Och min favoritkaraktär i spelet var nästan Bethany sett till den lilla tid jag fick använda henne, för jag vet inte om det var exklusivt för mig via de val jag gjorde, men jag fick bara spela med henne ett tag i början tills hon försvann till The Circle och sen ett tag på slutet. FITTIGT, hade de inte kunnat ta jävla Gnäll-Anders istället!? :angry:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara köra det i low/medium graphic settings och med Direct X9. Varför? Jag har vista och bör kunna köra det med DX10 åtminstone. Det kan väll inte vara mer krävande än Crysis, eller? Har uppdaterad mina drivrutiner nyligen också, så där borde det inte vara några problem. Har inte stött på detta problemet i något annat spel heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Recommended:

CPU: Intel Core 2 Quad 2.4 GHz Processor or equivalent

CPU: AMD Phenom II X3 Triple core 2.8 GHz or equivalent

RAM: 2GB (4 GB Vista and Windows 7)

Video: ATI 3850 512 MB or greater

Video: NVIDIA 8800GTS 512 MB or greater

DirectX 11: ATI 5850 or greater

DirectX 11: NVIDIA 460 or greater

Minimum:

OS: Windows XP with SP3

OS: Windows Vista with SP2

OS: Windows 7

CPU: Intel Core 2 Duo (or equivalent) running at 1.8 GHz or greater

CPU: AMD Athlon 64 X2 (or equivalent) running at 1.8 GHz or greater

RAM: 1 GB (1.5 GB Vista and Windows 7)

Video: Radeon HD 2600 Pro 256 MB

Video: NVIDIA GeForce 7900 GS 256 MB cards

Disc Drive: DVD ROM drive required

Hard Drive: 7 GB

Sound: Direct X 9.0c Compatible Sound Card Windows Experience Index: 4.5

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag kan inte köra med DX10/11 med mitt Ati 4870 eller vad det nu är jag har..? Trist, spelet går så galet smooth så jag hade gärna krämat på lite extra på grafiken.

Har spelat det i en timma nu kanske. Är inte helt imponerad faktiskt. En sak jag uppskattade med Origins var att jag tidigt i spelet fattade tycke för karaktärerna jag stötte på, innan jag ens lärt känna dom. Nu slungades man in i action direkt förvisso, men det är trist att sitta och rycka på axlarna över karaktärerna man stöter på i början. Jag är dock lite förvirrad över storyn, dom pratar om en Blight? Utspelar det sig under samma Blight som man tog hand om i Origins, eller en som kom senare? Sen undrar jag om man kan sätta på subtitles någonstans? Jag har letat i optionsmenyn men hittar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är lite trist att det känns som att de har "noobifierat" spelet, till exempel att man inte kan välja rustningsdelar till sina kompanjoner, och att alla strider känns så jäkla mycket lättare? (är det bara jag eller?)

Har dragit på med svårighetsnivån för att möta lite intelligens, men inte ens då är det samma känsla som i DA:O.

Förut när man t.ex blev överfallen när man skulle resa någonstans så kunde det nästan spåra ur för att BioWare hade dragit på med en hel legion med darkspawn, nu är det typ 4 bonnjävlar som man kan skrämma iväg med att säga ordet "taxeringskontroll" och det känns lite trist.

Sen upplever jag också DA2 som mycket mörkare, inte alls lika mycket humor i kompanjonerna (oghren <3)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det tog till siog kritiken över att Normal var för svår i origins så de sänkte svårighetsgraden. Nu är Normal så att alla ska kunna klara det, Casual är för de som aldrig har spelat ett RPG tidigare och Hard är som Normal var i origins. Jag spelar själv bara på hard för Normal är förlätt.

Det där med rustningarna med att de ville att alla karaktärer skulle se unika ut itället för som I origins att alla ser likadana ut för de bär typ samma rustningar och för att man skulle slippa spara på allt och shifta rustningar varända gång man byter companion.

Visst, jag saknar också att kunna byta på mina companions men det känns skönt att slippa allt krongel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min största gripe med DA2 är..

Allt som är i spoilern nu är extrema spoilers, liksom slutet olika alternativ på val osv. You've been warned.

Att dina val verkligen inte har någon tyngd på sig. De vill ge illusionen att dina val faktiskt har betydelse när de inte har det. Det kvittar om du går med Bethany/Carver i Deep Roads med/utan Anders så dör dina syskon eller så blir de Gray Wardens. Om du inte tar med dig dem så blir de Templars/joinar Circlen. Anders bombar Chantryn vare sig du hjälper till eller inte. Oavsett vilken kombination av svar du väljer så kommer din mamma dö. Det kvittar om du går med Mages eller Templars, du kommer fortfarande få exakt samma slutfighten. Enda skillnaden är att om man väljer templar så kan man bli Viscount, ungefär den enda skillnaden. De enda valen man hade var att förlora companions och då måste man verkligen hata den companionen/vara nyfiken på vad som händer i cutscenen då.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...