Jump to content

Borsta tänderna


L_Voll
 Share

borsta tänderna  

59 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varmvatten.

Kallvatten på sommaren då det ändå är så varmt.

...skölja munnen med alltså. Jag bryr mig inte om jag tar varmt eller kallt på själva borsten.

Man ska inte skölja munnen med vatten efter att ha borstat tänderna. :)

Btw, när jag tänker efter så tror jag nog att jag förut sköljde i tandborsten i kallvatten. Undrar vad som fick mig att byta. :) Ska testa kallvatten ikväll tror jag. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag provade, och... Tja, det var helt okej.

Jag ska också prova, glömmer bort det hela tiden. Det är ju faktiskt ett test som kan förändra mitt liv.

Kör alltid på kallvatten. När jag var mindre och blev törstig efter tandkrämen brukade jag efter borstning även ha tandborsten under det rinnande kallvattnet ett tag - utan tandkräm på - och sen suga ur det. :(

Haha han bara läsa till ordet törstig innan jag fick upp en bild av att jag sög på tandborsten när jag var mindre. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
Man ska inte skölja munnen med vatten efter att ha borstat tänderna. :unsure:

Det beror ju helt på, så som jag har fattat det.

Om man gör som mig, efter varje tandborstning använder... Vafan heter det, skit samma, en sån där grön flaska, munsköljningsmedel, som är görstarkt så det nästan gör ont. Det står på förpackningen att man ska skölja ur munnen efter att man har borstat, sedan använda detta!

Vote: Varmvatten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju helt på, så som jag har fattat det.

Om man gör som mig, efter varje tandborstning använder... Vafan heter det, skit samma, en sån där grön flaska, munsköljningsmedel, som är görstarkt så det nästan gör ont. Det står på förpackningen att man ska skölja ur munnen efter att man har borstat, sedan använda detta!

Vote: Varmvatten.

Listerine.

Vilket innehåller sprit. Och sprit torkar ut munnen. Så om man använder det för ofta så finns risken att man torkar ut munnen, vilket leder till ännu värre andedräkt. Du har säkert vaknat en morgon helt torr i munnen, så du vet nog effekten.

Låter nog värre än det är, men tänkte bara lägga till :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Listerine.

Vilket innehåller sprit. Och sprit torkar ut munnen. Så om man använder det för ofta så finns risken att man torkar ut munnen, vilket leder till ännu värre andedräkt. Du har säkert vaknat en morgon helt torr i munnen, så du vet nog effekten.

Låter nog värre än det är, men tänkte bara lägga till :unsure:

Hur kan man använda det för ofta? Borstar du tänderna morgon och kväll använder du listerine två gånger om dagen.

Listerine har även studier på att det stimulerar salivkörtlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan man använda det för ofta? Borstar du tänderna morgon och kväll använder du listerine två gånger om dagen.

Listerine har även studier på att det stimulerar salivkörtlarna.

Jag känner folk som borstar tänderna efter att dem ätit något.

Och man bör äta 5-6 gånger om dagen. Så det går att använda för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...