Jump to content

Sover du naken?


Wu Zi Mu
 Share

Sover du naken?  

70 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag förstår inte hur man kan ligga med tröja på sig i sängen! Det blir så knöligt! Jag sover vid ett fönster med smått öppen ventil, och jag svettas fast jag inte använder tröja!

Testat att sänka värmen på elementet? Använda ett täcke som inte är lika varmt? Låter ju hyfsat friskt att ligga och svettas varje natt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte hur man kan ligga med tröja på sig i sängen! Det blir så knöligt! Jag sover vid ett fönster med smått öppen ventil, och jag svettas fast jag inte använder tröja!

Jag håller verkligen med dig! Jag har två fönster i mitt rum, och sängen är "mellan" båda.

Sen har jag oftast två täcken, ett tjockare duntäcke och ett jättetunt. Brukar börja med det tjocka täcket, men slutar oftast med att jag sparkar av det och tar det tunnare.

@ Kebab, Henkibojj osv som reagerade på "smutsa ner kalsongerna": Jag menade att det blir så varmt, så det känns ofrsächt att ha på sig samma kalsonger som man sovit med. Så jag kör helt naturell, men det är klart, om jag vet att någon kommer väcka mig, eller någon annan sover i samma rum (förutom flickvännen då) så kör jag med kalsonger. Men aldrig med tshirt, det har jag aldrig haft. Därför jag inte kom på att ta med det i voten. Så nu gör jag det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men aldrig med tshirt, det har jag aldrig haft. Därför jag inte kom på att ta med det i voten. Så nu gör jag det!

Aw, nu har jag redan röstat.

Till de som säger att det blir varmt:

Varierar ju något enormt från hus till hus får ni väl förstå. Här hemma eldar vi med pellets, och ibland kan värmen sjunka en del under natten om pelletspannan stannar eller helt enkelt är inställd på för låg värme. Idag när jag vaknade så var det t e x runt 17 grader, lagom kul att kliva upp utan något på överkroppen då. :D Gåshud på en halv sekund typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aw, nu har jag redan röstat.

Till de som säger att det blir varmt:

Varierar ju något enormt från hus till hus får ni väl förstå. Här hemma eldar vi med pellets, och ibland kan värmen sjunka en del under natten om pelletspannan stannar eller helt enkelt är inställd på för låg värme. Idag när jag vaknade så var det t e x runt 17 grader, lagom kul att kliva upp utan något på överkroppen då. :D Gåshud på en halv sekund typ.

I vårat hus blir det också väldans kallt, speciellt i min säng då jag ligger med sängen längs med en yttervägg och fönster.

Ändå sover jag alltid i bara kalsonger och jag har inget täcke i mitt örngott heller, så jag har bara ett tunt lager med tyg på mig. :P

Visserligen hackar jag nästan tänder när jag vaknar, men som viking är det inga problem alls att stå ut med det, tvärtom så hjälper det mig att komma upp ur sängen på morgonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aw, nu har jag redan röstat.

Till de som säger att det blir varmt:

Varierar ju något enormt från hus till hus får ni väl förstå. Här hemma eldar vi med pellets, och ibland kan värmen sjunka en del under natten om pelletspannan stannar eller helt enkelt är inställd på för låg värme. Idag när jag vaknade så var det t e x runt 17 grader, lagom kul att kliva upp utan något på överkroppen då. :D Gåshud på en halv sekund typ.

Men jag är ganska varm av mig annars, så det beror ju på ens normala kroppstemperatur också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aw, nu har jag redan röstat.

Till de som säger att det blir varmt:

Varierar ju något enormt från hus till hus får ni väl förstå. Här hemma eldar vi med pellets, och ibland kan värmen sjunka en del under natten om pelletspannan stannar eller helt enkelt är inställd på för låg värme. Idag när jag vaknade så var det t e x runt 17 grader, lagom kul att kliva upp utan något på överkroppen då. :D Gåshud på en halv sekund typ.

runt 15°C vinterhalvåret och 18-20°C sommarhalvåret på mitt rum i källaren och jag sover aldrig i mer än kalsonger om jag inte näckar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fyfan, antingen lär du hacka sönder på morgnarna eller så är du väldigt varm av dig.

Det är sjukt mysigt att vakna på morgonen och frysa utav bara helvete. Eller, själva frysandet är inte mysigt, men när man drar ett varmt duntäcke över sig för att värma sig. Då står jag gärna ut med att frysa över natten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...