Jump to content

Borsta tänderna


L_Voll
 Share

borsta tänderna  

59 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag känner folk som borstar tänderna efter att dem ätit något.

Och man bör äta 5-6 gånger om dagen. Så det går att använda för ofta.

Då är ju problemet att man borstar tänderna för ofta och inte att man använder listerine. Jag kan tänka mig att tandköttet blir härligt sönderborstat efter ett tag om man gör det 6 gånger om dagen f.ö, det är inte särskilt bra... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Listerine.

Vilket innehåller sprit. Och sprit torkar ut munnen. Så om man använder det för ofta så finns risken att man torkar ut munnen, vilket leder till ännu värre andedräkt. Du har säkert vaknat en morgon helt torr i munnen, så du vet nog effekten.

Låter nog värre än det är, men tänkte bara lägga till :)

Där kom det! Tack :)

Det hade jag inte en aning om, men som DrStupid skrev så tror jag det beror på att de borstar för ofta isf. Min Tandläkare rekommenderade det för övrigt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag känner folk som borstar tänderna efter att dem ätit något.

Och man bör äta 5-6 gånger om dagen. Så det går att använda för ofta.

När jag kollade PLUS(SVT) senast pratades det om just tandborstning, inom ~1 timme (tror jag det var) efter att man ätit någonting bör man inte borsta tänderna. Skölja ur munnen med vatten rekommenderades!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...