Jump to content

Styrs världen utav Illuminati?


momo
 Share

Recommended Posts

Kan en organisation som Illuminati avskaffa regeringar när det passar dem? Och är hela världen egentligen en enda stor konspiration som just Illuminati står bakom?

post-5857-1262121369_thumb.jpg

På en amerikansk dollar finns MDCCLXXVI inristat i botten av pyramiden vilket betyder 1776, året då Illuminatiordern grundades men också det år då USA utropades. Pyramiden står för konspirationen för inrättandet av en världsregering. Det allseende ögat symboliserar den hemliga polisgrupp, som grundaren av Illuminati kallade för de smygande bröderna.

Än idag påstås det att många av världens mäktigaste människor är medlemmar i Illuminati och att de kontrollerar regeringar och styrande organ världen över.

De mest kontroversiella målen som Illuminati sägs ha är att avskaffa regeringar, religionen och privat ägande. De vill istället ha en världsregering.

Så här började det

Illuminati grundades 1776 av Adam Weishaupt. Organisationen var mycket hemlig och endast ett fåtal utvalda medlemmar visste om det egentliga syftet med Illuminatiordern. Det officiella syftet var att främja förståndsupplysning, sedlighet och politisk frihet men det verkliga syftet var att avskaffa alla befintliga regeringar och skapa en enda världsregering som skulle styra världen

Mycket av grundpelarna i Illuminatiordern hade Weishaupt hämtat från Frimurarna. För att utöka medlemsantalet inledde dessa två organisationer ett samarbete och många illuminater var även medlemmar i Frimurarna. Främst fick Illuminatiordern medlemmar via universitet och då Adolf von Knigge blev medlem bredde de ut sig och hade verksamheter i flera länder i Europa och kända profiler inom litteratur och politik värvades som medlemmar. Genom samarbetet med Frimurarna fick Illuminati tillgång till tre miljoner potentiella medlemmar. I orden fanns medlemmar av olika grader beroende på hur långt i utvecklingen man kommit.

Eftersom Weishaupt förmodade att regeringen inte skulle samtycka med Illuminatiorderns upprorstankar om att avsätta alla regeringar, var det viktigt att hemlighålla så mycket som möjligt av verksamheten men små hemligheter tycks ha läckt ut och fortfarande kan man höra rykten och mystiska historier om vad ordern egentligen gjorde och om den fortfarande existerar trots att den förbjöds 1785 och upplöstes officiellt 1790. Illuminati påstås ha legat bakom både franska och ryska revolutionen.

På den här sidan kan ni se på videos, och det finns även ett forum som kan förklara allt om Illuminati: Wakeupproject.com

Vet du något mer om Illuminati?

EDIT:

Innan ni säger något, snälla kolla på alla videos som finnns på wakeupproject.com (The Arrivals) sen kan ni börja snacka.

Redigerad av momo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det finns väl teorier att Illuminati redan från början skulle haft som mål att infiltrera Frimurarna och därigenom driva sin agenda. Frimurarna finns ju kvar än idag och har väldigt många anhängare. Sedan har vi ju det där med att de skulle ligga bakom revolutionerna och bolsjevismen, samma teori finns om judarna. Fast det är klart att det finns krafter som tjänar på krig och konflikt där det kan säljas vapen och andra godsaker. Orkar inte gå in på detaljer då jag är dåligt påläst i frågan men släng gärna upp lite händelser och bevis som stödjer tesen.

Klart är ju att vi går mot en globaliserad värld med allt vad det innebär. De flesta vet nog vad jag tycker om det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker sånt här är fruktansvärt intressant, med ord och rörelser. Ofta i samband med religion - är dock alldeles för opåläst vad det gäller Illuminati, men tack för att du gav enkel läsningen och sevärda länkar. Så jag ställer mig neutral till frågan, återkommer när jag vet mer. Tror definitivt på högre makter, vilket också ofta är bakgrunden till konspirationer och teorier om vad som styr vad etc.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker sånt här är fruktansvärt intressant, med ord och rörelser. Ofta i samband med religion - är dock alldeles för opåläst vad det gäller Illuminati, men tack för att du gav enkel läsningen och sevärda länkar. Så jag ställer mig neutral till frågan, återkommer när jag vet mer. Tror definitivt på högre makter, vilket också ofta är bakgrunden till konspirationer och teorier om vad som styr vad etc.

