Jump to content

Allods online


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

091124123221140_1174879_0.jpg

Vad är då Allods Online?

Detta är ett ryskt utvecklat spel (sägs även att det är det dyraste F2P MMO't som någonsin utvecklats)

Spelet är för tillfället i Open Beta stadiet med några få buggar som jag har stött på hittils!

Uppbyggt med 2 olika factions, League och Empire som båda har 3 olika racer.

League raserna är följande

The Kanians: img_01_1174879_1.png

The Elves: img_02_1174879_2.png

The Gibberlings: img_03_1174879_3.png

------

Empire raserna är följande

The Xadaganians: img_04_1174879_4.png

The Arisen: img_05_1174879_5.png

The Orcs: img_06_1174879_6.png

(för er som vill läsa mer om raserna och dess olika klasser så Trycker ni här!)

Det är även uppbyggt som såhär att League är den enda factionen som kan ha druider medans Empire är den enda factionen som kan ha shamaner.

Level cappen ligger på 40, vilket gör att det är lite smått segt att lvla men det är ändå kul att questa, ett problem jag har stött på med en del quests är att det kan vara "collect 10 xxx" från lådor du kan hitta lite överallt, dropraten ur lådorna är sjukt låga och det kan (om man har otur) ta upp till 30 minuter att bli klar med ett sånt quest.

Annars vill jag säga att spelet hittils är sjukt kul även fast jag bara har tagit lvl 6 än så länge!

Jag spelar på servern ISA som en Arisen Summoner.

Spelet finns att ladda ner här!

http://en.allods.gpotato.eu/

Det här gameplay footaget togs i closed beta som jag förstår det och dom har ändrat om så att man inte springer lika muppat längre.

Jag hoppas jag ser någon av er ingame! :)

091124123330152_1174879_7.jpg

091124020027347_1174879_8.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gibberlings var ju en väldigt unik ras i alla fall.

Men, som alltid... Vad skiljer det här spelet mot alla andra tusentals F2P-MMORPG som finns?

Vad skiljer WoW mot alla andra Retail game?

Nä men seriöst, vi har haft så många andra trådar om F2P games (exempelvis Silkroad, Maplestory, och även Runes of Magic)

Jag tyckte spelet verkade intressant så jag ville dela med mig av det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skiljer WoW mot alla andra Retail game?

Nä men seriöst, vi har haft så många andra trådar om F2P games (exempelvis Silkroad, Maplestory, och även Runes of Magic)

Jag tyckte spelet verkade intressant så jag ville dela med mig av det!

Visst har vi det, men det blir Crusader-varning över dig när du skapar en tråd om ett MMO som du såg bild på, bara för skapandets skull när du onekligen inte spelat det i större utsträckning (skulle gissa på att du hittade det på kvällen, drog lvl 6 vid midnatt loggade ut och skapade tråden)

Alla trådar som har varit F2PMMO's har ju ändå fått en någolunda stor skara spelare med sig.

Men ställer faktiskt samma fråga som Siana, vad är det som gör detta MMO speciellt? Att det har factions+class är ju långt ifrån unikt och en lvl cap på 40 måste betyda ett helvetes jobbigt lvlande, vilket i min mening inte är något som håller uppe spelarmoralen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...