Jump to content

OS i Vancouver


Umberto
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 182
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag förstog det när jag hörde att det skulle vara kanadensiska domare som ska döma matchen. Men GO USA!

Det verkar ju helt absurt att kanadensiska domare iöht. skulle få döma den matchen - är det sant?

Men för mig så går guldet till USA ändå men jag har aldrig vart med om en sån här spännande final förut.

Åh, vad skönt - nu känner USAs hockeylag sig genast mycket bättre, när de vet att de fick guldet om du hade fått bestämma.

Hah, ursäkta - det ligger mycket hjärta bakom drygheten i andra inlägget. Hoppas du inte tog illa upp.

F.ö., vadan alla dessa antipatier mot Kanada? Att de har slagit oss i två VM-finaler? Att USA låg i underdog-läge? Personligen gladdes jag med Kanada igår, de gjorde sig värda av segern, trots att både USA och Kanada spelade sjukt bra hockey. Shit, vilken fest det måste varit igår kväll i Kanada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju helt absurt att kanadensiska domare iöht. skulle få döma den matchen - är det sant?

Åh, vad skönt - nu känner USAs hockeylag sig genast mycket bättre, när de vet att de fick guldet om du hade fått bestämma.

Hah, ursäkta - det ligger mycket hjärta bakom drygheten i andra inlägget. Hoppas du inte tog illa upp.

F.ö., vadan alla dessa antipatier mot Kanada? Att de har slagit oss i två VM-finaler? Att USA låg i underdog-läge? Personligen gladdes jag med Kanada igår, de gjorde sig värda av segern, trots att både USA och Kanada spelade sjukt bra hockey. Shit, vilken fest det måste varit igår kväll i Kanada.

För mig handlar det om att de får styra så mycket inom hockeyn.

Ta JVM tex. Senast var det väl kanske inte överdrivet men förra året va fruktansvärt. Att en nation får göra så inom en sport utan att folk EGENTLIGEN reagerar på det känns förjävligt.

Sen kan det ju tilläggas att de är jävligt dryga vinnare. Visst visar dom god min igår direkt efter o är ödmjuka osv. Men nästa turnering (VM) kommer det vara dom som är bäst i världen för att dom vann OS och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju helt absurt att kanadensiska domare iöht. skulle få döma den matchen - är det sant?

Åh, vad skönt - nu känner USAs hockeylag sig genast mycket bättre, när de vet att de fick guldet om du hade fått bestämma.

Hah, ursäkta - det ligger mycket hjärta bakom drygheten i andra inlägget. Hoppas du inte tog illa upp.

F.ö., vadan alla dessa antipatier mot Kanada? Att de har slagit oss i två VM-finaler? Att USA låg i underdog-läge? Personligen gladdes jag med Kanada igår, de gjorde sig värda av segern, trots att både USA och Kanada spelade sjukt bra hockey. Shit, vilken fest det måste varit igår kväll i Kanada.

Ja, båda huvuddomarna var kanadensiska.

Jag tror att alla håller på USA av två anledningar:

1. USA var underdogs, precis som du säger. Det är lätt att man tar ställning till det lag som är sämre, för att hjälpa det på vägen så att säga.

2. Kanade är dåliga vinnare och dåliga förlorare och de för ofta väldigt oschysta psykkrig på väg till en eventuell final. Nu under OS verkade det inte vara så otroligt mycket, inte mer än att kanadensarna hade finare omklädningsrum än alla andra. Men under mindre turneringar som inte är lika världsbevakade dyker alla möjliga tilltag som är till för att psyka motståndarna upp, både helt regelrätta och en del som man undrar om det verkligen får gå till på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mig handlar det om att de får styra så mycket inom hockeyn.

Ta JVM tex. Senast var det väl kanske inte överdrivet men förra året va fruktansvärt. Att en nation får göra så inom en sport utan att folk EGENTLIGEN reagerar på det känns förjävligt.

Sen kan det ju tilläggas att de är jävligt dryga vinnare. Visst visar dom god min igår direkt efter o är ödmjuka osv. Men nästa turnering (VM) kommer det vara dom som är bäst i världen för att dom vann OS och så vidare.

Ja, båda huvuddomarna var kanadensiska.

Jag tror att alla håller på USA av två anledningar:

1. USA var underdogs, precis som du säger. Det är lätt att man tar ställning till det lag som är sämre, för att hjälpa det på vägen så att säga.

2. Kanade är dåliga vinnare och dåliga förlorare och de för ofta väldigt oschysta psykkrig på väg till en eventuell final. Nu under OS verkade det inte vara så otroligt mycket, inte mer än att kanadensarna hade finare omklädningsrum än alla andra. Men under mindre turneringar som inte är lika världsbevakade dyker alla möjliga tilltag som är till för att psyka motståndarna upp, både helt regelrätta och en del som man undrar om det verkligen får gå till på det viset.

Alright - tack för insikten, det verkar helt klart ligga en hund begraven någonstans under isen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar ju helt absurt att kanadensiska domare iöht. skulle få döma den matchen - är det sant?

Åh, vad skönt - nu känner USAs hockeylag sig genast mycket bättre, när de vet att de fick guldet om du hade fått bestämma.

Hah, ursäkta - det ligger mycket hjärta bakom drygheten i andra inlägget. Hoppas du inte tog illa upp.

F.ö., vadan alla dessa antipatier mot Kanada? Att de har slagit oss i två VM-finaler? Att USA låg i underdog-läge? Personligen gladdes jag med Kanada igår, de gjorde sig värda av segern, trots att både USA och Kanada spelade sjukt bra hockey. Shit, vilken fest det måste varit igår kväll i Kanada.

Haha nej då jag tog inte illa upp. Problemet är att jag har aldrig gillat Kanada deras spel oschysst spel alla såg ju JVM 2008? Då Kanada körde på Sveriges målvakt X antal inte ens domaren gjorde nåt. Samt tacklingen på Foppa för ett antal år sen om det nu var 2004 eller 2005. Var det under VM 2009 Kanada hade lyx omklädningsrum? Medans andra lag fick byta om i baracker sen fick ta bussen till tränings arenorna? Sen om vi kollar under OS så fick Kanada stort lyxigt hotell rum om det inte var San José rum eller vad det nu var.

Sen har de ju nästan alltid vunnit på fusk då är det bl.a domaren står på deras sidor motståndar laget får då nästan ta alla utvisningar för små saker och lite annat men när Kanada gör värsta crosschekingen på nån spelare inge återgärd av domaren fast dem ser det tydligt utan att bry sig och låter spelet fortsätta. Sen köra på målvakter utan domaren gör ja det finns säkert en massa saker man kan rabbla upp. Och det tragiska är att domarna vågar inte ens döma mot Kanada utan måste va allierad med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...