Jump to content

Jultema 2009


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Jag stör mig så oerhört på att man inte riktigt vet vilka trådar som det senast blev postat i, vilka som är olästa, vilka som jag har postat i. :)

Det är nog något jag också stör mig lite på... men det är ju JULTEMA så det gör inget :D

INTE ALLS för man kan visst se det :rolleyes:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WTF IS THAT?

Jag brukar inte läsa i trådar som inte intresserar mig, och oftast är det just såna som är last unread!

ALLA trådar du läser i har en post som du inte läst i. Så vida du inte bara sitter och läser i gamla trådar som inte används längre.

I alla fall, till vänster om varje trådnamn, och till höger om ikonen som visar om det finns nya posts eller inte finns den där orange lilla boxen som pixie visade. Klickar du på den så kommer du till den första posten som du inte har läst ännu. Sedan är det bara att läsa därifrån och framåt.

Väldigt praktiskt om man är borta länge och det har hunnit bli många sidor med posts, för det är jobbigt att gå baklänges från sista sidan.

Hur gör du nu förresten? Klickar du på sista sidan i tråden, sedan kollar du om du hunnit läsa den översta posten än. Sedan scrollar du ned tills du kommer till en post du inte känner igen?

Hur ofta missar du inläggen längst ner på näst sista sidan när det alldeles precis blivit en ny sida i tråden? Allt sådant slipper du med den enkla, men ack så bekväma, lilla knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ALLA trådar du läser i har en post som du inte läst i. Så vida du inte bara sitter och läser i gamla trådar som inte används längre.

I alla fall, till vänster om varje trådnamn, och till höger om ikonen som visar om det finns nya posts eller inte finns den där orange lilla boxen som pixie visade. Klickar du på den så kommer du till den första posten som du inte har läst ännu. Sedan är det bara att läsa därifrån och framåt.

Väldigt praktiskt om man är borta länge och det har hunnit bli många sidor med posts, för det är jobbigt att gå baklänges från sista sidan.

Hur gör du nu förresten? Klickar du på sista sidan i tråden, sedan kollar du om du hunnit läsa den översta posten än. Sedan scrollar du ned tills du kommer till en post du inte känner igen?

Hur ofta missar du inläggen längst ner på näst sista sidan när det alldeles precis blivit en ny sida i tråden? Allt sådant slipper du med den enkla, men ack så bekväma, lilla knappen.

Hade inte klarat av forumlivet utan danna underbara knapp :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ALLA trådar du läser i har en post som du inte läst i. Så vida du inte bara sitter och läser i gamla trådar som inte används längre.

I alla fall, till vänster om varje trådnamn, och till höger om ikonen som visar om det finns nya posts eller inte finns den där orange lilla boxen som pixie visade. Klickar du på den så kommer du till den första posten som du inte har läst ännu. Sedan är det bara att läsa därifrån och framåt.

Väldigt praktiskt om man är borta länge och det har hunnit bli många sidor med posts, för det är jobbigt att gå baklänges från sista sidan.

Hur gör du nu förresten? Klickar du på sista sidan i tråden, sedan kollar du om du hunnit läsa den översta posten än. Sedan scrollar du ned tills du kommer till en post du inte känner igen?

Hur ofta missar du inläggen längst ner på näst sista sidan när det alldeles precis blivit en ny sida i tråden? Allt sådant slipper du med den enkla, men ack så bekväma, lilla knappen.

Hahaha, jag har aldrig använt den knappen! Visste inte om dess existens.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehum..

Man kan inte quota flera poster och sen klicka på reply. Quoterna hänger inte med in i posten. :D

Nä jag vet, man får köra på repondre och kopiera, sedan köra på repondre på nästa inlägg och klippa ihop båda osv.

Svinjobbigt, fixa multiquote Hultenius. :)

Hahaha, jag har aldrig använt den knappen! Visste inte om dess existens.

Herre jösses, och du är ändå en rutinerad användare. :P

Inte så konstigt att många sista posts precis innan en ny sida blir missade om alla sajtare surfar så primitivt.

Samma här, men nu när jag vet om den så provade jag.

Men nä, skiter nog i det i fortsättningen. :P

Varför använda ett besvärligare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä jag vet, man får köra på repondre och kopiera, sedan köra på repondre på nästa inlägg och klippa ihop båda osv.

Svinjobbigt, fixa multiquote Hultenius. :P

Herre jösses, och du är ändå en rutinerad användare. :)

Inte så konstigt att många sista posts precis innan en ny sida blir missade om alla sajtare surfar så primitivt.

Varför använda ett besvärligare sätt?

Jag är van nu och jag har försökt på "ert" sätt men jag kan inte, slutar med att jag gör på mitt sätt ändå. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herre jösses, och du är ändå en rutinerad användare. :D

Inte så konstigt att många sista posts precis innan en ny sida blir missade om alla sajtare surfar så primitivt.

Haha! Nä men jag går alltid tillbaka en sida och kollar där också såklart, så jag missar inget. Kommer inte heller byta, jag trivs såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! Nä men jag går alltid tillbaka en sida och kollar där också såklart, så jag missar inget. Kommer inte heller byta, jag trivs såhär.

Nej men alltså, jag glömmer bort att göra på det sättet och sen blir det bara, "Ääh, jag gör som jag alltid gjort."

:D

Bara ni börjar använda knappen ska ni se att det är sjukt lätt, inte ett bekymmer i värden om att man missar en post (okej, ibland måste man skrolla upp en post)

Helt klart att ni måste börja använda den!

BTW, multquote fungerar ibland, fick försöka 3ggr för att det skulle fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wall of text

Dude, jag var ironisk när det gällde knappen. Jag vet att den finns men jag använder den inte. Jag vill inte gå in i spelforumet och läsa posterna i WoW tråden när jag inte har nått intresse till den tråden eller spelet alls.

Därför går jag istället in på forumet och kollar vad det har skrivit i för trådar, exempelvis Team Fortress 2 tråden då den är mer intressant för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dude, jag var ironisk när det gällde knappen. Jag vet att den finns men jag använder den inte. Jag vill inte gå in i spelforumet och läsa posterna i WoW tråden när jag inte har nått intresse till den tråden eller spelet alls.

Därför går jag istället in på forumet och kollar vad det har skrivit i för trådar, exempelvis Team Fortress 2 tråden då den är mer intressant för mig.

Varför skulle du behöva läsa wow tråden om du inte vill pga den lilla knappen?!? Den lilla knappen gör ju också så att man ser OM det finns nya posts. Vill man inte läsa en tråd klickar men ju inte på knappen, simple as that?!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...