Jump to content

Söker gammalt spel


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag har haft det här spelet på hjärnan i många år nu och jag börjar förlora hoppet om att få reda på vad det var för något. Det var ett FPS-spel vi hade på min fars dator (windows 95) och det kunde inte spelas på vår gamla 386:a.

Det liknade SiN:

men var med sämre grafik (som jag minns det) fast bättre än Doom:

doom1_1149741_1.jpg

Den bästa ledtråden jag kan ge är att tidigt i spelet, troligen första banan, är man vid ett bankkvarter/sjukhusområde (både och?) omringat av en massa polisbilar. Man springer utomhus men det fanns hus att gå in i, med flera våningar till och med. Det fanns gisslan man skulle rädda (eller åtminstone låta bli att skjuta) och så fanns det givetvis skurkar att skjuta. Mycket mer än så kan jag inte bidra med, jag var nog för liten.

Är det nån som har en aning om vad jag pratar om? :naughty:

Titeln var kort, har jag för mig, men det är inte säkert. Typ "Thief" eller "Police" eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

påtal om gamla fps spel, ja drömde om 2 av mina favorit från barndomen :D

ett där man kunde kasta dynamiter (EDIT: STUBINTRÅDEN BRANN PÅ DYNAMITERNA!), och på en bana var man på ett tivoli, och allt man dödade var monster. Det var jätte läskigt ibland.

och så drömde jag om det här

aycjzjudsd_1149840_0.jpg

shadow warrior :D

måste posta en till bild I FUCKING LOVE THIS GAME!

sw0729_1149840_1.jpg

åh nu tänker jag på banan där det fanns en kanin farm, där jag massakerade kaniner,

så knullade dom och gjorde fler som jag massakerade :naughty:

tror också man kunde hugga huvudet av folk i det, och klyva dom på midjan :D

så minns jag att man kunde kasta shurikens.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft det här spelet på hjärnan i många år nu och jag börjar förlora hoppet om att få reda på vad det var för något. Det var ett FPS-spel vi hade på min fars dator (windows 95) och det kunde inte spelas på vår gamla 386:a.

Det liknade SiN:

men var med sämre grafik (som jag minns det) fast bättre än Doom:

Den bästa ledtråden jag kan ge är att tidigt i spelet, troligen första banan, är man vid ett bankkvarter/sjukhusområde (både och?) omringat av en massa polisbilar. Man springer utomhus men det fanns hus att gå in i, med flera våningar till och med. Det fanns gisslan man skulle rädda (eller åtminstone låta bli att skjuta) och så fanns det givetvis skurkar att skjuta. Mycket mer än så kan jag inte bidra med, jag var nog för liten.

Är det nån som har en aning om vad jag pratar om? :naughty:

Titeln var kort, har jag för mig, men det är inte säkert. Typ "Thief" eller "Police" eller liknande.

Beskrivningen får det att låta som extremt mycket som Sin. Fast, nu när jag tänker efter. Det låter även lite som första Soldier of Fortune, fast den gissningen går åt helvete direkt iom det du skrev i början.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Deus ex ser alldeles för nytt ut, likaså SWAT (troligen). Det här spelet måste vara från 97-99, om det inte var före sin tid och släppt typ 95-96 eller nåt. Grafiken är sämre än SiN men bättre än Doom, om det inte framgick tydligt. Duke Nukem 3D-grafik är inte en helt fel jämförelse.

Jag tror inte man spelade i "lag" som man gör i SWAT och Rainbow Six; det var mest sannolikt en ensam shooter. Det var samtida med Carmageddon och Twisted Metal 2, är jag rätt säker på. Möjligen att spelet ifråga är tidigare än dem, men inte med mycket.

Sjukhusledtråden är den bästa jag har, plus att det KANSKE regnade på första banan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske är det Die Hard?

Die Hard is a third-person shooter. The player battles terrorists and rescues hostages in Nakatomi Plaza, the setting of the film.

You move through the Nakatomi Plaza building, with the camera presenting everything isometrically. Your job is to free the hostages and blow away the terrorists. Along the way you pick up armor and weapons.

Mer om spelet i form av en recension.

Annars kan du söka på fler spel här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...