Fin quote där. :rolleyes:

Illuminati vet jag inte, men Bilderberg-gruppen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är orealistiskt på så många nivåer att det inte är värt att börja lista upp det. Konspirationsteorierna är vår tids motsvarighet till religionen, dvs rent hittepå. Människans hjärna är en fantastisk sak men det är tyvärr inte hos alla som den står helt rätt till och snöbollseffekten är i full gång. Lägg till på det att vi älskar att se mönster i saker och ting och är oerhört lättmanipulerade, gör att modern tids möjlighet till global kommunikation gör att sådant här kan frodas.

Fast det du beskriver är trots allt ett ganska platt tänkande. Om du är med på vad jag menar. Alltså, du kan ju faktiskt inte ha en aning om (för att ta ett patetiskt exempel) att Jesus inte kunde gå på vatten.

Jag lever mitt liv, men ibland funderar jag på vad fan som är meningen. Och ofta blir jag ganska snurrig i huvudet av att tänka på det, men en sak som har slagit mig är att världen är sjuk på många sätt och sällan kommer jag på vetenskapliga förklaringar, och då handlar det mer om filosofi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som läst "Angels & Demons"? :)

Ja, helt ok bok men en påhittad historia, precis som Da Vinci-koden. Och ja Sniper är bra ute med Bilderberg-gruppen; vi har ju Europeiska Unionen, NAFTA och dylika överstatligheter som kan liknas med De Upplystas mål.

Förövrigt anser jag att Illuminati ska betraktas som ett begrepp och inte en hemlig grupp då det är massa olika faktorer som spelar in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är orealistiskt på så många nivåer att det inte är värt att börja lista upp det. Konspirationsteorierna är vår tids motsvarighet till religionen, dvs rent hittepå. Människans hjärna är en fantastisk sak men det är tyvärr inte hos alla som den står helt rätt till och snöbollseffekten är i full gång. Lägg till på det att vi älskar att se mönster i saker och ting och är oerhört lättmanipulerade, gör att modern tids möjlighet till global kommunikation gör att sådant här kan frodas.

Som sagt, studera lite innan du säger något :)

här är en video som jag hittade på youtube, förklarar lite mera om illuminati och om michael jacksons död :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=sJi2HaJf1VI

Redigerad av momo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, helt ok bok men en påhittad historia, precis som Da Vinci-koden. Och ja Sniper är bra ute med Bilderberg-gruppen; vi har ju Europeiska Unionen, NAFTA och dylika överstatligheter som kan liknas med De Upplystas mål.

Förövrigt anser jag att Illuminati ska betraktas som ett begrepp och inte en hemlig grupp då det är massa olika faktorer som spelar in.

Skillnaden mellan Bilderberg och EU, NAFTA etc. är att B är en helt stängd grupp där det aldrig läcker information och pressen inte kan nå in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, studera lite innan du säger något :)

här är en video som jag hittade på youtube, förklarar lite mera om illuminati och om michael jacksons död :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=sJi2HaJf1VI

Tänkte på den länken när jag skulle skriva men avstod då det är mycket "flum". Men jag tror att musik påverkar hjärnan helt klart i någon form av psykologi. Läste även i tråden "Hur ser världen ut år 2060?" om nanoteknik och tankarna går direkt till Metal Gear Solid där det används som sinnes- och DNA-ändrande teknik för soldater och "övermänniskor". Sedan har vi ju små microchips (RFID) som kan installeras i kroppen/huvudet som är direkt utnyttjande av människor. Alternativt kan teknologin bli så framstående att man kan ändra sinnet och helt radera det "dåliga" i människans natur.

Skillnaden mellan Bilderberg och EU, NAFTA etc. är att B är en helt stängd grupp där det aldrig läcker information och pressen inte kan nå in.

Givetvis men det finns kopplingar mellan den nya EU-presidenten (samt de som förlorade "valet"...) och Bilderberg. I think they're up to no good.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis men det finns kopplingar mellan den nya EU-presidenten (samt de som förlorade "valet"...) och Bilderberg. I think they're up to no good.

Detta?

European Union

In a European Parliament session in Brussels, Mario Borghezio, an Italian member of European Parliament, questioned the nominations of Bilderberg and Trilateral attendees for the posts of EU President and EU foreign minister.

