Jump to content

Men OLD!


Vice.
 Share

Recommended Posts

Den här jäkla filmen var ju all over internet för några år sen, jag fattar inte varför.

Well, jag har då aldrig sett den och ärligt talat såg jag bara 20s nu (iofs är jag ganska oinsatt i och ganska ointresserad av HP).

Min samlade kunskap om Harry Potter

Av Sir Umberto XVI

[skrivet utan google- eller wikihjälp]

Harry Potter-böckerna skrevs av den brittiska författarinnan J.K. Rowling. Jag tror J:et står för Joan, Joanne eller Jeanne eller något i den stilen. K:et har jag ingen aning om... Karen kanske? Anyways, JK var ganska fattig och kläckte idén om HP när hon satt på tåget på väg till jobbet. Böckerna blev snabbt populära och Rowling blev miljonär och OBE. Det finns sex böcker om Harry Potter, tre av dem heter "Filosofernas sten", "Fenixorden" och "Halvblodsprinsen". Den första boken kom gissningsvis 1997. Harry bor under en trappa hos sin morbror. Han studerar vid internatskolan Hogwarts, det är en skola för ungar med magiska förmågor. Man tar sig till skolan med ett magiskt tåg från London. Skolans rektor heter kanske Voldemort. Voldemort är iaf THE BIG BAD FUCKING EVIL i bokserien och han försöker hela tiden ta livet av Potter (varför är det ingen som vet); jag är ganska säker på att V saknar hår och klär sig i svart. Han påminner lite om den där emperor-snubben i Star Wars. På skolan finns olika "hus" och ett av dessa heter Ravenclaw. Varje hus har ett spöke och ett av dessa spöken spelas av John Cleese i någon av filmerna. En populär sport på skolan är Quidditch som spelas på flygande kvastar i femmannalag. Harry har en (flick?)vän som heter något i stil med Herome eller Heroimie. Det finns en gay-lärare på skolan som heter Dumbledore (bergsäker på detta). Det har gjorts, hmm, tre(?) filmer baserade på böckerna med Daniel Radcliffe i huvudrollen som HP. En drake är med i någon av filmerna.

Det är allt jag vet om HP!

Amen.

Tråduppslag: Berätta vad man vet om ämnen man inte vet så mycket om. :yes:

Denna är roligare tycker jag...

Och denna tycker jag... :rolleyes:

----

T:

The Wire with a laugh track.

http://www.youtube.com/watch?v=WDIi0dzmvpE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min samlade kunskap om Harry Potter

Av Sir Umberto XVI

[skrivet utan google- eller wikihjälp]

Tråduppslag: Berätta vad man vet om ämnen man inte vet så mycket om. :yes:

Haha! :rolleyes:

Rättelse:

Harry Potter-böckerna skrevs av den brittiska författarinnan J.K. Rowling. Jag tror J:et står för Joan, Joanne eller Jeanne eller något i den stilen. K:et har jag ingen aning om... Karen kanske? Kathleen. Anyways, JK var ganska fattig och kläckte idén om HP när hon satt på tåget på väg till jobbet. Böckerna blev snabbt populära väl när hon fick dem publicerade, det var nämligen väldigt många bokförlag som nobbade idén tills Bloomsbury, ett litet skitbolag, accepterade idén och blev bajsmegasupermiljardärer på kuppen. och Rowling blev miljonär och OBE. Det finns sju böcker om Harry Potter, tre av dem heter "De vises sten, på engelska The Philosopher's Stone eller amerikanska The Sourcerer's Stone", "Fenixorden" och "Halvblodsprinsen". Den första boken kom gissningsvis 1999. Harry bor under en trappa hos sin morbror. Han studerar vid internatskolan Hogwarts, det är en skola för ungar med magiska förmågor. Man tar sig till skolan med ett magiskt tåg från London. Skolans rektor heter kanske Voldemort Dumbledore, ffs, och han är typ som Gandalf dvs all-powerful och lite mystisk men summa summarum the Goodest Guy Of Them All. Voldemort är iaf THE BIG BAD FUCKING EVIL i bokserien och han försöker hela tiden ta livet av Potter eftersom en profetia har sagt att den ena till slut måste döda den andra, för ingen av dem kan leva medan den andre gör det (varför är det ingen som vet) ; jag är ganska säker på att V saknar hår och klär sig i svart. Han påminner lite om den där emperor-snubben i Star Wars. På skolan finns olika "hus" och ett av dessa heter Ravenclaw resten heter Gryffindor (för Good Guys, dvs Harry mfl), Slytherin (för bad guys, dvs alla från Voldemorts ätt och diverse fulingar), samt Hufflepuff. Varje hus har ett spöke (spökena gick själva på skolan nån gång i tiden och fastän de egentligen en gång i tiden tilldelades ett hus precis som alla elever, har huset ingen "tilldelning" av spöken) och ett av dessa spöken spelas av John Cleese i delar av alla filmerna. En populär sport på skolan är Quidditch som spelas på flygande kvastar i sjumannalag. Harry har en (flick?)vän som heter något i stil med Herome eller Heroimie eller Hermione. Det finns en god rektor på skolan som heter Dumbledore (bergsäker på detta). Det har gjorts, hmm, sex filmer baserade på böckerna med Daniel Radcliffe i huvudrollen som HP. En drake är med i minst två av filmerna.

