Jump to content

Behöver hjälp med en fråga om soft air guns.


filipcombat
 Share

Recommended Posts

Tja!

Jag vill köpa en pistol.

Och det är av modellerna colt 1991 och G18c. (Fjäderdrivna)

Vi börjar med Glocken(G18c)

Den skjuter ca 80 m/s.

Den är gjord i bra hård plast.

Mag ca 20 skott.

Och det som är coolt med Glocken är att när man har skjutit klart så fasnar ''sliden'' som på en riktik pistol.(Så man ser när man har skjutit klart oxå)

Colt 1991.

Den skjuter i 70 m/s.

Allt är gjort i metall.

Mag ca 20 skott.

Men på colt pistolen så fasnar den inte som Glocken.

Vilken låter bäst?

Redigerad av filipcombat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 months later...
Och måste man underhålla sitt vapen som att fjädern blir uppnött och man måste köpa en ny. Om man har skjutit en kula går det att återanvända den då?

Då jag lekte med soft air guns (nån modell av Smith & wesson) så behövde jag aldrig göra nån vård.

Men visst kan det hända att man behöver smörja, speciellt om den är av helmetall.

Ja det går att återanvända, om och om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På en manuell billig-pistol finns ingen möjlighet att byta delar på praktiskt vis. Vid dyrare elektriska automatvapen och manuella prickskyttevapen finns den möjligheten, gott om reservdelar.

Men i alla fall så ska inte det vara nödvändigt med att byta grejer, det enda man kan behöva göra är att rensa och smörja pipan med siliconspray. Pajar nånting i en billig-pistol (Hobbex t.ex.) är det förmodligen bara att slänga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Det [Fondprodukter] är inte en riktig airsoftbutik, och de har för det mesta för höga priser."

"Fondprodukter är som caboom och sånna andra skitsidor... Rebrandade grejer till överpris. "

- http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic...672&start=0

---

"Fondprodukter är en skitsida och säljer i princip bara skit - eller halvt ok grejer, med fel namn på. Undvik den sidan! "

- http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic...=9&t=103495

---

"Fondprodukter är skit, och som sagt sjuka överpriser. Undvik till varje pris!"

- http://www.airsoftsverige.com/V6/viewtopic...=8&t=111671

Låter inte så lockande, va?

Det Fondprodukter gör är att köpa in produkter från ett företag som i sin tur köper in produkter, sätter nytt märke på dem och högre pris. Du hittar samma bössor hos vettiga återförsäljare som Vapenbutiken, Airsoftbutiken och Striker Airsoft till lägre priser. Det är stor risk att det batteri och laddare man får med från Fondprodukter är skit, till och med att det inte passar i svenska uttag. För övrigt är tillverkningen av airsoftvapen i Kina nere på noll efter myndigheterna grinade loss. Med andra ord kommer den där M4:an förmodligen inte komma tillbaka till lager på mycket länge. Vill man ha ett vapen inom rimlig tidsperiod i dagens läge är det vapen från de Hong Kong-, Taiwan- och Japan-baserade tillverkarna som gäller.

Som jag skrev tidigare finns G&P-vapen i lager hos Airsoftbutiken, även King Arms finns i lager. Priset är något högre eftersom batteri och laddare måste köpas till. Hör av dig till killarna på Airsoftbutiken så får du all hjälp du behöver. Förutsatt att du är 18 år fyllda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag är ju bara 12 :D : min compoundbåge köpt där var också bara skit det stod att den var på 30 pound men var typ på 15 och tredje gången jag sköt så gick pilhyllan sönder sen gick strängen av och på bågskytteklubben Skellefteå så tyckte dom synd om mig för att jag hade blivit så lurad och dessutom så kostade den 1600. Vilket jvla skit asså!

Redigerad av kezlu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...