Jump to content

Dags att ta SJ-problemet i egna händer!


kristoffernolgren
 Share

Recommended Posts

Dags att ta Banverks-problemet i egna händer

Ärade användare av internet. Staten har misslyckats. Banverket kan inte längre erbjuda pålitlig och prisvärd infrastruktur till Sveriges invånare. Ingen klagomur är stor nog för att ta emot all den kritik Sj och banverket fått den senaste tiden. Vi kan inte längre stå och se på.

Jag och en vän har slitit hårt nästan dygnet runt den senaste tiden och kan nu med stolthet presentera http://resihop.nu, en site för samåkning på internet. Du kan lägga upp och hitta resor mellan olika platser. När vi lyckas uppnå ett kritiskt antal användare, kommer vi aldrig mer behöva oroa oss för Sj:s tillkortakommanden. Vi kan skapa en värld där allt bränsle utnyttjas maximalt och där det alltid finns bekväma och billiga resor dit du vill, där varje resa är en möjlighet att träffa nya vänner.

Vill du ha den här världen? Använd resihop! Vi vill inte ha betalt, vi blir bara glada om ni reser ihop.

Kristoffer Nolgren

info@resihop.nu

070 464 97 97

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad konstigt att tågen i södra Sverige inte tål -20 och snö medans våra tåg fungerar hur bra som helst.

Gör dom ju inte, har ju varit grymt många förseningar! Beror inte tågproblemen i södra Sverige mer på snö mer än kyla?

Ser för övrigt inget direkt samband med denna sida och SJ:s förseningar, kunde denna sida inte existerat utan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser för övrigt inget direkt samband med denna sida och SJ:s förseningar, kunde denna sida inte existerat utan?

Klart att den hade kunnat, men det var ett smart drag att introducera den nu, när så många är förbannade på kollektivtrafiken. Sidan kanske har legat uppe sedan länge? Jag har för mig att jag sett något liknande på internet tidigare nämnligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gör dom ju inte, har ju varit grymt många förseningar! Beror inte tågproblemen i södra Sverige mer på snö mer än kyla?

Ser för övrigt inget direkt samband med denna sida och SJ:s förseningar, kunde denna sida inte existerat utan?

Som jag sa "-20 och snö". Kölden har gjort att det blivit isbildningar på växlarna och snön har satt totalstopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis! De är inköpta från Frankrike tror jag. Lite skillnad på klimat :naughty:

Jag hörde något liknande på nyheterna häromveckan, och de sade att tågen var byggda för att klara ett klimat likt det som finns i Frankrike, inte att själva tågen var konstruerade eller designade i Frankrike. Om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...