Det är allt jag vet om HP!

Amen.

<_<

HP har många inslag av både Bibeln och Sagan Om Ringen, och fastän filmerna ibland suger hästpung så är bokserien helt klart läsvärd. Börja med ettan (Vises sten/Philosopher's Stone) vetja, du kan läsa ut den på två-tre kvällar.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och denna tycker jag... :D

Fy fan vad pinsamt, hoppades att ingen hittade dom gamla klippen. Riktigt gnällig pissröst, tycker själv att jag har utvecklats sen dess. Är otroligt uppenbart att jag improviserade hela texten också.

Måste lägga in samma låt, med annan text, som jag gjorde i födelsedagspresent till min syster som flyttat till Norge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fan vad pinsamt, hoppades att ingen hittade dom gamla klippen. Riktigt gnällig pissröst, tycker själv att jag har utvecklats sen dess. Är otroligt uppenbart att jag improviserade hela texten också.

Måste lägga in samma låt, med annan text, som jag gjorde i födelsedagspresent till min syster som flyttat till Norge.

Du är fan skitgrym.

Respekt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha! :lol:

Rättelse:

:)

HP har många inslag av både Bibeln och Sagan Om Ringen, och fastän filmerna ibland suger hästpung så är bokserien helt klart läsvärd. Börja med ettan (Vises sten/Philosopher's Stone) vetja, du kan läsa ut den på två-tre kvällar.

Se där ja, man lär sig något nytt varje dag! MEN den där Dumbledore ÄR ju gay! I knew it! :D

The one and only, Weener. :)

Umberto: Läs Harry Potter FFS! :D

NO U! :angry:

Jag har faktiskt TÄNKT läsa dem men jag har mina anledningar till att inte göra det:

1) Känns som att jag är lite för gammal för de böckerna, jag är trots allt 14.

2) Jag är rädd för att bli så begeistrad i bokserien att jag börjar klä ut mig till uuh... "Hermione" och gå på Harry-Potter-konvent och övernatta utanför bokhandlar och allt det där.

3) Min religion, snake handling, tillåter inte att man läser svartkonstböcker.

Fy fan vad pinsamt, hoppades att ingen hittade dom gamla klippen. Riktigt gnällig pissröst, tycker själv att jag har utvecklats sen dess. Är otroligt uppenbart att jag improviserade hela texten också.

Måste lägga in samma låt, med annan text, som jag gjorde i födelsedagspresent till min syster som flyttat till Norge.

Asch, det finns verkligen ingen anledning till att tycka att låten är pinsam; ytterst få här hade klarat av att göra bättre. Men ja, du har utvecklats och jag tycker det var mycket fint av dig att göra den där låten till din syster. Kudos.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket killar, nu har jag fått nog med bekräftelse, så nu fortsätter vi på trådens ämne!

har många fina minnen från denna videon. Topp3 brukade säga att denna videon är det ultimata kärleksknepet. Denna ska man visa för tjejen man verkligen är kär i, men jag tordes aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag har faktiskt TÄNKT läsa dem men jag har mina anledningar till att inte göra det:

1) Känns som att jag är lite för gammal för de böckerna, jag är trots allt 14.

Jag är 30 och läser dem...

Ska banne mig köpa dem med när jag får råd.

Edit: Jag skall ge dig ett tips, use it or throw it away: låt aldrig din ålder avgöra vad du gör eller inte gör...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
Men i ett världshav är det som piss i Mississippi (som man brukar säga). Självklart ett stort problem men lite väl uppblåst imo, kommer det ens ha några långsiktiga effekter att tala om?

Det är uppblåst för att det är nära USA. Hade läckaget hänt i säg Indiska Oceanen hade det här inte fått i närheten av den publicitet det nu har fått.

-----

http://www.youtube.com/watch?v=FtFeg6l2T_g

En 8 månader gammal bebis som föddes döv hör sin mammas röst för första gången tack vare cochleaimplantat. Jag fick allt en liten tår i ögonvrån när jag såg det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett barn får höra sin mammas röst för första gången. Baww!

Det är uppblåst för att det är nära USA. Hade läckaget hänt i säg Indiska Oceanen hade det här inte fått i närheten av den publicitet det nu har fått.

-----

http://www.youtube.com/watch?v=FtFeg6l2T_g

En 8 månader gammal bebis som föddes döv hör sin mammas röst för första gången tack vare cochleaimplantat. Jag fick allt en liten tår i ögonvrån när jag såg det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...