In 2009 the group had a dinner meeting at Castle of the Valley of the Duchess in Brussels, in the 12th of November, with the participation of Herman Van Rompuy, who later became the President of the European Council. The newspaper De Tijd (and several others afterwards) reported that, at this meeting, Van Rompuy showed support for a European green tax: "Van Rompuy told the elite club that the European government leaders are increasingly becoming proponents of Europe tapping off green income, so that the contributions of member states to the EU can be decreased."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, eller något. Är inte så jätteinsatt men tycker det är intressant. Flera svenska politiker har ju dessutom besökt Bilderbergmöten.

Yes.

Carl Bildt (Ottawa, juni 2006, speciellt inbjuden), 2008)

Anders Borg (2007)

Jacob Wallenberg (Ottawa, juni 2006) (2008)

Marcus Wallenberg

Maud Olofsson (2008)

Mona Sahlin (1996) (inbjuden av Percy Barnevik)

Percy Barnevik (1996, 1997, 2001) (Medlem)

Tom Johnstone (2008)

Torbjörn Fälldin (1978), Statsminister 1976-1978

Pehr G. Gyllenhammar (198x)

Fredrik Reinfeldt (Ottawa, juni 2006, inbjuden av Jacob Wallenberg)

Hans Stråberg (Ottawa, juni 2006, inbjuden av Jacob Wallenberg)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte på den länken när jag skulle skriva men avstod då det är mycket "flum". Men jag tror att musik påverkar hjärnan helt klart i någon form av psykologi. Läste även i tråden "Hur ser världen ut år 2060?" om nanoteknik och tankarna går direkt till Metal Gear Solid där det används som sinnes- och DNA-ändrande teknik för soldater och "övermänniskor". Sedan har vi ju små microchips (RFID) som kan installeras i kroppen/huvudet som är direkt utnyttjande av människor. Alternativt kan teknologin bli så framstående att man kan ändra sinnet och helt radera det "dåliga" i människans natur.

Hela den här illuminati går ut på "mind control". Det finns överallt, från tecknade filmer till musik osv.

Här är en intressant grej som jag hittade.

Vad tror ni om detta?

om ni inte visste så är "Illuminati" satanister, på pyramiden finns det ett öga, som tros vara guden Horus's (satan), inom islam kallas han Dajjal och inom kristendomen Anti-krist.

Kolla på den här, riktigt intressant video som förklarar lite mera.

http://wakeupproject.com/VList.asp?Series=1&Video=129

Redigerad av momo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om så vore fallet skulle Prins Charles mer ses som Anti-Christ / Dajjal av muslimer och kristna. Jag tror inte på de religiösa tolkningarna av detta men jag kan inte säga att det är fel, för det har jag ingen aning om.

Ja, hela mind-control grejen är jävligt läskig faktiskt. Man vet aldrig vad framtiden kommer leda till...

Tillägg: Såg inte din edit :)

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, studera lite innan du säger något :)

här är en video som jag hittade på youtube, förklarar lite mera om illuminati och om michael jacksons död :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=sJi2HaJf1VI

Måste man "studera och läsa på" genom att kolla på konspirationsteori-filmer på Youtube innan man kan uttala sig?

Att låtar som spelar baklänges och blir satanistiska mantran är inplanterade av Illuminati är ogrundat nonsens, de försöker ju inte ens bevisa det?

DÄREMOT så tror jag det förekommer en del korruption demokratiska i-länder världen över när hemliga ordnar har möten. Jag skulle vara extremt skeptisk mot en politiker som är med i exempelvis Frimurarna, och det finns nog rätt gott om dem även i Sverige.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste man "studera och läsa på" genom att kolla på konspirationsteori-filmer på Youtube innan man kan uttala sig?

Att låtar som spelar baklänges och blir satanistiska mantran är inplanterade av Illuminati är ogrundat nonsens, de försöker ju inte ens bevisa det?

DÄREMOT så tror jag det förekommer en del korruption demokratiska i-länder världen över när hemliga ordnar har möten. Jag skulle vara extremt skeptisk mot en politiker som är med i exempelvis Frimurarna, och det finns nog rätt gott om dem.

Jag håller med om youtubekällorna.

Det andra är jag övertygad om. Frimurare finns överallt och det är folk man kan se på TV, i Riksdagen eller på gatan. Lasse Berghagen är ju med exempelvis och hur läskig är inte han? :)

Nej men att de sitter på höga och kommersiella platser i världen är det knappast någon tvekan om.

"Kliar du min rygg, kliar jag din"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...